Imetys pitää ovulaation poissa vaikka kuukautiset on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja simpukkatyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

simpukkatyttö

Vieras
Nyt olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi ottaa kantaa seuraavaan pulmaan: meillä on 1,5 v poika, itse olen 32 v. Poika sai alkunsa clomeilla, koska mulla ei kai juurikaan ole luonnollista ovulaatiota. Clomeista tärppäsi jo eka kierrosta. Toivomme toista lasta ja mun kuukautiset alkoivat nelisen kk sitten. Ongelma on se, että en löydä ovistesteillä mitään ovista, sitä ei siis varmaankaan ole, on vain tyhjennysvuoto. Imetän edelleen. Onko mahdollista, että imetys pitää ovulaation poissa, vaikka kierto muuten on käynnistynyt? En ole tällaista koskaan kuullut. En haluaisi lopettaa imetystä "turhaan", eli jos sillä ei ole yhteyttä ovikseen kun kierto kuitenkin on käynnissä. Entä onko clomien käyttö todella kielletty imetyksen aikana? Oletan, että niin kauan kuin imettää, ei ole oikeutta ruikuttaa siitä ettei tule raskaaksi.. varmaan olisi varsin naurettavaa mennä gynekologille tässä vaiheessa.

Tuota, saanko udella miksi vielä imetät poikaa? Itse lopetin imetyksen yhteen ikävuoteen. Meilläkin clomilapsia kaksi, sillä luonnollista ovulaatiota ei ollut ja tyhjennysvuotokin tuli silloin kuin tuli. Enpä usko imetyksen vaikuttavan ovulaatioon ennemminkin sanoisin kokemuksesta että toisen lapsen saaminen tarvitsee myös teillä clomit tuekseen eli enpä jäisi odottelemaan vaikka kierto onkin käynnissä. Eikä tosiaankaan ole naurettavaa mennä gynelle tässä vaiheessa vaan varsin aiheellista.

Imetän, koska poika niin tykkää siitä enkä ole raaskinut lopettaa. On hirveä tissihiiri. Alkaisi kyllä riittää jo mulle, mutta ainoa tapa taitaa olla meidän tapauksessa lopettaa kerralla kokonaan. Menen just töihin enkä viitsi siihen samaan rysäykseen lopettaa kuitenkaan.

MInkä ikäinen eka lapsesi oli kun aloitit clomit toiseen? Ottiko gyne kantaa ajankohtaan? Eli pitääkö olla joku aika yritystä ennen kuin saa aloittaa clomit? Eka raskausyrityksessä multa ei mitenkään kokeellisesti todettu etten ovuloisi, annettiin vaan clomit kun 9 kk oli yritystä takana. Ja lasketaanko yritys sitten vasta siitä kun kuukautiset ovat alkaneet? Tuntuu niin tyhmältä kun ei mitään ovista ole, haluaisi päästä samalle viivalle luomuyrittäjien kanssa jo vaikka heti mieluiten. Eli ottaa heti clomit avuksi eikä tuskailla ovistestien kanssa kun tulee pelkkää negaa.

Nyt vihdoin meidän uuden vuoden pienet juhlijat väsähtivät totaalisesti niin kerkeää vastaamaan (kyllä, olen huono äiti mutta meidän lapset 2v. ja 4v. riekkuivat hereillä väsyksiin asti katselemassa raketteja...)
Niinhän se on että mitä pidemmälle imettää sen vaikeampi sitä on lopettaa. Mulle suositeltiin juuri siitä syystä että lopettaisin ennen yhtä ikävuotta ja siihen sen sitten lopetin ja suht kivuttomasti kyllä meni. Vaikkakin loppuuhan siihen sitten tietysti juuri nuo yhteiset hetket mutta tilalle voi ottaa esim. sylittelyn kirjan lukemisineen.
Vanhempi lapsistani oli 1v. 3kk kun aloitin clomit toiseen, gyne ei paljon kysellyt ajankohdasta vaan ymmärsi että olisi epätodennäköistä että myöhemminkään tärppäisi ilman apua sillä meillä ei ollut minkäänlaista ehkäisyä ekan lapsen jälkeen ja ensimmäistäkin oli yritetty luomuna muutama vuosi. Halusimme myös ettei lapsilla olisi hirmuisen pitkä ikäero ja pääsimmekin 2v2kk:n ikäeroon (toinen lapsi kyllä piti hieman kiirettä maailmaan, noin kk:n etuajassa). Aktiivista yritysvaihetta meillä ei ennen clomeja ollut enkä ovulaatioita testaillut sillä olin aika pessimisti asian suhteen että ilman apuja ovista edes olisi. Yritys kyllä lasketaan vasta siitä kun kuukautiset ovat alkaneet mutta en uskoisi sinullakaan ongelmia clomien saamisessa olevan etenkin kun voit perustella miksi ne haluaisit aloittaa ja vedota mm. tuohon lasten ikäeroon ja siihen että ekakin on tarvinnut clomit avukseen.
Tsemppiä yritykseen ja laitapa asia kunnolla vireille :)

Hei!
Ainakin minulla imetys piti ovulaation poissa. En kyllä tosin tikuttanut, lähinnä seurasin lämpöjä. Luomuna lapset saatu aikaiseksi. Neuvolassakin sanottiin, että näin voi todella olla ja tulee vain tyhjennysvuoto. Sanoivat myös, että tässä tapauksessa yritys lasketaan aloitetun vasta sitten, kun imetys on loppunut. Ja sittenkin voi kestää jokusen kuukauden ennenkuin ovulaatio alkaa tapahtua.

Kiitos Oppis, kyselin tätä asiaa myös YTHS:n lääkäripalstalta ja katson vielä mitä he vastaavat, ehken kuitenkaan mene vielä lääkäriin. Lopetin imetyksen viikko sitten, jospa se nyt sitten auttaisi.

Kävin gynellä. Hän sanoi, etten saa Clomeja ennen elokuuta!! Ennen elokuuta!! Poika on silloin 2 v 2 kk. Itkettää vaan, nousee taas pintaan ne ekan raskauden odotuksen tuskat kun ei jaksa enää toivoa. Mulla on kotona yhteen kiertoon clomeja, ne jäi yli eka raskauden yrityksestä. Hirveän suuri houkutus ottaa ne omin päin edellisen ohjeen mukaan. Onko kukaan tehnyt sitä?

Voisithan käydä vielä kuulemassa toisenkin lääkärin mielipiteen. Toi kuulostaa aika kohtuuttomalta, ettet saisi lääkettä kuin vasta elokuussa. Koitat selittää, ettet halua lapsiesi ikäeron kasvavan kolmeen vuoteen, ja kokemuksestahan voinetkin sanoa, että tämä puoli vuotta olisi ihan turhaa yritystä jos kerran ovulaatio ei ikinä ennenkään ole ollut. Ja lääkärit kyllä tasan tietää, että epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia asioita kuten syö olemassa olevat vanhat lääkkeet, eli jos niistä vihjaat, niin saattaa lekurilla asenne muuttua. Useimmilta lääkäreiltä saa muuten melkein mitä vaan kun on asialliset perusteet ja itse ei anna periksi, eli suosittelen, että käyt toistamiseen gynellä tai eri gynellä etkä suostu lähtemään ennenkuin hän ottaa perustelusi todesta. Nimim. itselläkin kokemusta YTHS:n jäykkiksistä.

Hei,`kohtuutonta`, voitko vihjaista keneltä YTHS:llä ei saa helposti clomeja, en nimittäin käynyt YTHS:llä vaan yksityisellä, ja rahanmenon vähentämiseksi ajattelin mennä nyt YTHS:lle katsomaan olisiko toinen gyne toista mieltä. En kuitenkaan jaksaisi rampata kymmenellä lääkärillä, joten olisi hyvä tietää jos YTHS:llä on joku, jonka asenne on "ODOTA!!!". Laita vaikka nimikirjaimet ja sukupuoli.. en tiedä saako täällä laittaa koko nimiä.

Yhteistyössä