Hae Anna.fi-sivustolta

Inssiläiset

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Ting, 17.09.2006.

1. =) Vierailija

Kylläpä kuulostaa alavireiseltä tämä viikonvaihde.

Toivotaan Nyyti, että päänsärkysi hellittää. Yrittäkää vetää henkeä, parisuhdekriisi tähän päälle on vihoviimeinen asia mitä kaivataan. Tarpeeksi on muutenkin jo mietittävää.. Jaksuja sinne!

Syntyneet lapset ( ja mieluiten jo vähän isommat ) ei tosissaan tunnu pahalta, se odotus on vaan niin raastavaa seurata. Aina huomaa miettivänsä, että mahdankohan itse odottaa koskaan. Ei toki muiden lapset ole meiltä pois, mutta tullaan taas asiaan itsensä muihin vertaaminen..

Onneksi Nyyti ne menkat ei kuitenkaan alkaneet vahvasta tunteesta huolimatta. Nyt ei auta muu kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Tsemppiä!

=)

2. Nyyti 1 Vierailija

Tarkennus epäselvään viestiini: Meillä ei ole onneksi parisuhdekriisiä, mutta tosi läheisillä ihmisillä on! Meidän lapsettomuuskriisi jää ihan kakkoseksi heihin verrattuna..

Nyyti

3. =) Vierailija

Äh, niinpä tietenkin. Nyt kun luin viestisi uudelleen, puhuit tosiaan läheisistä. Anteeksi, sisälukutaito taitaa pätkiä täällä. Onneksi teillä siis kaikki kunnossa. Se olisikin jo liikaa yhdelle parille kannettavaksi, jos vielä perhekriisi olisi samaan aikaan päällä.

Onkos menkkatuntemukset jo haihtunut? Toivottavasti on. Mulla on flunssaa, pelkään että yskin kyytiläiseni ulos..

Mitä Katalle kuuluu?

=)

4. Kata - Vierailija

Heipähei,
    lähdimme lauantaina pitkälle ajomatkalle Ikeaan saadaksemme ajatuksemme pois arjesta. siellä olikin täysi kaaos - mutta hauskaa oli. Kiva kun välillä pääsee hieman pois tavallisista ympyröistään! Pieni varoituksen sana kuitenkin jos sellaista suunnittelette: joka toinen Ikealla käyvä nainen on raskaana (enkä liioittele!!!). Itse onnistuin kuitenkin pysymään rauhallisena.

Minulla on testipäivä vasta viikon päästä joten tässä ehtii tapahtua vielä paljon. ei voi muuta kuin iloita jokaisesta hiljaisesta päivästä jolloin mitään uutta ei ole tapahtunut.
    =), tsemppiä flunssan kanssa äläkä tosiaan yski kyytiläistä ulos! :)

kaunista sunnuntaita teille! Kata

5. Kata - Vierailija

Vielä lyhyt viesti... :)
    Jäin =) miettimään viestiäsi ystävyydestä ja siitä että matkan varrella jättää hyviäkin ystäviä taakseen. Usein syytämme omaa itseämme siitä ettemme kykene tapaamaan näitä ystäviä - tai sitten heitä siitä etteivät ymmärrä meitä. Mutta onhan tässä eräänlaisesta kypsymisprosessistakin kysymys: me täällä surun ja epätoivon keskellä kypsymme eri tavalla ja tahtia kuin sellaiset ihmiset jotka eivät tarvitse tällaista kokea. Ja silloinhan ihminen joka aikaisemmin on ollut paras ystävä saattaa tuntua vieraalta.Nämä nyt ovat minun henkilökohtaisia ajatuksia , mitä luulet?
    :) Kata

6. =) Vierailija

Hei!

Olet oikeassa, kyllä tässä varmasti on kyse myös kypsymisestä tämän asian myötä. Moni asia ja suhtautuminen moneen asiaan muuttuu matkan varrella. Oikeesti tuntuu vaan tosi pahalta, kun ennen niin läheinen ihminen on jossain niin kaukana, puheyhteys on muuttunut niin paljon, että sitä tuskin tällä hetkellä edes on. Vaivaannuttavaa. On ikävä ystävää ja suren tätä menetystä todella paljon. En tiedä saako tätä asiaa enää koskaan paikatuksi. Muuttuuko mikään enää edes lähes sellaiseksi kuin ennen? Miksi en pysty paremmin hyväksymään tätä vallitsevaa tilannetta. En ole pystynyt tukemaan häntä uudessa, oudossa tilanteessa lainkaan. Hädin tuskin olen itse jaksanut kasassa eteenpäin. Ai että, taas tunnen itseni loistotyypiksi. :(

Kiva, että teillä oli kiva päivä Ikeassa. Lauantaisin siellä usein aika kaoottista, hyvä että et antanut mahamammojen häiritä!

Iloista sunnuntaita,
    =)

7. -S- Vierailija

monesko kp voi inssin vielä tehdä? Tai montako päivää voi puregonia yleensä ottaen pisimmillään pistää? Kun minulla nyt jo kp 16, yksi follikkeli puregonilla pari milliä kasvanut mutta ei yhtään enempää. Tiistaihin asti vielä pistelen, (olen pistänyt nyt 11pv) lääkäri sanoi että kasvussa voi tapahtua loppukiri. Josei tiistaina tulosta niin aloitetaan primot ja uusi kierto, ja heti ensikierrossa uudelleen puregonit kehiin..

8. Kata - Vierailija

Hei kaikki,
    tervetuloa mukaan -S-! Valitettavasti en ole Puregonia käyttänyt joten en oikein osaa neuvoa sua. Valitan!
    Miten teillä muilla menee? :) Minulla ei (onneksi) ole uutta raportoitavaa mutta terveisiä nyt kuitenkin ja tonneittain jaksuja! Kata

9. Nyyti 1 Vierailija

Heippa!
    Tänään alkoi tihkuvuoto ja epäilemättä näinä hetkinä kunnon vuoto. Eli eka ICSI ei tärpännyt vaikka toiveet olikin jo katossa.. Onneksi pakkasessa on vielä uusia mahdollisuuksia. Toivottavasti teillä teillä muilla on parempi tuuri. =), koska sulla on testipäivä? Kata, etkö sä testaakin vasta viikonvaihteessa? Onnea matkaan!

-S- en valitettavasti tiedä miten Puregonia käytetään inseminaatiossa! Koeputkihoidossa käytin 10 pv.

10. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikken tähän ketjuun kuulukaan, vastaanpa silti. Kahdessa inssissä minulla oli käytössä Puregon-pistokset. Pistin molemmilla kerroilla 50 yksikköä päivässä 12 päivän ajan. En tiedä onko yleinen käytäntö. Voi riippua myös lääkäristä, pistettävästä määrästä, potilaasta...

11. =) Vierailija

Voihan Pee Nyyti!

Näyttää siltä, että meille molemmille kävi samalla tavalla. Mulla alkoi tänään myös tiputtelemaan, vähän mutta kuitenkin. =( Fiilikset sen mukaiset taas...

Nyt olisi tosi kurjaa, jos pakkasessa ei olisi mitään. Onneksi kuitenkin on, joten ei auta muu kuin suunnata taas katse eteenpäin ja uuteen yritykseen.

Kata, tulehan sitten kertoilemaan kuin sun käy tällä erää!

Isot jaksut Nyytille, onnea Katan matkaan..

=)

12. Kata - Vierailija

Voi että Nyyti & =)!!! Voimahaleja teille molemmille...!
    Itse olen kahtena yönä jo uskonut olevani samassa "alamäessä": aika ajoin mulla on ollut vatsakipuja mutta siihen se on sitten (tähän asti) jäänyt. Joten katsotaan nyt miten tämä etenee... keho ei ainakan osoita minkäänlaisia raskauden merkkejä.

Voimia teille molemmille ja kun kaikki tuntuu oikein ***lta niin miettikää pakkasessa odottavia kavereita. Teidänhän ei tarvitse aloittaa ihan alusta!!

terveisin, Kata

13. =) Vierailija

Heippa!

Kata, sullahan kuulostaa jo hyvältä, eikös inssistä ole jo 2 vkoa tänään? Peukuttelen teidän puolesta! Jospa teille tulis nyt se toivottu +!

Mitä Nyytille kuuluu? Onko kunnon vuoto alkanut? Miten jaksat?

Mulla tosiaan alkoi eilen tiputtelu. Lugeja en ole vielä lopettanut, mutta eiköhän tämä peli ole taas selvä. Sitä löytää itsensä miettimästä, onnistuuko tämä koskaan. Mutta eihän tässä ole vaihtoehtoja, PASsia kohti sitten suunta. Harmittaa, kun pitää ilmeisesti pitää yksi välikierto ennen, kun PASn voi tehdä. Jotenkin tuntuu ajan hukalta. Yllättävän kevyesti ( ainakin alkuun ) näytän ottavan tämänkertaisen pettymyksen. Alkaakohan näihinkin turtua? Pari kertaa on itku tullut eilisen ja tämän päivän aikana, mutta ei lähellekään siten kuin rankimpien inssien aiheuttamien pettymysten jälkeen. Pakkassaaliista on kuitenkin vähän lohtua..

Terkkuja, jaksuja

=)

14. =) Vierailija

=(

Näin sitten muuttui tämä päivä kp1:ksi. Eli toden totta läskiksi meni. Taas. Loppuukohan tämä koskaan!? Mitä väärää sitä on tehnyt, että tällälailla rankaistaan? Mitä aiemmin turtumisesta puhuin, vastaan itselleni että ei näihin pettymyksiin turru. Sattuu. Vaikka kuinka yrittää valmistautua mahdolliseen tulevaan negaan, niin kyllä se on kuin kylmää vettä naamalle. Joka kerta. Jotenkin pitäisi muistaa, että kuitenkin perusasiat elämässä on hyvin ja monella on suurempaakin kärsimystä elämässään. Mutta, mutta.. Omat surut ja pettymykset joutuu kuitenkin elämään läpi, niinpä ne sattuvatkin eniten. Aina vaan miettii, mikä meni vikaan. Mitä olisin voinut tehdä toisin. Olisiko lopputulos ollut toinen.

Tällä kertaa piinailun aikana sairastin ärhäkän flunssan, nuhaa, korvatulehdukset, silmätulehduksen, nielutulehduksen ja hakkaavan yskän. Olikohan yskällä vaikutusta? Yskinköhän kyytiläiset ulos? Vai onko minussa vaan jotain perustavanlaatuista vikaa..

Anteeksi viestin sävy..

=)

15. Nyyti 1 Vierailija

Voi ei =)... Ja samoissa mennään täällä.. Yhdessä kohti PAS:ia seuraavaksi!! Meillä on sentään se mahdollisuus. Mun mielestä mulle sanottiin, että jos PAS tehdään luonnolliseen kiertoon sen voisi tehdä jo seuraavassa kierrossa mikäli ovulaatio tulee. Vaan puolet ovuloi koeputkihoidon jälkeisessä kierrossa. Toivottavasti PAS voidaan tehdä, olen sillä lohduttautunut kun tiputtelu muuttui vuodoksi.. Selvitän asian huomenna. Mä olen niin hölmö, että olin jo laskenut tälle kyytiläiselle lasketut ajat ja ajatellut, että pääsiäisenä voisi kertoa raskaudesta jne. Koskakohan sitä oppii??

Kata, nyt on sun tehtävänä pitää tilastoista huolta ja saada plussa! Tuolla toisessakin ketjussa tulee pelkkää negaa ja muitakin huonoja uutisia. Onkohan tämä kuitenkaan tehokas hoitokeino???

Nyyti kp1

16. =) Vierailija

Pahoittelut Nyyti sulle, näin meille vaan kävi taas. Voi sua, olet kyllä ihailtavan luottavainen, kun lasket lasketut ajat. Kyllä munkin täytyy myöntää, että mietin kyllä milloin kertoisin ihmisille, jos se plussa olis tullut. Aina kun löysin itseni moisia ajattelemasta, käänsin äkkiä ajatukset muualle. Mutta kuin huomaamatta ne välillä meni hiukan asioiden edelle. La:ta en tullut kyllä laskeneeksi! ;) Kylläpä tekee mieli tepposensa, on se toivo ja usko vaan vahvoja kaikesta huolimatta!

Ihanko oikeesti PAS:n voisi tehdä jo seuraavaan kiertoon? Taitaa munkin pitää soittaa klinikalle huomenna, jos vaikka suostuisivat! Kun tuoresiirrosta lähdin, hoitaja sanoi että yleensä yks välikierto pitää olla. No, yrittänyttä ei laiteta!!

Jaksuja sulle, Katalle IIISSOOOT peukut!

=)

17. Kata - Vierailija

Hei Nyyti & =)!
    Luettuani vietejänne tuli mieleen että täytyyhän sitä saada miettiä laskettua aikaa ja unelmoida tulevaisuudesta! Olisin enemmän huolissani siitä ettei jaksaisi enää unelmoida ja toivoa. Silloinhan olisi parempi jättää tämän pelin kesken. Itse en kyllä ole noita asioita tälläkään kertaa miettinyt. Ehkä minulla on tuo keskenmeno (ja silloiset unelmat) liian tuoreessa muistissa. Elään täydellä nykyhetkessä... katsotaan uskallanko - jos korkki vielä on pullossa viikon päästä - katsoa eteenpäin...
    Kiitos peukuista ja valtavasti voimia teille molemille!!! Kata

18. Nasuppi* Vierailija

Voih =) ja Nyyti, oikein kovat voimarutistukset täältä taustalta! Ei ole helppoa ei :( Niin kovasti peukutin puolestanne ja nyt tuntuu todella pahalta. Toivottavasti molemmat pääsette pian PASiin. Nyt vain katse eteenpäin!

Kataaaa, jännitän kovasti tilannettasi, josko NYT olisi vihdoinkin tärpännyt?? Iiihk!

Omaa napaa: olen edelleen siinä kierrossa, missä tuli se luomuovis ilmeisesti metujen ansiosta. Oireet on tosi paljon samat kuin viimeisessä pistoshoitokierrossa, menkkamaista kipuilua ja rinnat pikkuisen kipeät. Viimeksi tosin pistin lugejen piikkiin kaikki nuo oireet, mutta nythän en käytä mitään muita kuin metuja. Mene ja tiedä. Oon koittanut olla jännäilemättä, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Pari päivää on tullut pikkuriikkisen jotain rusehtavaa vessassakäynnin yhteydessä (tuhruttelu ei ole normaalia mulle, paitsi tuossa lugekierrossa sitä oli). Joten kuulostellaan. Laskeskelin, että oviksesta on nyt kulunut 17 päivää (about), joten olisihan noiden menkkojen jo pitänyt alkaa. Ellen sitten jännitä niitä pysyttelemään poissa. Kohta kai se on sitten tartuttava testiin - jälleen kerran...

19. Kata - Vierailija

Hei Nasuppi - tosi kivaa kun välillä pistäydyt palstalla!! Jännäilen sinun puolesta: tulethan kertomaan mitä testi osoitti!
    Näyttää siltä etten itse tarvitse tälläkään kertaa testata. Huomasin hetki sitten ruskehtavaa tuhrua joten tähän tämä ilmeisesti jäi. Katsotaan... terv. Kata

20. Nasuppi* Vierailija

No voi harmi Kata, mutta ei heitetä vielä kirvesta kaivoon!

Mutta niin kyllä taisi käydä täälläkin, äsken tuli jo kirkkaampaa verta paperiin vessassa käydessäni. Eiköhän ne hanat taas aukea kunnolla piakkoin. Noh, muuta en tietty odottanutkaan ja parempi aina näin ennen kuin on ehtinyt testaamaan.

Ei muuta kuin liput korkealla kohti tulevaa!

21. Nasuppi* Vierailija

Niin ja lisättäköön vielä, että kaipa mun pitäisi olla tosi iloinen siitä, että kierto pysyi lyhyenä ja erittäinkin sopivana (jos tästä päivästä tulee kp 1, niin kierto oli 28 päivää), eli metut teki tehtävänsä. Toivottavasti tämä tarkoittaisi useampia luomuoviksia ja säännöllisiä kiertoja :) Huhheijaa, tietysti tässä rupeaa jossittelemaan, että miksi hitossa ei kokeiltu metuja heti alkuunsa... Noh, jossittelu ei auta ketään, joten eikun etiäpäin, sanoi mummo lumessa.

22. =) Vierailija

No voi harmejen harmi! Kata ja Nasuppi, molemmilla tuhrii. Olin jo niin laskenut etenkin Katan varaan tätä kertaa.

Nasuppi, onpas kivaa kuulla sinustakin jotain! Kiva kuulla, että metut on saaneet ainakin kierron hyvän mittaiseksi. Ja ne luomuovikset, hyvä!! Kyllä tästä vielä hyvä tulee, kunhan taas kaikesta huolimatta maltetaan. Sitä paitsi kiireessä ei tule kun k...päitä kakaroita.. ;)

Helmu taitaa parasta aikaa köllötellä Thaimaan auringossa. Aika ihanaa, hetki poissa näistä suruista ja pettymyksistä! Toivottavasti nauttivat lomasta täysin siemauksin.

Soitin jo klinikalle, PAS sitten yhden välikierron jälkeen suunnitelmiin. Suunnittelu- ja ultrakäynnille pitää mennä vielä tämän kierron aikana. Siihen sainkin jo ajan. Ei tässä itku taaskaan muuta tämän kertaista tulosta miksikään, välillä kuitenkin pari kyyneltä pitää vuodattaa.. Kuten Nasuppi sanoikin eikun etiäpäin, sanoi mummo lumessa.

Ai niin, luin tuolta simpukan sivuilta, että Hyvinkäällä tulee ensi-iltaan teatteriesitys Haikarapolska. Se kertoo kuvauksen mukaan lapsettomuudesta kärsivästä parista kaikkine kommelluksineen. Liput esitykseen on vain 8 e, ensi-ilta siis huhtikuussa. Pitää varmasti käydä katsomassa!

Jaksuja, haleja =)

23. Kata - Vierailija

Heipähei taas,
    En =) voinut olla nauramatta kun luin "Haikarapolskasta". Meillähän on kaikilla varsinainen Haikarapolska omassa kodissamme. Ehkä voisimme tulevaisuudessa rahoittaa kalliita hoitoja kutsumalla ihmisiä kylään (liput 8e) katsomaan miten me siellä riidellään, tehdään sovintoa, itketään, nauretaan... puhumattakaan öisitä puuhistamme... :) Kata

24. Nasuppi* Vierailija

Hih, hyvä ehdotus Kata! Mutta ehdottomasti kyllä haluan käydä katsastamassa tuon näytelmän, kiitos vinkistä =)! Juuh, ja täällä ehdottomasti nyt kp1, ei enää epäilystäkään.

25. Nyyti 1 Vierailija

Heippa!

Harmi, että teilläkin on vaan huonoja uutisia.. Tai tietty on hyvä jos metformiini tepsii hyvin! Meillä kaikilla taitaa kroppa toimia samaa tahtia, =), Kata ja Nasuppi! Seuraavaksi plussataan kaikki samaa tahtia!! Voitaisiin sopia, että tänä keväänä??

Täällä on kanssa tanssittu haikarapolskaa koko rahan (melkeen 3000 e tähän mennessä) edestä!! Oli aika vaikea ilta eikä tämäkään päivä ole ihan helppo ollut.

Mä soitin tänään hoitajalle klinikalle negasta. Ensin hän sanoi, että seuraavien kuukautisien jälkeen vasta PAS:iin, mutta pyysin vielä tarkistamaan asian lääkäriltä. Ja nyt menen jo 16.2. ultraan ja katsotaan onko johtofollikkelia kehittymässä. Jos on, niin PAS saatetaan tehdä jo tässä kierrossa =) Mulla tehdään siis luomukiertoon. Mä olen riippuvainen näistä hoidoista, heti olo helpotti kun sain uuden ajan.. Eipä sillä yhdellä kuukaudella isossa mittakaavassa ole juuri välilä, mutta en tahdo haaskata aikaa etenkään kun endo pahenee joka kierrossa.

Tsemppiä kaikille!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari