Imetysaikana raskautuneet

  • Viestiketjun aloittaja habibati
  • Ensimmäinen viesti
habibati
Mulla ei siis vielä ole synnytyksen jälkeen alkanut kuukautiset, vauva 5 kk, imetän vielä kohtalaisen tiuhaan. Toiveissa olis kuitenkin uusi raskaus. Pitääkö menkkojen alkaa uudelleen ennen mahdollisuutta uuden raskauteen? Olen kuullut et raiskauksia on alkanut imetysaikana vaikka hormoonotoiminta ei vielä normalisoitunut. Toisaalta, olen myös kuullut että imetys on hyvä ehkäisykeino.

Eli onko täällä imetysaikana raskautuneita? Oliko teidän menkat jo alkaneet? Miten pian raskauduitte synnytyksen jälkeen?
 
pirjo
Kuuden lapsen äitinä voin sanoa että, voit tulla raskaaksi vaikka imetät. Ja vaikka menkat ei alkaisi. Itse tulin raskaaksi ku imetin 9 kk lastani. Ja hyvin pääättyi raskaus. Eli ei synnytyksen jälkeen tarvi tulla menkkoja , ilman niitä voi tulla raskaaksi. Nytkin imetän 10kk lastani ja olen raskaana viikolla 6. Ja menkkoja ei kerinny tulla nytkään. Onnea!
 
mie
Joo ei ole tarvinnut menkkojen alkaa, mutta kyllähän siihen se ovulaatio vaaditaan... Yleensä tästä jo jotain merkkiä alkaa olla vaikka vielä imettäisi, seksihalut ja valkovuoto lisääntyy, nipistelyä alavatsalla jne... Kaikilla ei tietysti yhtä voimakkaat oireet ole. Minä tiesin esikoisen synnytyksen jälkeen tarkkaan milloin kuukautiset olivat ekaa kertaa tulossa, ovulaatiotuntemusten perusteella.

Mulla ehti olla parit kuukautiset, ennen kuin aloin odottaa toista lasta. Imetin vielä silloin esikoista, tosin vain yhden tai kaksi kertaa päivässä. Esikoinen oli tuolloin 1v3kk.
 
Minttu
Itse tulin raskaaksi, kun imetin (en täysimetyksellä, mutta päivittäin kuitenkin) ja esikoiseni oli 3kk. Kuukautisia ei ehtinyt synnytyksen jälkeen tulla. Onneksi yllätys oli ihan mieluinen, vaikka varsinaisesti emme toista vielä yrittäneet.
 
meillänäin
Minulla alkoi kuukautiset kun esikoinen oli 7kk, imetin tiheästi enkä raskautunut tuona aikana ja kuukautiset alkoivat vasta kun vauva sai jo reilummin kiinteitä ja imetyskerrat harvenivat, kupus syntyi esikoisen ollessa 1v10kk ja lopetin imetyksen hänen ollessaan 1v, jonka jälkeen vasta aloin odottaa kuopusta, välissä vielä yksi keskenmeno. Kroppani on reagoinut aina herkästi hormooneihin, niin "luomuihin" kuin lääkevalmisteisiinkin :)
 
ei oo nimeä
Käsittääkseni imetys toimii ehkäsystä maksimissaan 6kk ja vain, jos vauva on täysimetyksellä ja sitä imetetään lapsentahtisesti, eikä kuukautiset ole vielä alkanu. Vauva ei myöskään saa saada vielä kiinteitä ruokia. (Oisko perhesuunnittelun nettisivuilla lukenu luonnollisen ehkäsyn alla).

Keskimmäisestä menkat alko viikkoa vaille 6kk synnytyksestä, ehkäisyä ei käytetty ja nuorinta aloin odottaa vauvan ollessa 8,5kk, imetin 11,5kk. Tämän nuorimman aikana menkat alko 7kk synnytyksestä, imetin 10,5kk.
 
joku vaan
Mulla menkat alkoivat esikoisen ollessa 13kk ja esikoisen ollessa 14kk tein positiivisen raskaustestin. Imetin tuolloin vielä useita kertoja vuorokaudessa, myös öisin.
 

Yhteistyössä