Inhottava tilanne töissä, mitähän tekisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Terhi

Vieras
työkaverini irtisanoi itsensä vuosi sitten. Minä sain hänen paikkansa. Nyt vuoden kuluttua hän tuli notkumaan työpaikalle ja kertoi että uuden työn työsopimusta ei jatkettukaan eli on työttömänä. Seuraavana päivä pomo (pitää ko. henkilöstä) oli palkannut hänet yhtäkkiä uuteen keksittyyn tehtävään.

Nyt muutaman kuukauden kuluttua tämä työkaveri suoraan sanottuna vittuilee, tiuskii ja puuttuu toisten työhön jatkuvalla syötöllä, varsinkin minun. Olen muuttanut joitakin toimintatapoja hänen lähtönsä jälkeen mielestäni paremmin toimiviksi. Niistä asoista tämä entinenuusi työkaveri on saanut sätkyt, vaikka ei niitä tehtäviä enää hoidakaan.

En todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Alkaa etsimään uusia töitä? :(

Näitä tyyppejä on joka työpaikalla, syystä tai toisesta. Älä nyt anna sille periksi ja ohita sen kommentit. Sopivassa välissä napautat sille niin, ettei tyyppi hypi nenille. Itsehän se sieltä lähti, sano sille se.

Älä nyt helvetissä itse lähde mihinkään sieltä. Vittuile mahdollisimman paljon, kysele kollegoiden edessä miksi irtisanoi itsensä alunperinkään yms kovilla ampumista. Muistuta joka tilanteessa (varsinkin jos ylempiä paikalla miten tekemäsi järkeistäminen on helpottanut töitäsi.

On hankala. En vain ymmärrä tuollaisia ihmisiä, jotka itse lähtee kun ei kiinnosta ja sitten poraavat takaisin. Eivätkä kestä sitä, että joku toinen sitten tekee työt. Millainen ihminen mahtaa olla?

Ja ei saa töitä helposti ei, mutta pakko kai yrittää jos muuta keinoa ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhi:
On hankala. En vain ymmärrä tuollaisia ihmisiä, jotka itse lähtee kun ei kiinnosta ja sitten poraavat takaisin. Eivätkä kestä sitä, että joku toinen sitten tekee työt. Millainen ihminen mahtaa olla?

Ja ei saa töitä helposti ei, mutta pakko kai yrittää jos muuta keinoa ei ole.

Älä edes koita ymmärtää, jätä se vain huomiotta ja keskity omaan työhösi.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Näitä tyyppejä on joka työpaikalla, syystä tai toisesta. Älä nyt anna sille periksi ja ohita sen kommentit. Sopivassa välissä napautat sille niin, ettei tyyppi hypi nenille. Itsehän se sieltä lähti, sano sille se.

Näin.

Mitä ymmärtämistä tuossa nyt on?
joku haluaa vaihtaa ympäristöä tai toivoo saavansa parempaa liksaa tai kivempaa työtä, tai on vaihteluhaluinen tai toivoo että uudessa pääsisi heti ylenemää tai jotain. ja suunnitelmat menivät mönkään.

sitä en ymmärrä, että jos kävi niin hyvä tuuri ettäpääsi takaisin vaikka otti tietoisen riskin, kun lähti vaikka ei ollut vakityö, niin miten kehtaa alkaa vittuilla muille? itse olisin kiitollinen.

kerrot selkeästi ja asiallisesti mutta mutta erittäin painavasti, että hän itse aikoinaan irtisanoi itsensä ja täällä nyt ovat sen jälkeen asiat muuttuneet. Nämä asiat hoidetaan nyt tällä tavalla ja jos ei kelpaa niin ovi on tossa. Mutta turha tulla pistämään nokkaansa päätöksiin jotka eivät enää ole hänen vastuullaan ja puuttumaan sinun työasioihisi ja siihen miten sinä asiat hoidat.
Ja näitä keskusteluja ei tarvitse käydä missään suljettujen ovien takana vaan ihan kaikkien edessä jotta kaikki tietää mikä on tilanne ja miten työkaverisi käyttäytyy.
Nyt vaan pistät kovan kovaa vastaan. älä anna itseäsi savustaa ulos työpaikalta jonkun oikuttelevan työkaverin takia. Voit vaihtoehtoisesti savustaa hänet ulos näyttämällä kaikille (varsinkin pomolle) miten epäasiallisesti ja epäammattimaisesti hän käyttäytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja antaa mennä:
Älä nyt helvetissä itse lähde mihinkään sieltä. Vittuile mahdollisimman paljon, kysele kollegoiden edessä miksi irtisanoi itsensä alunperinkään yms kovilla ampumista. Muistuta joka tilanteessa (varsinkin jos ylempiä paikalla miten tekemäsi järkeistäminen on helpottanut töitäsi.

jaa, siis että olemalla selkäänpuukottaja ja vittuilija vaan pärjää. eikö voi olla rehellinen ja kysyä että mikä helvetti vaivaa?

Uusimmat

Yhteistyössä