imetys sattuu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
en tiedä mitä teen kun vauvan imetys sattuu nänneihin niin paljon että itkettää. Rintakumia olen kokeillut eikä auttanut pahemmin. En tiedä miten jaksan imettää kun se on niin tuskallista. onko neuvoja? korviketta annan välillä ja käytän rintapumppua. mieluiten kuitenkin imettäisin. kaikki joille oon kertonu tästä ongelmasta ei tunnu tajuavan vaan sanovat vain että kannattaa vaan imettää, mutta miten kun ei pysty!?

Minkä ikäinen vauva on? Kyllä se alussa tuntuukin, mutta ajan myötä pitäisi helpottaa.
Onhan vauvan imuasento oikea? Jos vauva ei ota kunnolla kiinni, niin se kyllä sattuu. Neuvolasta voi kysyä neuvoa. Ja onko vauvalla jo hampaita?

mua sattui kans tosi paljon alkuun, pelotti hirveesti aina aloittaa imetyskerta kun pelkäs sitä kipua. se sattui mulla ainakin varmaan ekan kuukauden,käytin kumia ja se auttoi mutta silti sattui vähän. onko vauvalla iso ote? yritä saada nonio nänni suuhun silleen että pyyhi nännillä vauvan nenää ja kun avaa suun ni tökkää syvälle. meillä oli väärä imuote ainakin...

http://www.imetystukilista.net/faq/faq.php

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Bebanthenia ja kärsivällisyyttä, muistan et se tekee alkuun ihan pirun kipeää. Mut se menee ohi kun rinnat tottuu..

vasta 10 päivän ikäinen. imetysotteen pitäisi olla oikea silloin kun vauva osaa sen ottaa. yleensä hamuaa vaan kärsimättömänä eikä ota kunnon otetta. sitten hermostuu ja siinä se sitten onkin....

ni ja onko sulla rinnanpäät kumminkin ehjät? sanovat mulle että jos menee haavoille kannattais antaa siitä vähemmän ja pumpata sitä jotta iho vähän paranee.

voi että mä tiedän että se sattuu niiiiin paljon... mä aloin nauttia imetyksestä vasta kun vauva oli jotain 3-4kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Bebanthenia ja kärsivällisyyttä, muistan et se tekee alkuun ihan pirun kipeää. Mut se menee ohi kun rinnat tottuu..

vasta 10 päivän ikäinen. imetysotteen pitäisi olla oikea silloin kun vauva osaa sen ottaa. yleensä hamuaa vaan kärsimättömänä eikä ota kunnon otetta. sitten hermostuu ja siinä se sitten onkin....

anna pahimpaan kriisiin alkuun sitte pulloa että nälältä menee kärki ja kestää sen asennon haun. tai sitte anna pienemmillä väleillä ettei hirvee nälkä yllätä.[/boho tuli paksulla vahingossa :laugh:

Sulla saattaa olla matalat rinnanpäät ja vauva ei siten saa kunnon otetta ja sattuu.
Mulla oli imetys yhtä tuskaa ja itkua, kertakaikkisen hirveää.
Rintakumit auttoi, mutta niihinkin piti nänni ensin venytellä isoksi. Kokeile vielä sitä rintakumia, ainun on parhaat ja nännin voi venyttää isoksi paitsi sormin niin rintapumpun avulla.

Mä en neuvolasta saanut mitään tukea kipeään imetykseen, sanottiin vain että se on murheistani pienin ja imetystukuhenkilö ei koskaan vastannut s-postiin.

Mutta kuitenkin pysytyin kumien kanssa lopulta imettämään 4kk.

Minulla on aina ollut eka 2kk yhtä helv. imetys kun on sattunut niin paljon rinnanpäihin ja verta vuotanut.Sitekeesti taistellut ja laittanut bebanthenia ja rintakumin avulla imettänyt.Hyvin ovat oppineet imemään sen jälkeen ilman kumia.

mulla 6vrk ikäinen ja nyt on alkanut vähän helpottaa, mutta kyllä se silti aluksi sattuu. se bebanthen tai sit se villarasva... vai mikä ihme olikaan auttaa kun rasvaat sillä.

on ne ainaki toistaseks ehjät, mut ihan punaset ja hellät. en usko et rinnat liian täydet imetystä alottaessa koska maitoa ei muutenkaan liikaa tule...kiitos teille hyvistä vinkeistä. Ostan varmaan ne rintakumit kuitenkin. sairaalassa niitä kokeilin viimeks. voihan olla et ne kuitenkin auttaa.

Yhteistyössä