Imetysaikana ei maistu ruoka, mistä vauva saa ravintoa?APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mäksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mäksy

Uusi jäsen
29.08.2006
1
0
1
Mulle ei jostain syystä hirveästi nyt imetysaikana (vauva 2vkk) maistu ruoka. Eli jos en kovin monipuolisesti syö, saati edes riittävästi,ei vauvakaan saa tarpeeksi ravintoa? Mikä siis avuksi? Olen hyvin huolissani vauvasta, mutta ruoka vaan ei mene alas minulla. Muuten voin 110% hyvin.

Vauva kyllä saa kaiken mitä tarvitsee =) äiti on se, jonka hyvinvointi kärsii :hug: Emot on rakennettu niin, että ensisijaisesti tulee täytettyä poikasten tarpeet ja emolle jää mitä jää, jos jää. Eli vauva syö sinun varastojasi.

totta tuo ed. varmasti, mutta laihdutusta imetysaikana (eli liki sama kuin sun tilanne) ei suositella koska äidin keho alkaa tuottaa haitallisia ketoaineita polttaessaan varastoja. tämä ei siis ole vauvalle hyväksi. koeta levätä riittävästi ja yrittää syödä säännöllisesti ja monipuolisesti ja juoda tarpeeksi ( väh. 2-3 l/pv). itsekään et jaksa kovin kauan jos et saa energiaa menettämäsi tilalle! aloita vaikka herkkupaloilla ensin jos tavallinen ruoka ei maistu, pääasia että syöt jotain!!!

Yhteistyössä