imetys ei onnistu, pumppaamalla meinaa jo nyt loppua maito (1kk pumpannut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli imetys ei meillä onnistu, kuukauden olen pumpannut ja antanut pullosta, viikko sitten alkoi jo maito vaan loppumaan, piti ruveta antamaan korviketta. Joten te imetyksen puolustajat jotka väitätätte että se maito ei vain lopu tuosta vaan, auttakaas nyt naista mäessä että miten saan jatkettua maidontuloa, jos pystyisen muutaman kuukauden edes omaa maitoa pitämään yllä.. Yöllä en nouse pumppaamaan, aluksi riitti tästäkin huolimatta, nyt on hyvä jos saan 40ml pulloon kerralla..

En ole imetysfanaatikko, mutta juo juo ja juo. Vettä, sokeroitua mehua, koti/ykköskaljaa. Syö tukevasti 5 kertaa päivässä, lepaa AINA kun voit. Pidä vaavia lähellä. Kokeile rintakumia, jotta vaavi saa hyvän otteen rinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Vauvalla suulakihalkio joten imetys ei ole mahdollista, tottakai sitä toivoin mutta kun ei. Edellisiä olen puoli vuotat imettänyt..

Älä ole ankara itsellesi. Esikoinen kasvoi ä-korvikkeella ihan hyvin, kyllä varmasti teidänkin nuppunen.

Miulle annettiin ohjeeksi keskolassa, että maidontuotanto pysyy yllä, kun lypsää säännöllisin välein. 3-4 tuntia on hyvä väli, eli noin 6-8 kertaa vuorokaudessa. Ja sillä yöllisellä lypsyllä on iso merkitys!! Kuukauden olen nyt tuolla ohjeella lypsänyt, 10min rinta/kerta ja maidontulo on pysynyt tasaisena.
Myös käsinlypsy voi auttaa, joillakin se kone ei vain irrota. Itse vielä varmistan rinnan tyhjentymisen käsin lypsämisellä lopuksi.

Tarvittaessa voidaan maidontuloa auttaa lääkityksellä.

*muoks* muistathan juoda ja syödä tarpeeksi :wave: Minulla ainakin maito tuntuu irtoavan helpommin ruokailun jälkeen.

Sama tilanne kolmen lapsen kanssa. Maitoa tuli alusta asti liian vähän ja loppui kokonaan siinä kolmen -neljän viikon kohdalla. Mikään ei auttanut, vaikka tuossa ehti kokeilla jo vaikka mitä, pumppasin myös yöllä. Kaikilta ei vain tule tarpeeksi maitoa...

Vauva herää kahden tunnin välein syömään, joten ei kauheasti innosta vähistä unista laittaa vielä pumppaukseen puolta tuntia. On ainun sähkökäyttöinen pumppu..

Mulla vaikuttaa maidontuloon ihan suoraan päivän mittaan juodun nesteen määrä ja eräisyys vauvasta. Onko mahdollista pitää vauvaa vieressä tai vaikka ihan iholla pumppauksen aikana? Sitten vielä se vaikein: lakkaa stressaamasta. Rentoutunenna maitoa heruu helpoiten. Maailman paskamaisin neuvo vaan tuossa tilanteessa mahtaa tosiaan olla tuo "älä stressaa", mutta yritä rentoutua jollain konstin.

Vauva herää kahden tunnin välein syömään, joten ei kauheasti innosta vähistä unista laittaa vielä pumppaukseen puolta tuntia. On ainun sähkökäyttöinen pumppu..

Voisko sun mies syöttää sen kerran yössä, niin sä voisit pumpata?

Stressaa tosiaan ja kun tuolla puistossa/kahviloissa tuntee imettävien äitien silmät niskassa kun annakin pienelle pullosta maitoa.. ompas siinä huono äiti kun ei imetä.. (ehkä tää on vaa mun kuvitelmaa ;)

Vauvalla suulakihalkio joten imetys ei ole mahdollista, tottakai sitä toivoin mutta kun ei. Edellisiä olen puoli vuotat imettänyt..

Meillä on kanssa vajaan kk ikäisellä vauvalla suulakihalkio.Ei onnistunut imetys ja 2 viikkoa sain lypsämällä maitoa riittämään.Nyt menty jo korvikkeella hyvän aikaa.Onnistaako teillä hyvin pullosta imeminen?
Meillä on pieni halkio pehmeässä osassa ja käytetään pigeon pulloa.Ajattelin jossakin vaiheessa kokeilla tavallista pulloa.Tulee vaan tuolla erikoispullollakin ilmavaivaa.

Minä en Ainun sähkökäyttöisellä saanut kuin 20ml irti. Lopetin sen kanssa pelleilyn, ja samalta istumalta lypsin käsin 200ml, siis yhdestä tissistä, joten suosittelen joko lypsämistä (heruttaa helpommin ja saat tyhjennettyä koko rintaa) tai sitten parempaa (aventin käsikäyttöstä esim.) pumppua. TSEMPPIÄ!!

Meillä syötetään tavallisesta pullosta, olen tuttiosaa leikannut isommaksi saksilla. Mahavaivoja tosiaan on, ilta menee huutaessa. Täällä halkio on kovassa osassa, huomenna päästää husukeen kuulemaan lisää. Pullosta autan myös itse painamalla tuttiosaa.. Olisi kiva jutella lisää sun kanssa joten tässä mun maili jos haluat kirjoitella hanholmbe@welho.com

Meillä syötetään tavallisesta pullosta, olen tuttiosaa leikannut isommaksi saksilla. Mahavaivoja tosiaan on, ilta menee huutaessa. Täällä halkio on kovassa osassa, huomenna päästää husukeen kuulemaan lisää. Pullosta autan myös itse painamalla tuttiosaa.. Olisi kiva jutella lisää sun kanssa joten tässä mun maili jos haluat kirjoitella hanholmbe@welho.com

laitan heti mailia tulemaan

Stressaa tosiaan ja kun tuolla puistossa/kahviloissa tuntee imettävien äitien silmät niskassa kun annakin pienelle pullosta maitoa.. ompas siinä huono äiti kun ei imetä.. (ehkä tää on vaa mun kuvitelmaa ;)

Sun kannattaa käydä katsomassa http://www.phpbbplanet.com/forum/korvikemutsit.html

Ihan silläkin riskillä, että saan täyslaidallisen niskaani, totean, että en ole koskaan nähnyt paljoakaan järkeä siinä, että pitää herätä yöllä 3 tunnin välein pumppaamaan. Pienen vauvan kanssa eläminen on ihan riittävän raskasta ilman tuota lisäheräämistäkin. Ja että miehenkin pitäisi vielä herätä keskellä yötä syöttämään lasta? Näin saadaan tehokkaasti perheeseen kaksi univajeista vanhempaa -ei hyvä juttu ollenkaan.

Itsellä loppui myös maito aika pian pumppaamalla, mutta en hetkeäkään harkinnut että olisin herännyt varta vasten yöllä pumppaamaan. Siinä meni minun mukavuusrajani.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Miulle annettiin ohjeeksi keskolassa, että maidontuotanto pysyy yllä, kun lypsää säännöllisin välein. 3-4 tuntia on hyvä väli, eli noin 6-8 kertaa vuorokaudessa. Ja sillä yöllisellä lypsyllä on iso merkitys!! Kuukauden olen nyt tuolla ohjeella lypsänyt, 10min rinta/kerta ja maidontulo on pysynyt tasaisena.
Myös käsinlypsy voi auttaa, joillakin se kone ei vain irrota. Itse vielä varmistan rinnan tyhjentymisen käsin lypsämisellä lopuksi.

Tarvittaessa voidaan maidontuloa auttaa lääkityksellä.

*muoks* muistathan juoda ja syödä tarpeeksi :wave: Minulla ainakin maito tuntuu irtoavan helpommin ruokailun jälkeen.

Kerrankin asiaa tästä maidon tulosta.Näin kannattaa tehdä.

No sne vuoksi se maidon tulos sitten loppuukin,kun et pumppaa/lypsä sitä vauvan tarpeiden mukaan.Kysynnän ja tarjonan laki pätee tässä jutussa ihan täysin.
Jos vauva haluaa yöllä rinnalle,ja syötät sille korviketta,niin tietenkin se vaikuttaa siihen että riittääkö maito vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ihan silläkin riskillä, että saan täyslaidallisen niskaani, totean, että en ole koskaan nähnyt paljoakaan järkeä siinä, että pitää herätä yöllä 3 tunnin välein pumppaamaan. Pienen vauvan kanssa eläminen on ihan riittävän raskasta ilman tuota lisäheräämistäkin. Ja että miehenkin pitäisi vielä herätä keskellä yötä syöttämään lasta? Näin saadaan tehokkaasti perheeseen kaksi univajeista vanhempaa -ei hyvä juttu ollenkaan.

Itsellä loppui myös maito aika pian pumppaamalla, mutta en hetkeäkään harkinnut että olisin herännyt varta vasten yöllä pumppaamaan. Siinä meni minun mukavuusrajani.

Mä peesaan, vaikka en olekaan ikinä pumpannut. Yöheräilyjä oli muutenkin liikaa.

Hei
Meilläkin 3 viikkoinen vauva jolla suuhalkio pehmeässä osassa. Imettämistä on ikävä, mutta tällä hetkellä pulloruokinta paras vaihtoehto. Tosin silläkin lailla hankala saada tarpeeksi isoja määriä menemään. Kuinka usein teillä vauvat syö ja kuinka paljon kerralla?

Meillä on sairaalasta lainassa pumppu ja onhan se työläämpää lypsää ja keittää niitä osia jatkuvasti. Toivottavasti maidontuotanto ei tyrehdy, kun aika moni sanoo ettei se pumppaamalla kestä yhtä kauan.

Yhteistyössä