Imetysneuvoja kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vikatissi(nenköhän)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vikatissi(nenköhän)

Vieras
Ihana tyttönen kasvanut tissimaidolla elämänsä ekat 6 viikkoa. Nyt saanut pari viikkoa tuttelia päivisin + äidinmaitoa jonka olen onnistunut pumppaamaan, yöllä on vielä suostunut tissille. Päivisin siis vain huutaa tissillä (siksi alettiinkin antamaan tuttelia kun pumppaamalla ei tullut tarpeeksi) eikä ala imemään. Nyt haluaisin tosissani yrittää palauttaa pienen rintamaidolle ja rinnalle.

Imetystukiohjeet yms läpikäyneenä, voisiko joku sanoa minulle, kauanko ajallisesti minun on tarjottava rintaa ennen pulloa? Tarjoanko muutaman kerran ja jos ei ota ja huuto jatkuu yli 30min, onko sitten sopiva aika ottaa pullo kehiin? Vai onko tarkoitus huudattaa lasta niin kauan, että ottaa tissin?

Entä onko kenelläkään kokemusta siitä, miten käy jos antaa rintaa vain öisin? Riittääkö maitoa vaikkei päivällä lypsäisi?

Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan!

siis piti jatkaa... Itse imetin aikaisemmin neitiä pelkästään parikertaa päivässä, joista ilta/yöpainottuen.
(siis olin palannut äloman jälkeen työhön , tyttö 9,5kk tosin jo silloin.. )

Ja hyvin riitti maito, eli aika hyvin rinnat sopeutuu kyllä kysyntään.. =)

Imeminen on kyllä onnistunut (ja onnistuu yöllä) ilman kumia, ja välillä olen ensimmäisiä maitoja vähän pumpannut pois, että jos on kyse juuri siitä liiallisesta herumiseta. Mutta ei..

syötätkö makuullaan? voisitko tarjota rintaa, kun lapsi on vielä hieman uninen?

luulisin maidon kyllä noinkin riittävän, mutta jos lapsi tottuu pulloon, ei välttämättä huoli enää rintaa.

En ole soittanut vielä mihinkään, vähän kauhuissani olen muutenkin tästä fanaattisuudesta rintamaitoa kohtaan, johon asian yhteydessä usein näköjään törmää.

hmm: Tyttö siis syö kyllä yöllä ja aamulla kun on uninen, ja nyt olen yrittänyt tänään tarjota rinnan aina kun yrittää heräillä, tämä johtaa itkukohtaukseen. Siksi täällä hädissäni kyselen, että kauanko tarjoan vain tuota tissiä ennen pulloa.. vahinko on jo tapahtunut ja tyttö on ihastunut pulloon. Je menisihän se niinkin jos tuota maitoa saisi tarpeeksi pumpattua, mutta vähän näyttää huonommalta joka päivä menestys siihen.. ei tule enää maitoa vuolaasti, työn takana on pumppaus.

Yhteistyössä