Imurin hajustekuulista asiaa ( tai no asiasta en tiedä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38
Tietäisikö joku, kuinka kamalaa ympäristömyrkkyä mahtavat olla tuollaiset
imurin hajustekuulat? Siis ne sellaiset, jotka imuroidaan, ja niissä on jotain tuoksua itsessään ja imuroidessa se tuoksu leviää ilmaan.

Meillä on niitä nyt, koska yritän peittää niillä imurin pahaa hajua. Meillä on käytössä sellainen varaimuri, joka haisee kun sillä imuroi. Olen joskus imuroinut vaniljasokeria, ja sekin toimii hetkellisesti hajun poistajana ja tuo ilmaan mukavan tuoksun. Mutta sen vaikutus on kovin hetkellinen.

Tämä kysymys heräsi mieleeni, tuosta, onko sinulla tapana pikasiivota ennen miehesi tuloa. Tuollaiset imurikuulat kun tuovat ilmaan sellaisen raikkaan vastaimuroidun kodin tuoksun, vaikka sitä vaan ihan näennäisesti heiluttelisi.:rolleyes:

Se olen ahkerasti imuroinut illuusion luominen ei ole kyllä syy niille kuulille, mutta jäin miettimään, ovatko tuhoisakin turhake.?

Imuroiminen ennen miehen tuloa kuulostaa ihanalta :heart: Mä olen joskus hajunpoistajana käyttänyt pumpulipalloja, joihin olen tipauttanut tipan tai pari eteeristä öljyä, vaikka mintun, appelsiinin tai ruusun tuoksuista. :) Se ainakin on ekologinen ja kestäväkin keino, mun mielestä haju kesti aika pitkään.

Mutta en siis osaa noista hajustekuulista mitään sanoa. :ashamed:

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Meilläkin käytetään sellaisia hajupatruunoita saadakseen ilmaan raikkaan hajuista. Tosin aika nopsasti menettävät "tehonsa" eli ei niitä nyt enää tule käytettyä.
Meillä imurista ei tule mitään pahanhajuista hajua. Mitä kaikkea olette sinne imuriin imennyt? Mitään eläviä ötököitähän sinne ei kantsi imuroida...

Ovat vastaavia keinotekoisia hajusteita kuin muissakin kodintuotteissa ja kosmetiikassa eli ftalaatteja ym. epäsuotavia aineita niistä löytyy. Vessanraikastimissa, huonetuoksuissa ja hajukuusissa ym. voimakkaissa tuotteissa on enemmän hajusteita, mutta sitä ei varmaan osaa kukaan sanoa kuinka paljon vaikuttavat ihmisiin.

Täytyypä kokeilla kumpaakin, tosin sen kanelitangon jätän väliin. Mieheni inhoaa
kanelia. Tai hetkinen, toisaalta, jos imuroinnin jälkeen tuoksuisi koti aina kanelilta,
voisi kysymys, joka on joskus esitetty minulle, että voisinko mahdollisesti imuroida
vaihtua kysymykseksi," että et kai sä taas aio imuroida" ?:xmas:

[QUOTE="veera";24632910]Meilläkin käytetään sellaisia hajupatruunoita saadakseen ilmaan raikkaan hajuista. Tosin aika nopsasti menettävät "tehonsa" eli ei niitä nyt enää tule käytettyä.
Meillä imurista ei tule mitään pahanhajuista hajua. Mitä kaikkea olette sinne imuriin imennyt? Mitään eläviä ötököitähän sinne ei kantsi imuroida...[/QUOTE]

en tiedä. Pölyä, pölyä, ja hiuslenkkejä, joskus sukankin. Murusia, hiekkaa.. jne.

[QUOTE="vieras";24632929]Mä käytän kaardemummaa! :heart:

Jokaisen pölypussin vaihdon jälkeen pari tl sinne ja aina tuoksuu pulla kun imuroi :p[/QUOTE]

Tää tehoaa ainakin kissankarvoihin, takkapuiden roskiin ja muuhun normaaliin hajulähteisiin. + satunnaisiin kissanhiekkamuruihin (savipohjaisia).

Yhteistyössä