imurin osto edessä. Minkä merkkinen?

typyjen äippä

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 684
0
36
eli vanha imuri otti ja hajos. Nyt olis sitten uuden hankinta, mutta mistä nuista tietä mikä on hyvä. Imureitahan on vaikka kuin paljon erin merkkisiä. Kertokaahan nyt mitä imuria suosittelisitte allergiaperheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laita keskuspölynimuri

Älä laita,meillä sellainen ja voisin heivaa sen permannolle.Ihan syvältä.
Kotimyyjiltä saat parhaat imurin mutta maksaa paljon.

Kauppojen koneista niin toi miele on ykkönen....

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Meillä on Lux-merkkinen imuri, hiljainen, allergia-ja astmaliiton hyväksymä ja todella tehokaskin on. Olihan sillä hintaa juu mutta takuutakin on 10v.

Pakko kommentoida...

Toi on paras imuri ja maksaa ittensä takas ajan myötä.
Mutta ollut jo kauan ton liiton hyväksymä,olin töissä siellä firmassa joka noita välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Meillä on Lux-merkkinen imuri, hiljainen, allergia-ja astmaliiton hyväksymä ja todella tehokaskin on. Olihan sillä hintaa juu mutta takuutakin on 10v.

Pakko kommentoida...

Mutta ollut jo kauan ton liiton hyväksymä,olin töissä siellä firmassa joka noita välittää.

Juu, niin mekin asia järkeiltiin.. :whistle:
Pois en kyllä antaisi, en taitais edes lainata. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
miele tai siemens on hyviä. paras olis tietty toi keskuspölynimuri. mut siinä tarvii sit asennella seiniin niitä putkia ja pistokkeita

Niitä saa jälkikäteenkin asennettuna ja ilman et tarvii vetää putkia seiniin. Ainakin näin mulle kerrottiin

Muutama vuosi sitten kun itse valittiin imuria päädyttin Electroluxin Oxygeniin, niitäkin on montaa eri mallia. Oli voittanut useamman testin mm. Kuluttaja-lehdessä.

Kannattaakin mennä vaikka kirjastoon ja kaivella Kuluttajista ja varmaan Tekniikan Maailmastakin ym. löytyy noita testejä; niissä testataan mm. poistoilman puhtautta yms. allergiselle tärkeitä ominaisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

Miten niin maksaa itsensä takaisin? Sehän on 3-4 kertaa kalliimpi kuin tavalliset hyvät imurit, jotka kuitenkin pääsääntöisesti kestävät nekin sen kymmenen vuotta. Ei ainakaan minulle ole mikään itseisarvo käyttää samaa imuria seuraavat 30 vuotta. Vehje on muutenkin todella painava eikä siinä ole edes paikkaa lisäsuuttimille.

Ja Allergia- ja astmaliiton suosituksia saa ostaa ihan rahalla, aivan varmasti normaalitkin hepa-suodattimella varustetut imurit merkin saisivat jos viitsisivät siitä maksaa. Ei kannata mennä halpaan ja maksaa yhdestä imurista 1600 euroa. Järjetön hinta!

Yhteistyössä