Imetys ja mastopatia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elvi

Vieras
Imetyksestäni on jo liki vuosi aikaa,mut mielenkiinnolla kyselen,että onko kellään ollut samanlaisen tyylistä kokemusta eli...

Imetin vauvaa 2vkoa synnytyksestä,kunnes tuli rintatulehdus(ei pahana,mut kuitenkin),sen jälkeen imetys muuttui tuskaiseksi,eli kun olin imettänyt niin n.10min kuluttua rinta oli ihan tulessa yhdestä ja samasta kohti...jouduin lopulta lopettamaan imetyksen,koska kipu oli valtavaa...8kk imetyksen loputtua kävin ultrassa ja mammografiassa,koska lääkäri löysi siitä imetyksestä kipuilleesta kohdasta patin,joka sitten kuvauksissa ja ohutneulassa todettiin mastopatiaksi...Onko kellään muulla oireillut mastopatia imetyksen aikana ja jos on,niin pystyitkö imettämään enää seuraavaa lastasi,vai onko tuo nyt "pysyvä haitta"(siis imetyksessä)...

Mulla on molemmat rinnat masteopatiset. Olen imettänyt 2 lasta noin vuoden ikään , täysimetyksellä 4-6 kk. Silloin en tiennyt omaavani masteopatisia rintoja mutta etenkin aluksi imetys sattui. Eka viikot meni vedet silmissä, mutta sen jälkeen ei oikeestaan mitään. VAsta molempien imetysten jälkeen sain kuulla, että mulla on tuollainen rintakudostila, en siis tiedä johtuiko tuo tavallista suurempi kipu siitä vai oliko ihan normia...

Mullakin on aijemmin todettu toisen rinnan alaosassa mastopatiaa,tämä oli likellä nännipihaa,mietin et voisko sit siitä johtua,oisko jotenkin maitorauhasten likellä tuo uus löydös...

Yhteistyössä