Imetys raskaana ollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä

Vieras
Voiko raskaana ollessa imettää?Vauva on juuri 9kk ja juuri tein plussatestin.Olin kyllä ajatellut ainakin 1v imettää.Onko siitä mitään riskejä vauvalle tai syntymättömälle?

muuten voi imettää, mutta suosittelin tarkkailemaan ruokavalion laatua ja tarv. kalkkia ja vitamiinilisiä, että oma elimistösi jaksaa. Joskus kuulemma vauva vierottuu itsestään kun hormonimyrsky muuttaa maidon makua.

SAA imettää!

Mutta jos olet oikein herkkä supistelemaan tai ennenaikaisen synnytyksen vaara on olemassa, niin sitten suositellaan lopettamista.
Mä imetin muutaman kuukauden raskaana ja omasta tahdostani lopetin. :)

Mä imetin noin kolme kuukautta tietämättä että olin raskaana. ei siitä kuulemma mitään haittaa ole, supistuksia saattaa myöhemmässä vaiheessa aiheuttaa (siis jos raskaus jo pidemmällä ja toista imettää ), ja silloin se kannattaa lopettaa. Ja elimistöä rasittaa kaksin verroin jos imettää ja on raskaana, mutta jos jaksat hyvin ja imetys tuntuu hyvältä, niin voit imettää. Näin siis neuvolassa sanottu.

Mullakin oli poika 3kk kun tein testin ja plussaa näytti. Imetin 5kk asti, pikkuhiljaa vähentäen. Ei siinä alussa mitään vaaraa juurikaan ole, myöhemmässä vaiheessa saattaa supisteluja teettää. Ja onhan se itselle rankkaa fyysisesti. Mulla ainakin oli tajuton väsy eikä se imetys varmasti sitä helpottanut. Mutta onneksi minua ei kukaan painostanut mihinkään, itse omassa tahdissa lopettelin sitten :)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Normaalisti etenevässä raskaudessa voi imettää. Itse imetän 1v 7kk ikäistä ja rv14 menossa, enkä aio lopettaakaan ellei jotain maailmaa mullistavaa tapahdu.

Ai sä sait imetyksen uudelleen käyntiin? Oliko vaikeaa?

Oma äitini imetti minua 1v8kk ikäiseksi, olin 2v2kk kun sisko syntyi :) Siitä ei ole mitään haittaa, jos vain itse jaksaa fyysisesti ja maitoa edelleen tulee.

Onnea plussasta ja syö + juo tarpeeksi! :flower: =)

nii ja lisäys vielä, että saattaahan se kuulema tutkimusten mukaan lisätä keskenmeno riskiä. Itse ajattelin, että jos se on tullakseen, nii sitte tulee. Mulle ei ainakaan mitään supistelu ym. juttuja tullut. Poika siis oli 5kk kun lopetin.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
nii ja lisäys vielä, että saattaahan se kuulema tutkimusten mukaan lisätä keskenmeno riskiä. Itse ajattelin, että jos se on tullakseen, nii sitte tulee. Mulle ei ainakaan mitään supistelu ym. juttuja tullut. Poika siis oli 5kk kun lopetin.

ei minulla ollut mitään,mutta lääkäri pakoti mua lopetamaan kun olin puolivälissä

Alkuperäinen kirjoittaja tantta:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja tantta:
mulle sanottiin ettei saisi.tyttö oli 2kk kun plussasin

älä puhu potaskaa.

en puhu potaskaa,näin mulle sano ja thats it

mullekkin sanottiin näin ettei sais kun kakkonen oli 4kk ja aloin oottaan kolmosta.tosin pahoinvointi oli rajua ja jouduin sairaalaan mut muistaakseni sanoivat jo ennen kun aloin oksentaan.voihan olla että johtui siitäkin että kärsin aiemmissakin raskauksissa hyperemeesiksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

ei minulla ollut mitään,mutta lääkäri pakoti mua lopetamaan kun olin puolivälissä

Mulla vaan oli ääretön väsy koko ajan, vaikka popsin vitamiineja, söin hyvin jne. Itse vapaasta tahdostani lopetin, vaikka alkuun se tuntui jotenkin niin pahalle :( Mutta pakko oli ajatella pientä poikaani, että jaksan hänenkin kanssaan olla ja touhuta.

Höpön pöppöö. On todella vanhaa tietoa ettei saisi imettää raskaana ollessa. Siitä ei ole mitään haittaa.. Se aiheuttaa kohdun supistelua mutta ei siinä määrin että siitä olisi vaaraa. Usein äidinmaidon määrä vähenee raskaaksi tullessa mutta ihan hyvin voi imetystä jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

Mulla vaan oli ääretön väsy koko ajan, vaikka popsin vitamiineja, söin hyvin jne. Itse vapaasta tahdostani lopetin, vaikka alkuun se tuntui jotenkin niin pahalle :( Mutta pakko oli ajatella pientä poikaani, että jaksan hänenkin kanssaan olla ja touhuta.
mäkin olin todella väsynyt mutta kuitenkin jatkuin :( mä vaan rakastan lapsia niin paljon että olen super hullu äiti,mutta kun tulin äitiys neuvolaan ja melkein kaatnut sielä lääkäri melkein huusi sielä neuvola tätin kanssa että nyt sun pakko ajattella iseäsi myös

Yhteistyössä