Imetys ja masennus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piia 85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piia 85

Vieras
Oon kohta vuoden imettänyt lastani ja kysyisin kokemuksianne,että voiko olla mahollista,että masentuu,kun imettää??
N.8kk tyttöni vähensi maidon juomista ja oloni oli parempi,mutta nyt on taas alkanut imetys rumba..päivisin kerran ja iltaisin ennen nukkuun menoa ja yölläkin vielä pari kertaa..oloni on surkea ja masentaa,ahdistaa,itkettää:(
Mielialalääkitys on päällä ja onnistuikin viemään pahimman olon pois aikoinaan,mutta varsinkin näin menkkojen alkaessa tuntuu,et pää hajoo ja ajattelee kauheen negatiivisesti kaikkea...onko muilla kokemuksia näistä hormonisekoiluista vai oonko ainoo?? tuntuu,et en selviä tästä masennuksesta ikinä enkä jaksa lopettaa imetystäkään,kun tyttö itkee niin kovasti,jos ei rintaa tipu:(
Mies on aina töissä eli oon melki yh...tytölläni ei ole hätää,mut äitil ei oo kyl kaikki hyvin...voisko joku tsempata joka tietää,pliis!!!!!

Oon kuullut, että toi on ihan mahdollista. Synnytyksenjälkeinen masennus liittyy kuitenkin hormonitoiminnan muutoksiin, ja hormonitoimintahan palautuu normaaliksi vasta imetyksen loputtua.

Toisaalta masennusta pahentaa varmaan esim. omegarasvahappojen ja monien vitamiinien puute. Imettäessähän ne menevät ensisijaisesti lapselle, äiti jää ilman. Syöthän tarpeeksi hyvin itse?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon kuullut, että toi on ihan mahdollista. Synnytyksenjälkeinen masennus liittyy kuitenkin hormonitoiminnan muutoksiin, ja hormonitoimintahan palautuu normaaliksi vasta imetyksen loputtua.

Toisaalta masennusta pahentaa varmaan esim. omegarasvahappojen ja monien vitamiinien puute. Imettäessähän ne menevät ensisijaisesti lapselle, äiti jää ilman. Syöthän tarpeeksi hyvin itse?

Aika heikosti syön,hedelmiä ym nopeeta aina,kun ehtii ja n3kertaa vks kunnon ruuan...täytyy varmaan nyt koittaa repii ittestäni kaikki voimat ja lopettaa se imetys,et sais hormonit tasaantuun,kun olen kuiteski jo vuoden täs jaksanut lapsen takia imettää...

Yhteistyössä