Imetys ja allergia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leevi

Jäsen
07.02.2005
106
0
16
Vauvallamme (kohta 9 kk) on todettu vehnä- ja kananmuna-allergia.

Minä imetän vielä ja olen nyt ollut muutaman kuukauden syömättä vehnää ja kananmunaa. Arvaatte ja ehkä tiedättekin, kuinka hankalaa se on...

Positiivista on, että allergia-oireet on parantuneet pojalla. Minulla sen sijaan on paino pudonnut noin 5 kg (olin jo nopeasti saavuttanut ennen raskautta olleen lähtöpainon eli jo siitäkin pudonnut viisi kiloa) ja olen vähän huolissani, saanko tarpeeksi ravintoa.

Nautin joka päivä rautaa (aloitin itse rautakuurin kun olin niin väsynyt), C:tä 500 mg, Multitabs Special 2+ tabletteja 2 kpl ja nyt vielä lisänä kalaöljyä eli Omega 3:a.

Miten muut ruokavaliotaan rajusti karsineet, imettävät äidit? Syöttekö kuinka monipuolisesti ja täydennättekö ruokavaliotanne lisävitamiineilla? Imetyssivuilla sanotaan mm. että päivittäin pitäisi syödä 250 g lihaa, muuten alkaa mennä äidin sisäelimistä ja lihaksista...

Tulenkohan ihan rapakuntoiseksi tässä, vaikka päällepäin hoikalta näyttää? :o

Meillä todettiin tytöllä maitoallergia n.puolivuotiiana. mulla itselläni on keliakia ja diabetes ja lääkäri sanoi mulle että mun on viisainta lopettaa imetys, ettei mene mun ja vauvankin ruokavalio liian huonoksi ja yksipuliseksi jos vielä maitotuotteetkin lopetan.
Mä olin sillon sen 2 viikkoa maidottomalla kuurilla, kun imetystä lopettelin, kyllä se tuntui vakealta. En syönyt mitään vitamiineja tablettina siis.
Tietenkin olisin halunnut jatkaa imetystä vielä allergian toteamisen jälkeenkin, mutta tein kuitenkin parhaan ratkaisun loppujen lopuksi.
Ajattele kuitenkin itseäsikin, ettei men oma ruokavalio ihan yksipuoliseksi, siitä voi sitten vauvakin imetyksen myötä kärsiä.
Tsemppiä teille! :)

Mullekin lääkäri antoi kehotuksen lopettaa imetys, kun selvisi kaikkinensa lapsemme allergioiden laajuus. Ehdin olla kuukauden verran maidottomalla ja munattomalla dieetilla. Sitten paljastuivat lisäksi vilja-allergiat (ja joitakin muitakin lisäksi).
Lääkärin mielestä oli imetyksen lopetuksen paikka, koska olen melko pienikokoinen itse muutenki. Olisi mennyt jo vähän liian tiukille tuo ruokavalio.
Voimia teille.

Yhteistyössä