Imetysajatuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tua

Vieras
Hei!

Olen loppusuoralla raskaudessa ja rinnoissani ei ole tapahtunut muutoksia koko raskausaikana. Mitä nyt muutama tippa sitä esimaitoa on tullut ja nännipihat tummuneet. Nyt minua huolestuttaa pystyykö näillä edes imettämään...

Onko täällä sellaisia, joilla ei oikein rinnoissa mitään raskauden aikana tapahtunut mutta imetys lähtikin käyntiin ja maitoa tuli jne.?

Kiitos, jos joku voi lohduttaa tämän valaan huolta :-)

Heippa!

Minun rinnoilleni ei tapahtunut raskauden aikana kertakaikkisesti mitään, ja synnytyksen jälkeenkin ne olivat vielä tyhjät riipukat mataline rinnanpäineen. Laitoksella olinkin ihan varma, että tuskin tulen ikinä imettämään...
Mutta kas kummaa, kolme päivää synnytyksestä rinnat vaan hulmahtivat täyteen maitoa, vauva oli sitkeä imijä ja siitä lähtien olemme nauttineen imetyksestä kovin, nyt vauva 6kk ja täysimetyksellä tähän asti ollaan pärjätty oikein mainiosti.
Positiivinen suhtautuminen auttaa imetyksessä alkuun pääsyä! itse olin sairaalassa niin stressaantunut että maito nousi vasta kun pääsin oman kodin rauhaan.

Mulla ei rinnoissa tuntunut raskauden aikana yhtään miltään. Edes kuppikoko ei kasvanut tms. No, maitoa on tullut TODElla hyvin ja alku kankeuden jälkeen imetys sujuu tosi hyvin =)).
Onnellista loppu odotusta!!

Minullakaan ei rinnoissa juuri muutoksia tapahtunut raskauden aikana, maito nousi kunnolla 3pv synnytyksestä ja imetys on sujunut ongelmitta. Vauva nyt 8kk ja edelleen imetän. Täysimetin 5kk ikään ja vauva kasvoi hyvin eli sai maitoa tarpeeksi, mutta missään vaiheessa eivät rinnat hirveästi ole suurentuneet enkä ole tarvinnut liivinsuojiakaan ihan alkuviikkojen jälkeen.

Sama kuin edellisillä kirjoittajilla. Ei ollut juuri mitään muutoksia raskausaikana ja silti maitoa alkoi tulla oisko ollut 3. tai 4. päivä synnytyksen jälkeen niin paljon, että ensimmäisen 3kk sitä olikin sitten kaikki paikat täynnä, kolmet liivinsuojat sai olla päällekkäin... Mulla on normaalisti A-kuppi, nyt on just ja just B mutta oon sujuvasti imettänyt näillä pikkutisseillä jo 8kk ja meinaan imettää vuoden ikään jos vaan onnistuu. Maitoa tulee vieläkin välillä ihan suihkuamalla, vaikka vauva on syönyt kiinteitä jo hyvän aikaa. Että ei se rintojen koosta tai väristä tai muusta sellaisesta ole kiinni se maidon tuotanto, älä huolestu.

Sama virsi kuin muillakin, ei MITÄÄN maidon herumista tms. Hieman kasvoi rintojen koko (sekin heti alkuraskaudesta), mutta ei merkittävästi.

Maito nousi muistaakseni 3. - 4. päivän välisenä yönä ja nousikin kunnolla. Ja tosi hyvin on sujunut imetys tähän asti (4kk nyt)

Eli älä huolehdi turhaan! Mukavaa loppuraskautta ja tsemppiä synnytykseen.

Ei kerrassaan mitään muutoksia koko raskauden aikana. Sitten jouduin vielä sektioon ja varma olin, ettei imetys onnistu. Hyvin kuitenkin kaikki sujui. Lopetin imetyksen kaksi viikkoa sitten, kun poika täytti 1v.

Sama virsi täällä kuin edellisilläkin kirjoittajilla..
Ei mitään muutosta rinnoissa, ennenkuin muutama päivä synnytyksen jälkeen nousi maito rintoihin.
Nyt on kohta 9 kk imetystä takana..