Hae Anna.fi-sivustolta

INSSI

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä Lissuti, 22.05.2007.

  1. Lissuti Vierailija

    Eikös kestäkkin puoli tuntia? Ja mitä muuta oleellista olis hyvä ottaa huomioon sekä nyt ne kaikki hyvääkin hyvemmät vinkit jakoon!!

    Kiitos ;)
     
  2. LlL Vierailija

    About, joo. Jos auto meinaa yleensä sammua liikkeelle lähdössä risteyksissä, niin jos on suht koht tasainen maa (ei ylä tai alamäki) niin pidä koko ajan pintakaasu, sit vaan varovasti päästät kytkintä...
     
  3. Lissuti Vierailija

    Hehh..jos kaasua painan ni johan se auto on jonkun persauksissa. Ja sehän ei ole hylkäämisen peruste jos auto vaikka sammuukin!! Ainakin niin olen ymmärtänyt ?
     
  4. Lissuti Vierailija

    Joo eli pintakaasulla, pitäis lukea vähän tarkemmin! :))
     
  5. LlL Vierailija

    Ei kai se joka risteykseen saa sammua, sitten tullee merkintä auton peruskäsittelyn puuteista?
    Ja huom, auto ei kyllä liiku yhtään minnekään, vaikka painaisit kaasua, jos sulla on kytkin pohjassa!!!
     
  6. Toinen kokelas Vierailija

    Mitäs kun tulee valitusta liiasta kytkimen käytöstä!!! %)
     
  7. LlL Vierailija

    No en tiedä, mutta luulisin, että kytkimen käytöstä ei inssi jää kiinni. Kun ei tee virheitä liikenteessä, niin turha kytkimen käyttö tuskin on reputtamisperuste.
     
  8. autoileva Vierailija

    Kytkintä kaytetään vain silloin kun vaihdetaan vaihdetta tai jarrutetaan taikka peruutetaan. Eräs tyyppi piti kytkintä koko ajan pohjassa autokoulussa. Ope sanoi, että auto ei kestä tommosta. Oppilas sanoi että kun se kulkee muuten liian lujaa.
     
  9. MaukkaPjätkä Vierailija

    Tai mäkilähdöissä! Tosin mulla sekään ei aina onnistu, kovasti meinaa luisua taakkepäin =)
     
  10. hjgjgg Vierailija

    Mäkilähdössä kaasutetaan ja sit äkkiä käsijarru pois päältä.
     
  11. Inssiidag Vierailija

    Hah, haluaisin nähdä "autoileva:n" autoilevan ruuhkassa. Kyllä kytkimen käyttö todella hiljaisissa jononopeuksissa on tarpeellista.
     
  12. tytär Vierailija

    pääsi läpi, vaikka teki hätäjarrutuksen kun yks ämmä ylitti kadun, ei suojatiellä.
     
  13. hgjk Vierailija

    ei sitä käsijarrua nopeasti kuulu ottaa pois jos sitä joutuu käyttämään mäkilähdössä, vaan se rauhallisesti vapautetaan kun auto on jo pienessä liikkeessä..
     
  14. hjgjgg Vierailija

    No, ompa huono käsijarru jos liikkeelle lähtee.
     
  15. arhaha Vierailija

    ^ häh? no totta vitussa se auto lähtee liikkeelle jos kaasua painaa, vaikka käsijarru olisikin päällä. se on tarkoitettu sammutetun auton paikallaan pitämiseen, ei se käynnissä olevalle autolle mahda muuta kuin jurnuttaa ja hidastaa vähän menoa.
     
  16. Reputtanut Vierailija

    Hylkäyksen peruste, liian suuri tilannenopeus, eli ajoin risteykseen liian kovaa.
     
  17. huomenna :F Vierailija

    Inssi ei mee läpi jos noin 3 kertaa sammuttaa auton... Se tarkottaa sitä, että perusautonkäsittely ei oo hallinassa! Jos pää ei känny niin se on hylkäys peruste. (esim kaistan vaihto)

    Mutta kuuleman mukaan kannattaa huomata omat virheensä, jotta tutkinnon vastaanottaja tietää että sä tiedät missä meni vikaan.
     
  18. maybe Vierailija

    Mielestäni paras neuvo inssiin (joka oikeasti ei ole vaikea) on että ottaa RAUHALLISESTI! Ei mitään hätäilyä missään, kiirettä ei ole eikä saa olla.

    Itellä oli tänään inssi eikä mennyt läpi kun STOP-merkin jälkeen pysähdyttyäni inssimies painoi jarrua kun luuli mun syöksyvän kuorma-auton eteen vaikka todellisuudessa liu'uttelin autoa vain lähemmäksi risteystä jotta näkisin kunnolla, mutta olisipa sekin pitänyt hänelle ääneen kertoa että olisi tajunnut, niin sitten kävi mutta huomenna aamulla heti uusiks, eiköhän nyt tokalla mene :)

    Tsemmpiä kaikille kokeisiin!
     
  19. VENTO Vierailija


    EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ, MÄESTÄ KÄSSÄRILLÄ? NAURAN
     
  20. lol Vierailija

    Onkohan useilla jäänyt autokoulun teoriatunneilla kuulematta muutama perusasia tai sitten sitä autokoulun kirjaakaan ei ole viitsitty aukaista?! Mäkilähdön voi tehdä sekä käsijarrulla, että kytkimellä. :D Ja joku joka aikaisemmin puhui sit' mihin kytkintä käytetään taisi unohtaa, että sitä käytetään myös auton KÄYNNISTÄMISEEN mikä on sikäli oleellinen asia :D Huomenna inssi, taidankin kerrata siihe kirjasta , kun netin keskustelupalstat täynnä väärää tietoa.huoh.
     
  21. voi huomenta Vierailija

    Kytkintä käytetään AINA mäkilähdössä.... se että käyttääkö käsijarrua vai normaalia jarrua on jokaisen oma päätös. Ensiksi painetaan jarrua.. sitten otetaan kytkimellä tuntuma. Kun tuntuma on löytyyt niin painetaan reipas pintakaasu ja vapautetaan rauhallisesti jarru, sen jälkeen otetaan kytkin ylös. Sen jälkeen auto lähteekin liikkeelle... joko olette "trolleja" tai sitten toivon ettei osa teistä aja ikinä lähettyvilläni turvallisuus syistä.
     
  22. Yasmin Ahmed Vierailija

    Mull oli sit torstain inssi ja tuli kuin tulikin hylsy no jaa se oli aik selkee virhe ku ajelin 80km kiihdytyskaistalla 110km ja liityin vast sitten päätielle, mutta minkäs siin mahtaa! muut jutut meni hyvin kännökset, risteys yms. Eiku 26.2. yrittää uuestaa EN TODELLAKAA AJO OTTAA SITÄ INSSI MIESTÄ UUDESTA OKS KELLÄÄ TIETOO VOIKO TUTKINNONVASTAANOTTAJAA VAIHTAA????!!!

    SE OLIKIN SEMMONEN PASKA JÄTKÄ EDELLINEN ILTA KAI MENI ÖVERIKS KU OLUELTA HAISI!
     
  23. n91 Vierailija

    Mulla ei eka inssi mennyt läpi, olin niin hermostunut ja jännittynyt koko ajan, kaikki meni kyllä hyvin mutta sitten yhdessä vaiheessa aloin puhua pulputtaa inssi naisen kanssa ja siihen vielä hirmunen jännitys päälle niin unohin täysin keskittyä... pysähyin valoihin mut meinasinki sit lähteä niistä punasella liikkeelle, huomasin kyl virheeni ja ehin jarruttaa ennen ku auto oli edes suojatiellä asti, mut samaan aikaan inssi nainen sano mulle et "nyt meet punasia päin" joten se luuli että jarrutin siks että se huomautti enkä siks että oisin ite virheeni tajunnut, vaikka omasta mielestä ehdin jarruttaa ennen sen sanomisia mutta miten vaan...

    eniten vaan harmittaa tuo että rahaa menee niin paljon jos joutuu uusimaan...
    30e ajokerta
    55e uusi inssi
    60e autonlaina autokoululta...

    Huomenna uusinta inssi... jännittää taas älyttömästi mutta yritän pysyä rauhallisena ja päätin olla suu kiinni ja puhumatta :D Keskityn vaan ja ainoastaan siihen ajamiseen. :D

    Peukkuja pystyyn...
     
  24. ApriliaRs250 Uusi jäsen

    liittynyt:
    10.10.2011
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Inssi kestää noin puoli tuntia. Tässä muutama vinkki:
    1. Noudata liikennesääntöjä.
    2. Aja hitaasti risteyksiin ja hiljennä suojateiden kohdalle.
    3. Pyöritä päätä joka suuntaan katsoaksesi, että tuleeko jostakin joku, myös kaistan vaihdoissa (MP) ja tasa-arvosissa risteyksissä. Oikealle kääntyessä myös suojatiellä kulkijoilla saattaa palaa vihreä, joten huomio ne.
    4. Aja rauhassa ja älä jännitä.
    Mulla on huomenna piikkikortin inssi. PAKKO mennä läpi. :)
     
  25. no ylämäessä, Vierailija


    ootko toope?
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti