Imetys ja paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvin harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvin harmaa

Vieras
Onko teillä paino pudonnut imetyksen aikana? Mulla nousi raskauden aikana paino 12 kiloa, josta 8 jäi laitokselle. Imetyksen aikana paino ei ole pudonnut grammaakaan, joskaan ei ole noussutkaan. Vauva nyt 3,5kk. Liikunkin tosi paljon vaunujen kanssa, enkä mielestäni syö NIIN paljon ylimääräistä.

Mun kokemuksien mukaan onkin kahdenlaisia tapauksia: niitä, joiden paino tippuu tuhottomasti imetyksen aikana, vaikka söisivät mitä ja sitten niitä, joilla paino alkaa tippua vasta imetyksen jälkeen. Mistä ihmeestä tuollainen vois johtua?

Ja loppukaneettina: mulla ei ole mitään kiirettä tuon muutaman viimeisen kilon kanssa, enkä mitään laihdutuksia meinaa, kunhan on vaan alkanut mietityttää tämä ;)

Esikoisen aikana ei pudonnut kiloakaan... nyt toinen syntyi viikko sitten ja kaikki raskauskilot on pudonneet. Nyt vaan sitten pudottamaan niitä esikoisen jäljiltä olevia ylimääräisiä...

Mulla on joka raskaudessa painoa tullut noin 20 kiloa ja olen imettänyt jokaista. Paino on ihan itsestään pudonnut noin puolen vuoden aikana alle lähtöpainon. Keskimmäistä imetin 11 kk ja aina vaan paino hiljalleen laski.

Olen kuullut, että joillain imetyksen vaikutus painoon alkaisi vasta 3-4 kuukauden kuluttua.

Mulla ei putoa ainakaan, mutta johtuu siitä, että syön älyttömästi. Mulla on loputon nälkä! Eikä yhtään auta, että syön aina "siinä lomassa", joten paljon tulee naposteltuakin.

Mulla siis laihtuminen käynnistyy vasta, kun imetyksestä pääsen ja pääsen oikeasti laihduttamaan.

Mullakaan ei putoa vaikka kuinka imettää :( Painan kyllä nyt vähemmän kuin silloin kun aloin kakkosta odottaa, mutta esikoista ennen painoin silti reilu 5kg vähemmän. Mielestäni minäkään en niin älyttömästi syö ja käyn jumpassakin 2-3krt viikossa. Makeaa syö enemmän kuin ei imettäessä (imetys tuo mulla esiin makeanhimon), mutta en mä älyttömästi makeitakaan vetele, mielestäni ihan kohtuudella. Mulla on tässä kaksi tooosi pitkää imetysta ja kakkosta imetän vielä (ikää tytöllä 1,5v) isosiskon imetyksen lopetin kakkosen imetysaikana eli ehtivät tytöt imeä vuoden tandemina. Eli mulla ei oo kokemusta että lähteekö kilot imetyksen loputtua. Mielelläni kuulisin kyllä kokemuksia.

Yhteistyössä