imetyksestä almiron peptiin siirtyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Localoba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Localoba

Jäsen
11.08.2007
613
0
16
Poika on nyt lähes 2,5kk ja allergiat vaikeuttaa elämää. Maidoton, munaton, kalaton ja myös kotim.viljat pois. Itse olen ollut syömättä lihaa pl kalat 4v reumaoireiden vuoksi. Nyt alkaa olla veto veks ja siirtyminen almironiin.

Tapaan allergialääkärin perjantaina, joten ohjeita on tulossa, mutta vinkkejä silti kaipaisin.

Eli millä ajalla yleisesti selviää käykö almiron? miten pitkään minun vielä pitäisi pysyä dieetissä? Moni on kirjoitellut ettei almiron käy, mutta miten yleistä sen sopivuus on? Kannattaako kokeilla ensin pienellä annostuksella? Mitä muutoksia on yleensä tiedossa, kun vaihtaa imetyksestä korvikkeen käyttöön?

Kiitollisena mistä vain tiedon hippusesta,
Localoba

Voi mennä tovi, ennen kuin lapsi tottuu uuden maidon makuun... Ei siis senkään takia kannata imetysdiettiä heti lopettaa. En nyt muista kuinka kauan meillä testailtiin, mut ensin se oli just sitä totuttelua ja sit kun alko maistumaan eikä oireita tullut, niin lopetin imetyksen. Oisko viikon verran mennyt. Mulla oli kans voimat ihan lopussa, enkä siks pitempään viittinyt kituutella asian kanssa, kun allergialäkärikin oli mun kans samaa mieltä. Aika hatarat on muistikuvat tuolta ajalta, kun siitä on jo yli vuosi ja olin niin väsyny sillon.

Jos maito ei heti ala maistua, niin laita vähän sokeria joukkoon ja jätä sit vähitellen pois. Haisee ja maistuu nimitäin aika karseelle, mut näköjään vauvoille kelpaa. :)

Meillä on sama tilanne menossa reilu 4kk tytön kanssa. Allergisoi niin monelle aineelle että päädyttiin lopettaan imetys. Diettasin maidon, munan, kalan, kotim. viljat, sitrukset, tomaatin, kaakaon ja vielä muitakin yleisesti allergisoivia. Eikä vaikutusta.. Aloitin Almironiin siirtymisen sillä että annoin ekaks ihan 10 milliä äidinmaitoon sekoitettuna ja lisäsin määrää pikkuhiljaa. 3 viikkoa mulla meni siirtymisessä ja nyt tyttö juo melkein litran päivässä. Dietin lopetin vasta kun tyttö oli täysin korvikkeella. Hyväksyi onneks pullon ja korvikkeen ilman mitään vippaskonsteja ja tilanne on jo pikkuhiljaa parempi. Reagoi ihollaan voimakkaasti ja ne oireet on alkanu hävitä vasta viime päivinä eli kannattaa antaa vauvan olla täysin korvikkeella ainakin viikon verran niin näkee sitten sopiiko vai ei. Eri asia tietty jos on tod. allerginen ja saa jo pienistäkin määristä pahoja oireita niin sitten kannattaa varmaan kokeilu lopettaa. Pahanhajuinen kakka ja ilmavaivat voivat olla myös siirtymäoireita, meillä niitä kesti pari viikkoa ja luulin että almiron ei sovi, mutta sitten ne loppuivat ja olen nyt aika varma että korvike sopii vaikka iho-oireet ei vielä täysin olekaan poistuneet.

Uusimmat

Yhteistyössä