Hae Anna.fi-sivustolta

Ind.korotus?

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Tora Jyvä, 30.12.2016.

1. Tora Jyvä Vierailija

Sain tiedon eläkevak.yhtiöltä, että eläkkeeseen tulee ind,korotus.
    Hurraata jo huutelin!
    No siihen ne hurraat jäikin; saan vähemmän nettoeläkkeenä kuin menneenä vuonna. Lisäksi helmikuun alusta nousee vielä kunnallisvero.

Mites teille ?

2. eläkkeen suuruus? Vierailija

Voithan erota kirkosta, niin säästyy jonkun verran. Kirkko auttaa nykyään vaan laittomasti maassa olevia. Säästää voi monella tavalla. Jättää kampaajakäynnit vähemmälle, ostaa sen verran ruokaa kuin tarvii, lehtiä karsimalla, nehän on netissä ilmaiseksi useimmat. Halvempi puh.liittymä. ym kun vaan jaksaa miettiä, että rahat riittää paremmin.

3. kolikko Vierailija

Eläkeläisellä kirkosta eroamisella säästää noin 15 € kuukaudessa, en vielä eroa. Kirkon touhu on Kallion kirkkoherran ja parin piispan johdolla mennyt överiksi, mutta uskon että huomaavat jossakin vaiheessa missä mennään.

Minua kuvottaa, että meitä suuria ikäluokkia solvataan "sodan välttäneiksi" vaikka me tätä maata olemme rakentaneet, vanhempiemme rinnalla.

Olen tehnyt töitä 50- vuotta, kasvattanut ja kouluttanut lapseni, enkä siedä sitä että minun pitää nyt vettä juoda ja näkkileipää nakertaa, kun koko Afrikka tahtoo tulla tänne.
    Olen eläkkeeni ansainnut, ja haluan käydä teatterissa, ostaa lehden, hajuvesiä, vaatteitakin vaikka vanhojakin kyllä löytyy. Siivouksen jälkeen haluan kukkakimpun pöydälle ja matkustaakin silloin tällöin. Huomenna menen jalkahoitajalle ja kampaajalle.
    Tietysti olen valinnut edullisen netti- ja puhelinliittymän, mutta päiväkehdestä en luovu, vaikka koko Afrikka tänne tuotaisiin.
    Meille ei kerrota totuutta nykyään mistään. Kirkothan ovat nyt viestittäneet että niissä kirkoissa missä nyt porukkaa on viikkoja majoitettu, syötetty ja juotettu, siellä on ollut pääosin suomalaisia kodittomia. Uskokoon ken tahtoo. Voisihan sinne kirkon ovelle mennä luuraamaan, tai jopa VAPAAEHTOISTYÖHÖN palvelemaan näitä, huomaisi totuuden. Mutta en viitsi, saattaa olla etten ole palvelualtis lainkaan, hymystä puhumattakaan.
    Outoa, että eivät edes vellikuppia saa turpansa alle, tai pedattua lavitsaa itseleen, nekin tehdään valmiiksi, näille liikkuville perittomille.

4. Joo, ja ruokaa jaksavat haukkua. Sossuun menee ykskin afrikkalainen vähän väliä, vaikka on nyt vuoden määräaikaisessa palkkatöissä. Naaman perusteella saa sieltä lisää. Kestitsee varmaankin tänne vierailulle tulevia sukulaisiaan. (10 v täällä ollut ja eka työpaikka)
    Aika hitaasti saavat palautettua kotimaihinsa, vaikka on lisätty huimasti porukkaa käsittelemään hakemuksia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri