Inhottava ihminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
On sellainen, joka haluaa tarkoituksella loukata toista. Että jos harmistuu jostain, niin ei edes yritä sovitella, vaan alkaa kaivella jotain sellaista henkilökohtaista, josta toinen loukkaantuisi. En tosiaan tajua, miksi jotkut ovat sellaisia.

Ihan kamalaa tällainen, töissä tänään yksi ihminen ryhtyi tuollaiseksi. Alkoi laittamaan loukkaavia tekstareita. Aluksi yritin laittaa pari sovittelevaa ja rauhoittelevaa viestiä, mutta niistä sai vain lisäaiheita riitelylle ja sitten alkoi tulla ihan vaan loukkaamiseen tarkoitettuja viestejä. En vastannut enää, mutta tuli kyllä musta mieli. En tiedä, miten tuollaisen ihmistyypin kanssa pitäisi toimia.

Ei kellään mitään ajatuksia?

Onko kellään itsellään taipumusta alkaa ladella tahallisia loukkauksia riidan jossain vaiheessa? Miksi, osaatko selittää käyttäytymistäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko kellään itsellään taipumusta alkaa ladella tahallisia loukkauksia riidan jossain vaiheessa? Miksi, osaatko selittää käyttäytymistäsi?

se on puolustusreaktio silloin, kun tuntee jäävänsä alakynteen

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
ehkä koettaa uudestaan keskustella kun on rauhoittunut, mutta valitettavasti vaikeaahan se on joidenkin kanssa...

No sitä tässä juuri mietin, että otanko asian esille kun on rauhoittunut, vai reagoiko tuollainen ihmistyyppi niin, että ei pysty pääsemään yli tällaisista mitättömistä asioista vaan ottaa heti taas uudelleen kierroksia.

No mä en olis missään tekemisissä, ellei olis ihan pakko.
Töissä pysyisin tiukalla ja niukalla asialinjalla.
Jos joku mulle lähettelis loukkaavia tekstareita, mä en edes yrittäs vastata niihin.

Mulla on tommonen "inhottava ihminen" kans työkaverina, hän on liki 60-vuotias elämäänsä katkeroitunut ihminen...tähän asti olen suurin piirtein kääntänyt sen toisenkin posken, mutta ajat muuttuvat eskosein...joten eipä tule tämä vuosi helpolta vaikuttamaan työkaverinkaan osalta, aion nimittäin yli vuoden jatkuneen työpaikkakiusaamisen kostaa tavalla tai toisella (tiedän, ettei ole oikea tapa toimia, mutta muu ei enää auta, aoin kyllä tyyppiä etukäteen varoittaa aikomuksistani jos ei tahti muutu, itepähän valintansa tekee) niin ja pomot ovat tietoisia tämän ihmisen "käytöksestä", mut kun mitään ei vaan tapahdu :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No mä en olis missään tekemisissä, ellei olis ihan pakko.
Töissä pysyisin tiukalla ja niukalla asialinjalla.
Jos joku mulle lähettelis loukkaavia tekstareita, mä en edes yrittäs vastata niihin.

Mäkään en vastannut niin kauan kuin ne pysyivät asialinjalla. Sitten hän jotenkin vissiin panikoitui ja alkoi suoltaa niitä loukkauksiaan, joista paljastuu mitä kaikkea kummallista hän on pannut minusta merkille vuosien mittaan, ihan ihmeellisiä asioita. Sellaisiin viesteihin en enää vastannutkaan, koska se ei auttaisi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

se on puolustusreaktio silloin, kun tuntee jäävänsä alakynteen

Niin sellaisesta tässäkin oli kyse. Hän kertoi mulle luottamuksellisesti yhden asian. Erehdyin sanomaan siitä, että paheksun sen ihmisen käytöstä, josta hän kertoi. Siitä hän vissiin huolestui, että juoksen paheksumaan sitä ääneen kaikille ja hermostui, vaikka vakuuttelin moneen kertaan, että vain hänelle paheksuin asiaa eikä ole mitään tarkoitusta lähteä asiaa levittelemään. Mutta hän oli niin huolissaan, että se menee hänen kaverinsa tietoon, josta oli paljastanut salaisen asian.

Yhteistyössä