Imetyksestä

  • Viestiketjun aloittaja Jilla
  • Ensimmäinen viesti
Jilla
Hei! Kysäisisin vain että oletteko kaikki ostaneet imettäessänne niitä imetyspaitoja vai minkälaisia paitoja olette käyttäneet ulkoillessanne ja imettäessänne????

Minä olen tässä pohtinut että minkälaisia paitoja hommaisin kun vauvan kanssa ruvetaan ulkoilemaan, että pystyisin mahd. helposti ja huomaamattomasti imettämään.

Oletteko muuten imettäneet missä vain vai siirtyneet johonkin?

Kiitos jo etukäteen! Olisi kiva saada hyviä paitavinkkejä ja muitakin imetysvinkkejä.
 
Sweetie
Talvella oli minulla käytössä yhdistelmä äitiystoppi (H&M:n spagettiolkaiminen mama- toppi, nehän on vyötäröstä hieman pidempiä eikä nouse mahaläskien yli) ja päällä tavallinen esim. neulepusero. Siitä kun nosti puseron helmaa ylös ja alustoppia laski rinnan alle, ei näkynyt mihinkään mitään ylimääräistä.

Nyt kesällä on käytössä ihan vaan t-paita, ja toistaiseksi ilmat ovat olleet sellaiset, että siinä on ollut farkkutakki päällä hieman kyljissä näkösuojaa antamassa. Mutta kyllähän se vauvakin jo peittää itse melkein kaiken, mitä mahdollisesti nähtävissä olisi. Imetyspaitoja en ole jaksanut hommata.
 
ei tarvi
en oo tarvinnu mitään erikoispaitoja. Ihan tavallisia paitoja oon käyttäny, mun mielestä noissa menee raha hukkaan. Ainoastaan hautajaisvaatetuksessa mietin imetystä kun ostin paitapuseron ni myyjä vinkistä laitoin alle mustan topin, että kun imetän ni vaikka aukasee paitapuseron napit ja nostaa sitten toppia (tai laskee miten vain) niin ei näy mitään ylimääräistä.

Imettäny oon olosuhteiden pakosta aika monenlaisissa paikoissa, tosin yritän kyllä ettiä aina jonkin rauhallisen nurkkauksen tmv ettei muut häiritte meitä eikä me muita. Kirkon penkissä on syöty 2 kertaa. kylässä/tai jos on vieraita oon menny toiseen huoneeseen kun sitten on rauhallisempaa ja vauva syö paremmin.
 
Tissi
Ei ole ollut imetyspaitoja eikä imetysliivejä, en ole tarvinnut. Ensalkuun (ennenkuin turha kainous katosi) käteviä oli vetskarilliset paidat (hupparit, vetskari villatakit/paidat), niitten kanssa tosi helppo imettaa. Nykysin jos haluaa peitellä niin vaikka harsoliinan heittää siihen (joku puhui mahaläskeistä, no mulla ei ole sellaisia että se ei haittaa).

En imetä kahviloissa tms, mutta jos pakko niin kyllä voisin, tosin menisin nurkkapöytään ja kääntäsin selän niin mitäs siitä. Autossa parkkipaikoilla imetän kyllä eikä katseet haittaa. Tuttavilla tms kyllä mutta menen aina makkariin,kysyn toki luvan, ts totean että voidaan varmaan mennä tuonne huoneeseen syömään rauhassa, niin ei ole vielä ku 2 ihmistä änkeny mukaan (toinen niistä mun mutsi), muut on antaneet sen ruokarauhan. Ja voihan niille todeta, että ""sano tädille hei hei, nyt me syödään"", tämän äskeisen sanoin siis vauvalle ja vilkutin vauvan kädellä mutsilleni. Kyllä se siitä sitten tajus mennä. Musta ei ole kiva jos joku änkee kylkeen kiinni kun syötän vauvaa.
 
Aurora
Ei kannata ostaa kaappeja täyteen kalliita imetyspaitoja ennen kuin tietää lähteekö imetys edes sujumaan. Kotosalla pärjää tavallisella t-paidalla, ja itse ainakin lähden harvoin niin pitkälle reissulle että matkalla tarvitsee imettää (riippuu toki siitä miten usein vauva syö).

Ostin lähinnä kyläilyjä ja juhlia ajatellen pari neuletta ja paitaa joissa avara, venyvä kaula-aukko. Myös napitettavat paidat ovat käteviä. Kannattaa katsastaa kauppojen äitiysvaatemallistot!
 
Ria
Mä ostin alesta kauniin roosan imetyspaidan ristiäisiin ja onhan se kieltämättä kätevä. Ostin myös kivan mustan imetystopin joka käy hyvin paitapuseroiden alle. Luin jostain että voi tehdä kätevän imetysasun kun leikkaa vanhaan t-paitaan viillot rintojen kohdalle ja päälle toppi, niin siinähän se imetysasu on :)
 

Yhteistyössä