Imetys ja hiusten lähtö

  • Viestiketjun aloittaja hmm..
  • Ensimmäinen viesti
hmm..
Täysimetän vauvaani ja nyt minulta on alkanut lähtemään hirmusesti hiuksia:( Siis kun harjaa jne niin niitä irtoaa kamalasti. Samaten peitot ja tyynyt jne jne on kokoajan mun hiuksia täynnä...olen varmaan kalju, kun imetyksen joskus lopetna, voih:/ Onko muilla samanlaista ongelmaa? Syön vitamiineja, mutta ei auta...
 
Sirenia
Mulla lähti kans, vielä imetyksen lopettamisen jälkeenkin jonkin aikaa. Nyt kun imetyksen lopetuksesta on n. 4kk niin ei enää lähde kauheesti.

Kaverilla oli sama juttu.
 
Piitsu
Jostain olen lukenut, että raskausaikana hiukset tuntuvat vahvoilta ja paksuilta koska niitä ei irtoa kuten normaalisti. Raskauden päätyttyä, eli synnytyksen jälkeen taas tulee 'sulkasato' jota moni tuore äiti säikähtää... Olisiko nyt käynyt näin??
 
myös hiuksensa menettänyt
jep jep

tukka lähtee raskauden ei imetyksen vuoksi! menee ohi ennenkuin olet kalju. takaisin alkaa kasvaa heti, huomaat "sänkeä" hiusrajassa. ainakin pitkissä näkyi turhankin hyvin :))
 
*Leea*
Mä kyllä epäilen, että tukkaa voi lähteä enemmänkin kuin vain raskauden aikaisten säästyneiden verran. Koska minä kaljuunnuin ohimoilta kuin mies. Enkä ole ainut. Kaipa se tukka olisi lähtenyt suht tasaisesti, jos kyse olisi siitä perinteisestä selityksestä. Mä veikkaan, että raskaushormonit kadotessaan saavat tukan lähtemään. Kyllä se takaisin kasvaa, mutta aikaa menee kaljuna ja sänkipäänä... toisilta ei lähde ollenkaan.
 
Laura
Mullakin alkoi lähtemään aivan tajuttomasti hiuksia vauvan ollessa n. 3 kk ikäinen. Ja niitä todella lähti kuin kaljuuntuvalla miehellä (tai vaihdevuosi-ikäisellä naisella).. Ohimot aivan kaljut. Ja hiusrajani,joka ennen oli matala, nousi puolellatoista sentillä otsalta ylöspäin.. Ohimoilta vieläkin enemmän :( En voinut muuta kuin käyttää huiveja otsalla, ja toisinaan vedin jakauksen aivan toiselta puolelta päätä kaljua peittämään.. Nyt synnytyksestä on 7 kk ja uutta tukkaa kasvaa hurjasti. Ohimoilla ja otsalla kasvaa siilitukka ja sänki, samoin jakauksen kohdalla koko matkalla näkyy hassu 1 cm pitkä siili :D

Kaljuuntuminen johtuu estrogeenin puutteesta elimistössä. Raskauden aikanahan sitä on todella paljon elimistössä. Pudotus on niin rankka synnytyksen jälkeen kun estrogeenit menee aivan nollille. Siksi kaljuunnumme. Samoinhan on vaihdevuosi-iässä useilla naisilla. Onneksi tukka kasvaa takaiin vielä tässä iässä :)
 
Iitu1
Olen yli vuoden imettänyt ja melkein kokoajan on lähtenyt karmeesti hiuksia.Suihkun jälkeen varsinkin tulee kevyesti pari kourallista;näyttää vielä isommalta määrältä kun mulla tosi pitkät hiukset.Niinhän sitä sanotaan että raskaana ei tukkaa lähde vaan sen jälkeen 9 kk edestä...taitaa enemmänkin lähteä.
 
Jeps vanhempi
Juu todella. Itsellä on aina ollut pitkät ja paksut hiukset. Kaupassa olen joutunut ostamaan isoimmat hiuspinnit ja hiuslenkit, Tuossa vaiheessa oli aivan liru tukka. Vauvan hiuslenkki riitti ponnarille laittamiseen. Hyvä jos ponnarin paksuus oli senttiäkään.

Kun kävin myöhemmin parturissa hän sanoi, että onko sinulta lähtenyt hiuksia. Kun miltei joka puolella päätä on pitkien hiusten alla, lähes sänki. Kun uusia hiuksia kasvaa lähteneiden tilalle. No hyvä että kasvaa takaisin =)
 
sirpa
Hei. Täällä kans yks kaljuuntuva eukko. Meillä poitsu on jo puolivuotias ja mulla alkoi vasta nyt se tukka lähtemään. Yksilöllistä sekin vissiin.... Huomaan kyllä muutenkin tuon estrogeenivajeen....jalkakarvat vahvistuvat ja tukka lähtee, seksi ei kiinnosta.... Pitäisköhän hakee jotain hormonihoitoja, niin elämä taas voittais!!!
 
:]
Mulla lähti hiuksia jo raskausaikana ihan tolkuttomasti, synnytyksen jälkeen oli pari kk tasaisempaa ja sit sen jälkeen alkoi taas sulkasato. Hiusten lähtö loppui n. 1,5kk sen jälkeen kun lopetin imetyksen eli kun vauva oli 10kk. Mulla on tosi paksu tukka ja silti mulla oli lähes kaljuja kohtia - siis sitä tukkaa lähti aivan tolkuttomasti. Nyt on hassua kun osa tukasta on pitkää ja osaa siiliä, kun uusi kasvaa lähteneen tilalle.
 

Yhteistyössä