A
apua!
Vieras
Siis mulla on ongelmana se, että rinnat täytyy tosi täyteen, mutta 3vk ikäinen vauva ei jaksa kerralla syödä niin paljoa, että pääsisi käsiksi siihen paksumpaan takamaitoon. Syö kyllä paljon ja kovalla innolla jopa niin, että oksentaa ruuan päätteeksi ihan kunnolla kun maha on ääriään myöden täynnä. Puklaa myös herkästi ja röyhyllä tulee varmasti vähän ulos. Olen nyt syöttänyt kaksi ruokailua aina samasta rinnasta, jolloin jälkimmäisellä kerralla tuntuu jo tulevan paksumpaa maitoa. Mutta sitten onkin toinen rinta ihan pinkeä ja täynnä ja koitan lypsää pahimman pinkeyden pois ja antaa taas siitä rinnasta pari kertaa. Mutta rinta tosiaan kiristää jo tosi pahasti, kun siitä ei ole imetty pariin syöttöön. Ja minusta tuntuu, että vasta kolmannella kerralla samasta rinnasta tulisi kunnolla paksua maitoa. Miten minun nyt sitten tulisi toimia?
Toinen ongelma on se, että vauva tuntuu nielevän älyttömästi ilmaa imiessään. Käytän rintakumia, mutta se on ihan tiiviisti rintaa vasten. Silti kuuluu kuinka vauva nielee ilmaakin. Ja muutenkin vauva ääntelee syömisen aikana, vaikka imemisen kuuluisi kai olla äänetöntä?
Toinen ongelma on se, että vauva tuntuu nielevän älyttömästi ilmaa imiessään. Käytän rintakumia, mutta se on ihan tiiviisti rintaa vasten. Silti kuuluu kuinka vauva nielee ilmaakin. Ja muutenkin vauva ääntelee syömisen aikana, vaikka imemisen kuuluisi kai olla äänetöntä?