Hae Anna.fi-sivustolta

Inssin suorittaneet pakkasakat

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä =), 22.02.2007.

1. =) Vierailija

Heippa tytöt!

Laitoin meille nyt uuden ketjun, jossa on parempi `karma`. Ihan kuin itse uskoisin karmaan, en toki mutta taikauskoa löytyy.. Hullua!

Jatketaan kuulumisten vaihtoa täällä, hyvää, tuttua porukkaa kun ei raaski haaskata! Toivottavasti nimi kelpaa teille! Ja tässä ketjussa tulee kevään aikana tapahtumaan, lopputuloksena monta plussaa. Vuosien päästä sitten juhlitaan megasynttäreitä, eikös! ;)

=)

2. Kata - Vierailija

Hei,
    täällä ollaan!! Ja toivottavasti nimenmuutos tuo onnea meille kaikille! Kävin tänään hakemassa terolutit ja ensi viikolla tämän prosessin seuraava vaihe sitten alkaa... :)
    pakkasterkkuja teille kaikille pakkasakalta Kata

3. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heissan,

Täällä myös. Ja minä myös allekirjoitan, että tähän ketjuun otetaan kaikki tämän kevään aikana plussat!

Kata, meillä on siis punktio suunnitteilla samalle viikolle! Meillä siis myös tähtäimessä viikko 13. Tosi kivaa, että mennään ihan samaa tahtia, niin voidaan jännäillä yhdessä ja vertailla tuntemuksia.

Toivottavasti te muutkin pääsette pian meidän noviisien kanssa jännäilemään pakkasvauvojenne myötä :)

Palataan taas.

-Helmu-

4. Nyyti 1 Vierailija

Heippa!
    Minä olen myös täällä kannustamassa meitä kaikkia plussaan tämän kevään aikana =) SItten voidaankin taas perustaa uusi ketju..! Toivottavasti!

5. Kata - Vierailija

Hei! viikonloppu edessä, ihanaa!
    mitä suunnitelmia teillä on (aijoitteko =) ja Nyyti viedä Petterit pulkkamäkeen)?
    Itse taidan jäädä takan ääreen istumaan, minullahan ei vielä ole Pettereitä jonka kanssa ulkoilla. Kuulkaas, voisitteko taas hieman neuvoa. Jäin miettimään näitä meidän luomuyrityksiä ja terolutin vaikutusta (epä-)mahdolliseen raskauteen. Lääkärin mukaan terolutia voi ottaa vaikka yrittäisi tulla raskaaksi. Joka tapauksessa näyttää siltä että ehtisin testata ennen puregon- ja orgalutrankuurien aloittamista. Ovatko puregon & orgalutran sitten haitallisia jos on raskaana? ehe. taidan taas olla analysoivalla tuulella. Tiedoksi teille että netista (www.adlibris.com/fi) voi tilata Susan Nolen-Hoekseman kirjoittaman kirjan "Women Who Think Too Much: How to Break Free of Overthinking and Be Happy..."... Tilasin sen eilen... hahahaha
    Oikein mukavaa viikonloppua!! Kata

6. =) Vierailija

Heissan tytöt!

Täytyy varmaan käydä ostoksilla, pulkkamäki kuulostaa hyvältä. Pettereitä ei tarvitse pukea lämpimästi pulkkamäkeen, mutta pulkat toki pitää olla. Menen siis ostamaan pulkkia meidän pienille.. ;) Lähdettekö Nyyti mukaan teidän Petterejen kanssa?! Hih!

Ei vaan asiaan, Kata, kaivoin sulle nuo pakkausselosteet ja hiukan Pharmaca Fennicaa, kun sellainensattuu kotoa löytymään. Puregonista sanotaan, että ei tule käyttäää jos on tai epäilee olevansa raskaana. Orgalutranista tuo viisas kirja kertoo, että ei saa käyttää raskauden aikana, aikaan saa alkioiden surkastumisen ainakin eläimillä. Ihmisillä ei ole kokeiltu, mutta kielto jo tästä syystä aiheellinen. Joten testaapa kaikesta huolimatta ennen kuin alat ko lääkkeitä `nauttia`.

Toi sun kirjatilaus kuulostaa ihan dr. Philin kirjalta. Kerrohan meillekin, jos saat siitä jotain hyviä vinkkejä! ;)

Mulla tämä viikonloppu menee työn merkeissä. Ihan hyvä niin. Viikon päästä viikonloppuna meinasin pitkästä aikaa lähteä ulos. Ennen en todellakaan ole suunnitellut uloslähtöjä useita viikkoja aiemmin. Nyt kuitenkin tarjoutuu tilaisuus ja ajattelin, että saattaisi tehdä ihan hyvää käydä vähän tuulettumassa, nähdä ihmisiä ja nauttia pari lasia punkkua..

Nyyti, tähdätään siihen uuteen ketjuun taas! :)

=)

7. Nasuppi* Vierailija

Heipsu! Hahah, kylläpä nauratti tämä uuden ketjun nimi. Tunnistin teidät heti, kun vain tulin lapsettomuus-sivulle ja näin ketjun nimen - eli osuvat valinta ;)

Kiva jatkaa jutustelua tutulla porukalla. Joskaan mulla ei taida olla paljon jutusteltavaa, koska ivf jää näillä näkymin syksylle. Vielä odotellaan sitä ensimmäistä kutsukirjettä naikkarilta. Ja toivon mukaan te kaikki olette siirtyneet syksyyn mennessä jutustelemaan tuonne odottajien puolelle!

Tosin kyllähän tässä toivoo ja uskoo noihin metuihin, että jospa sittenkin selvittäisiin ilman ivf:ää. Enpä kyllä menisi vannomaan tämän kierron oviksesta. Limoja kyllä piisasi, sitten ne loppuivat pariksi päiväksi ja alkoivat uudestaan loppuakseen taas pian. Eilisen illalla alkoi kova mahakipu, joka olisi kyllä saattanut viitata ovikseen, mutta kipu jatkuu yhä vaan. Ja eilen kuntosalilla oli tullut verta pöksyihin??! Mulla ei ole ikinä ollut välivuotoja. Enpä tiiä, olikohan tämä joku normaalia tujumpi ovis, joku megarakkula siellä räjähti aiheuttaen verenvuotoa ja nyt jatkuvaa tärinäkipua. Omituista kerrassaan.

Mutta ah, ihanaa: näppylät hävisivät selästä parin kuukauden metujen popsimisen jälkeen! Nyt iho alkaa olla taas ihan smooth :D

Tällaista omaan napaan. Kiva, että kaikilla taitaa olla hyvä mieli tällä hetkellä. Jatketaan samaan rataan! Aurinkoisia pakkaspäiviä! Hrrrr...

8. Kata - Vierailija

Hei taas!
    Kiitos =) neuvoista lääkkeiden suhteen! Onneksi voin testata ennen piikityksen alkamista testata joten kaikki järjestynee. Niin, ja otathan lasillisen punaviiniä minunkin puolesta. Etelä-afrikkalaista kiitos. :)

Nasuppi, tervetuloa takaisin! Ystävämme Jaki Karhu kyseli sinua (katso vanhalta listalta), teillä näyttää olevan paljon yhteistä. Sinäkin istut siis siellä "limojen kaskellä". Oletko testannut ovistestillä? Minullakin tämä ovis on ollut tosi kummallinen: limaa on tullut jo viikon päivät ja juuri kun luulin että ovistesti näyttäisi lottovoittoa (kaksi yhtä vahvaa marjanpunaista viivaa), testiviiva hävisi enkä sitten tiedä ovuloinko vai en. Vai oliko ovis tapahtunut (taas) paljon aikaisemmin Lugesteronia (tai muun) takia. Voisitteko neuvoa pimeässä harhailevaa: kulkevatko lima ja munarakkulat / ovis aina käsi kädessä? Elikkä: jos limaa tulee, tarkoittaako se että munarakkulat "kypsyvät" (= itse irtoaminenhan saataa tapahtua vain Pregnylin avulla)? Vai onko UÄ ainoa keino varmistaa että follikkeleita on ja että ne kasvaa?

Kiitos taas ja aurinkoisia kelejä pulkkamäkeen! :) Kata

9. Kata - Vierailija

=), satuin näkemäät että kävit "asetylisalisyylihappolistalla" (huh, mikä nimi)... kiinnostavaa luettavaa! Voiskohan tuota yrittää IVF:n yhteydessä vai kannattaisiko jättää omat kokeilut myöhäisempään vaiheeseen. Täytyy tarkistaa nuo omat veriarvot, minullakin on matala verenpaine mutta en muista tarkaan hemoglobiini.
    Kata

10. =) Vierailija

Heippa!

Nyt kyllä toi asetyylisalisyylihappojuttu ( kauhea sanahirviö ) kuulostaa ihan vieraalta. Siellä on joku muu kommentoinut samalla nimimerkillä. Ei siis mun juttuja lainkaan, mielenkiintoinen kyllä.

=)

11. Kata - Vierailija

ihanko totta...? Luitko kuitenkin mistä siellä oli kyse? Minä olen tässä yrittänyt löytää netista enemmän tuosta asperiinin ja limakalvon/raskauden välisestä yhteydestä. Katso osoitteesta BBC News:in kirjoittama juttu "Health Aspirin 'doubles IVF pregnancy chances' osoitteesta http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/329464.stm
    :) Kata

12. =) Vierailija

Mielenkiintoinen toi linkki. Jos aspiriini tuplaa onnistumismahdollisuudet, miksi se ei ole rutiinisti käytössä kuten jutussakin todettiin? Täytyy varmaan ottaa se käyttöön, kun seuraava hoito ajankohtainen. Täytyy varmaan myös lääkäriltä kysyä asiasta. Löysitkö Kata muita aihetta koskevia sivuja? Tosi mielenkiintoinen ja kokeilemisen arvoinen juttu!

=)

13. Kata - Vierailija

Jos Googleen laitat sanat "infertility" ja "aspirin" saat vaikka kuinka monta täysosumaa. Tarkista vaikka http://humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/full/17/5/1146. Tuo ainakin on lääketieteellisen lehden julkaisema ja tutkijoiden kirjoittama selvitys asiasta. Siinä väitetään että aspiriinilla (asetylisalisyylihapoilla) ON vaikutus mutta että kuurin ajoituksella ja aspiriinin määrällä (dosage) on suuri vaikutus lopputulokseen. Neuvovat keskustelemaan hoitavan lääkärin kanssa. Oletko sinä (te) yrittänyt(neet) keskustella tällaisista asioista lääkärinne kanssa? Oma lääkärimme ei halua moisesta puhua, vaihtaa aina puheenaihetta. Välillä saa vaikutuksen että hän ei HALUA että me löydetään helpompi ratkaisu vaan haluaa businessmiehenä pitää meidät kliniikalla ja ehdottaa meille kalliimmat hoitomuodot. En tiedä olenko kyyninen. Tai ehkä hän ei vain monen vuoden työnteon jälkeen enää jaksa spekuloida vaihtoehdoista kun näytteitä ei ole.

No, ei nyt murehdita. :) pääasia on että saa aikaan Pettereitä ja että ne Petterit saadaan kiinnittymään ja kasvamaan terveiksi lapsiksi.
    Terkkuja, Kata

14. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa,

Minäkin kävin lukemassa tuon jutun siitä asperiinin vaikutuksesta ja heräsi kyllä minullakin kysymys, että miksiköhän sitä ei ole sitten yleisemmin hoidoissa käytetty, jos kerran olisi niin tehokas. Kata, minäkin olen just noin kyyninen, että pahimpina päivinä ajattelen, että yksityiset klinikat ja muutkin tahot haluavat vain rahastaa tällä meidän lapsettomuudella. Ihan kuin tämä ei olisi jo muutenkin tarpeeksi vaikeaa. Tänään taas apteekkikäynnin jälkeen heräsi oikein hetkellinen vihastus, kun mietin, että MITEN IHMEESSÄ nämä lääkkeet voivat maksaa 500 euroa?! No rahahan tässä tietysti on sivuseikka (ei kylläkään kaikille) ja onni onnettomuudessa että tähän asti on ollut resursseja tähän kaikkeen.

Kiva Nasuppi, että kävit meitä täällä moikkaamassa. Taidat olla sinäkin taas hieman toiveikkaammalla fiiliksellä sitten viime kuulumisten. Ja toivotaan, että te ette joutuisikaan tähän ivf-rumbaan, vaan että metut tekisivät tehtävänsä.

Ylihuomenna alkaa sumut. IIks että jännittää. Oliko teillä Nyyti tai =) sumut käytössä? Tuliko jotain epämieluisia sivuvaikutuksia? En tässä nyt halua piruja seinille maalailla, mutta onhan se ihan hyvä tietää, mitä on ehkä edessä.

Päätin lähteä tänään illalla käymään parilla siiderillä ystävän kanssa. Mukava päästä vähän tuulettumaan ja juoruilemaan.

Mukavaa viikonloppua!

-Helmu-

15. Kata - Vierailija

Oikein mukavaa lauantai-iltaa Helmu (& CO) - toivottavasti siiderit maistuvat! t. Kata

16. Starppa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Helmu Totesi:Minäkin kävin lukemassa tuon jutun siitä asperiinin vaikutuksesta ja heräsi kyllä minullakin kysymys, että miksiköhän sitä ei ole sitten yleisemmin hoidoissa käytetty, jos kerran olisi niin tehokas. Kata, minäkin olen just noin kyyninen, että pahimpina päivinä ajattelen, että yksityiset klinikat ja muutkin tahot haluavat vain rahastaa tällä meidän lapsettomuudella. Ihan kuin tämä ei olisi jo muutenkin tarpeeksi vaikeaa.

Meillä kyllä kyseli viimenään klinikalla noista hemoglobiini arvoista, ja lääkäri totesi että kokeillaan baby-aspiriineja.

Siis kyllä näistä asioista puhutaan ainakin yksityisillä klinikoilla.

17. Nasuppi* Vierailija

Kävin lukemassa aikaisempia viestejä Katan kehoituksesta, Jaki Karhun kanssa meillä on tosiaan paljon yhteistä :) Minä olen kyllä normaalipainoinen, eikä verensokerikaan ollut koholla, lääkäri puhui vain häiriöistä insuliinintuotannossa... Metuja nyt joka tapauksessa popsitaan toistaiseksi ihan hyvällä menestyksellä. Ripuli vain vaivaa silloin tällöin, mutta se voi johtua kiinteän ravinnon puutteestakin. Yritän nyt vaihtaa keitoista kiinteämpään ruokaan. Jaki Karhu, toivottavasti et pudota painoasi liian nopeasti, sillä liian nopea painonlasku voi vaikuttaa munasarjojen toimintaan heikentävästi. Meillä lääkäri ei kovin paljon toivoa luomuplussasta antanut (miehelläkin toisinaan simppoja vähänlaisesti), mutta en heitä vielä kirvestä kaivoon.

Mutta nyt täytyy lähteä nauttimaan kirpakasta pakkaspäivästä koirien kanssa!

18. Nyyti 1 Vierailija

Heippa!

En ole päässyt Pettereiden kanssa pulkkamäkeen, koska olen ollut mahataudissa! Yäk! Ja nyt särkee pää.. Sain tosiaan mahataudin jo toisen kerran tänä vuonna, työpaikalla sitä on ollut liikkellä joulukuun alusta lähtien. Luulisi, että lapseton säästyisi tällaisilta vaivoilta, mutta ei!!

Helmu, mä en käyttänyt sumuja, vaan oli ns. lyhyt kaava. Sumuilla saisi vissiin tota endometrioosia hillittyä. Jos vielä joudun piikittelyrumbaan lähtemään niin pitää harkita tota pitkää kaavaa. Toivottavasti joku mun 20 Petteristä kuitenkin tarttuisi kiinni.. Kovasti odottelen menkkoja ja PAS:ia. Koko ajan saa olla odottamassa jotain!

Pitäisikö meidän laittaa tähän ketjun alkuun lyhyet taustat jokaisesta? Mä ainakin välillä sotken teidän taustat eikä niitä helposti löydy mistään.

19. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomenta,

Voi harmitus Nyyti mahataudista. Minä olen siinä mielessä kummallinen tapaus, ettei mulla ole oikeasti ollut mahatautia sitten lapsuusvuosien! Mun pitää nyt tyhmänä kysyä, että mikä ero on lyhyellä ja pitkällä kaavalla IVF:ssä? Nyyti, kun sanoit, että teillä oli käytössä ns. lyhyt kaava ja meillä ilmeisesti pitkä kaava?!

Tänään on sitten sumut aloitettu. Kyllä tuo mieli on kummallinen asia näissä jutuissa, kun aamulla piti oikein jännittää sumujen aloittamista. Kai se jotenkin konkretisoi lopullisesti, että nyt tämä rumba sitten alkoi.

Nyyti kyseli taustoja ja voisi ollakin ihan hyvä idea päivittää ne tässä vaiheessa kun meinaa itselläkin aina päästä unohtumaan. Minä voin aloittaa eli itse olen 28 v. ja mies muutaman vuoden nuorempi. Jätettiin pillerit pois 06/2004 eli yritystä takana nyt reilu 2 ja puoli vuotta ilman plussan plussaa. Tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään suurempaa syytä lapsettomuuteen, mutta pikkuvikaa on kummassakin eli miehellä oli vain 8 % normaalimuotoisia (määrä ja liikkuvuus kuitenkin hyvä) ja itsellä taas kierto on kovin lyhyt ja sisältää 5-7 päivän tuhruilun ennen varsinaisia menkkoja (tähän ei kuitenkaan ole löytynyt koskaan mitään hormonaalista syytä). Tutkimuksiin hakeuduttiin noin vuosi sitten ja tähän mennessä on tehty siis 3 x IUI; yksi luomukiertoon ja kaksi clomit+pregnyl+luget-yhdistelmällä. Kaikki negaa. Nyt siis alkamassa ensimmäinen IVF synarela+puregon+pregnyl+luget-yhdistelmällä. Punktio suunnitteilla vkolle 13.

Mukavaa maanantaita!

-Helmu-

20. Nasuppi* Vierailija

Kertaanpa minäkin tässä taustoja. Helmun kanssa ollaan samanikäisiä, tosin toukokuussa mulla pamahtaa mittariin jo 29, kääk. Mies on vuoden vanhempi. Varsinainen yritys aloitettiin 01/05, joten reilu pari vuotta on nyt takana. Sitä ennen ehdittiin olemaan ilman ehkäisyä tjot-meiningillä vuosi. Mulla on diagnosoitu pco ja miehellä on toisinaan vähänlaisesti simppoja ja kerran ne myös liikkuivat hitaasti. Joskus näyte taas on ollut ihan hyvä. Aluksi söin primoja kiertoja tasaamaan, sitten kokeiltiin clomeja, jotka aiheuttivat mulle järkyn närästyksen enkä voinut syödä niitä kuin yhden kierron, eikä ovulaatiota sen yhden clomikierron avulla saatu aikaiseksi. Sen jälkeen siirryttiin puregon+pregnyl -hoitoon, jonka avulla ovis vihdoin tuli. Mutta plussaa ei. Seuraavaksi kokeiltiin puregon+pregnyl+inssi -yhdistelmää kaksi kertaa. Ovis saatiin aikaiseksi molemmilla kerroilla, mutta plussaa ei edellenkään. Tämän jälkeen lääkäri ehdotti ivf:ää ja metuja jonotuksen ajaksi. Siinäpä tämänhetkinen tilanne. Naikkarin kesätaukojen vuoksi ivf menee meillä varmaan syksyyn, mutta kovasti toivon luomuplussaa ennen sitä... :)

21. =) Vierailija

Heippa!

Täällä keräillään esittelyjä, joten tässäpä omani;

Pillereistä luovuttu 11/04, sen jälkeen odoteltu ihmettä tapahtuvaksi. Inssejä tehty kolme, kaikki luomukiertoon Pregnylin kanssa, tuloksetta. Eka IVF/ICSI tehtiin tammikuussa 07, siitä tuloksena nega. IVF tehtiin lyhyellä kaavalla. Pakkaseen jäi 12 Petteriä, joten niitä sitten kevään, kesän ehkä syksynkin mittaan sulatellaan ja toivotaan parasta ( ja tietenkin pelätään pahinta.. ). Meillä simppaongelmana teratozoospermia, ekassa näytteessä normaalimuotoisia oli pyöreä 0%, tokassa ( eri paikassa tutkittuna ) normaaleja 4%. Liikkuvuus ja määrä oli simpoissa ok. Mussa ei ainakaan todettuna erityistä vikaa ( muuta kuin ajoittain päässä, ;) ). Niin ja ikää se 28. Plussaa odotellaan..

Helmu, teillä sitten ollaan jo tositoimissa sumuttelemassa! Tsemppiä! Kohta huomaat, että oletkin jo punktoitavana ja pakkanen täyttyy Pettereistä.

Katallakin on ainakin jo hommattuna tropit, jokos olet aloittanut käyttämisen?

Toivottavasti Nyyti on jo toipumassa mahataudistaan. Yäk, se on kyllä yks ikävimmistä taudeista. Välillä ei tiedä kuinka päin pitäis pönttöön tähdätä, kun molemmista päistä lentää. Toipumisia! Tehdäänkös teillä PAS lääkkeillä vai ilman?

Nasupille jaksuja odotteluun, Metut voi tosiaan auttaa teitä luomuplussaan! Toivotaan parasta!

Meillä odotellaan myös PASsia. Huomenna taas lääkäri, ja sovitaan sitten jatkosta. Kroppa taitaa vielä olla edellisen kierron IVF:stä sekaisin, sellaista kummallista, vähäistä tuhruilua ollut jo useamman päivän. Olettaisin, että on seurausta niistä hormoneista, mutta huomenna sitten varmistan asiaa lääkäriltä..

Ai niin, Kata, en saanut tota aspirin-linkkiä auki. Onkohan vika linkissä vai teenkö jotain väärin?

=)

22. Nyyti 1 Vierailija

Moi!

Mahatauti on voitettu! En mäkään ole vuosikausiin sitä sairastanut, mutta tänä vuonna on ärhäkkä pöpökanta liikkeellä!

Helmu, kyselit pitkästä ja lyhyestä kaavasta. Pitkästä kaavasta ei ole kokemusta, käsittääkseni siinä jarrutellaan pidempään munasarjojen toimintaa ennen kuin aletaan stimuloimaan follikkeleja.. Joku hoidon läpikäynyt voisi valaista asiaa tarkemmin?? Mulla oli lyhyt kaava. Käytin ensin e-pillereitä ohjaamaan kiertoa ja jossain määrin myös tasaamaan munasarjojen toimintaa. Kolmantena vuotopäivänä aloitin FSH-piikit follikkeleita kasvattamaan (Puregon) ja kuudentena päivänä oli ultra jolloin aloitin myös jarrupistokset (Orgalutran). Näitä molempia pistin yht 5 pv ja sitten pistin vielä Pregnylin ("irrotuspiikki"). Punktio oli siis jo 13. päivänä hoidon aloituksesta, siksi se on "lyhyt kaava". Onnea matkaan, eiköhän hoito suju sinullakin ihan hyvin!

Me ollaan kaikki saman ikäisiä =) Mä olen myös 28, mies vähän vanhempi. Ollaan naimisissa. Meidän lapsettomuushistoria on varmaan lyhin tällä palstalla, toivottavasti jääkin lyhyeksi. Eli vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois. Puolen vuoden kohdalla hakeuduttiin perustutkimuksiin, koska meillä oli erinäisten asioiden vuoksi syytä epäillä alentunutta hedelmällisyyttä. Lisäksi mulle oli tullut alavatsakipuja, joita ei aikasemmin ollut. Mulla todettiin oireiden ja löydösten perusteella lievä endometrioosi, miehellä oligoastenoteratozoospermia (kamala sana, eli simppoja turhan vähän, liikkuu huonosti ja on vielä epämuotoisiakin), ja selvästi alentunut hedelmällisyys. Järkytys oli suuri.. Hoitoon hakeuduttiin yksityiselle. Tehtiin yksi inssi 11/06, niiden jatkaminen todettiin rahan ja ajan haaskaukseksi. ICSI 1/07, tuoresiirto nega, pakkasessa on 20 alkiota ja PAS suunnitteilla luomukiertoon heti kun kierrot palautuu!

Nasuppi, toivottavasti sulle tulisi metuilla luomuplussa, eikä sun tarttisikaan lähteä koeputkihoitoon! Me ollaan oikeastaan sovittu, että kevään aikana plussataan..

23. Kata - Vierailija

Hei, mulla on töissä hirveä kiire joten kirjoitan enemmän paremmalla ajalla.
    =) et saanut aspiriinilinkkiä auki... hmm... johtuu varmasti siitä että itse pääsen kaiken maailman tieteellisiin tietokantoihin työn puolesta mutta osaan niistä ulkopuolisilla ei ole asiaa elleivät maksaa siitä erikseen. mitenköhän sen saisi sulle (liian pitkä copy-pastattavaksi!).... Mietin asiaa!! :)

Minulla menee muuten hyvin: aloitin terolutit eilen. Samalla yritän parantaa mahdollisuuteni tulla raskaaksi syömällä jätskiä. Tässä kiinnostava nettijuttu jätskinsyömisestä ja hedelmällisyydestä: "Sweet success? Study: Ice cream may aid fertility for some women" osoitteessa http://www.timesargus.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070228/NEWS01/702280346/1002/NEWS01

terkkuja!! Kata

24. =) Vierailija

Heippa!

Kata, toi jätskin syömisjuttu kuulostaa hyvältä. Kaikki keinot on koitettava. Mä söin kanssa eilen jätskiä pitkästä aikaa, tosin kyllä jo ennen kun olin lukenut ton sun jutun. Nyt sitten kun onnistuu, annetaan kaikki kunnia jäätelölle! ;)

Täällä on ollut näköjään aika hiljaista. Kaikki odottelevat tai aloittelevat uusia hoitoja rauhakseltaan. Mä kävin lääkärin luona taas alkuviikosta, sovittiin, että luomukiertoon yritetään PAS:sia. Nyt sitten vaan toivon täällä, että menkat osuis hyvälle päivälle ja saataisiin ovulaatiotikkuun plussa niin, ettei se ole ke tai to. Toi meidän klinikkka kun on kiinni la ja su, niin siirto ei saa osua niille päiville. Ei ole helppoa! Toivottavasti kroppa on yhteistyössä! Noiden viimekiertojen douppauksien jälkeen kun ei yhtään pysty sanomaan, milloin ne menkat päättää alkaa..

Ai niin, kerrotaan vielä se, että me pyritään taas 2 alkion siirtoon. Nähtäväksi jää, miten sulatuspuuhat onnistuu! Voi siis olla, että joudutaan sulattamaan enemmän kuin yksi kahen Petterin olki.. Niin ja kaikkihan riippuu siitä, että ovis osuu oikealle päivälle.

Mitäs teille kuuluu?

=)

25. Jaki karhu Vierailija

No heippa!!!! =) Löysin teidät täältä,kiitos =) opastuksesta. Ehdin jo vallan huolestua että nyt tipuin kelkasta =/ mutta en onneksi pitkäksi aikaa.

Meillä pikkasen tullut uutta tietoa ja muutosta suunnitelmiin. Siis miehelläni oli simppoja paljonkin,mutta viimesimmän testin mukaan hyviä vain se 3 % joista nopeasti liikkuvia 18 % joten lääkäri siis nyt haluaa meidän kokeilevan ensin muutaman kuukauden kotona onneamme. Siten,että mulla nyt ne metut käytössä ja huomena aloitan puregonin ja viikon päästä perjantaina menen ultraan ja katsotaan munasolujen tilannetta ja sitten se pregnyl pistos jos hyvältä näyttää ja eikun vaaka maboamaan =) Eli tämä siis nyt meidän tilanne seuraavat 2-3 kiertoa ja jos ei näillä avuin tärppiä,niin sitten sinne IVF:N samantien.

Eli sellasta uutta tietoa tällä välin tullut. Tänään oli kyllä huono päivä vaikka yritän pirteämpi olla. Mummoni löytyi aamulla wc:stä kuolleena. =( Isäni löysi hänet(anoppinsa) lattialta housut kintuissa kuolleena . Hän asui vanhempieni luona miehensä (pappani)kuoltua,koska ei enään yksin pärjännyt ja palvelutalo oli hänelle kauhistus.

Hän ehti kuitenkin elämään 90-vuotiaaksi. Eli pitkän elämän. Jotenkin olin jo seuraillut hänen heikkenemistään muutamien vuosien ajan,mutta lääkärissä käytiin säännöllisesti ja terveys oli aina hyvä ikäänsä nähden. Joten tämä tuli yllätyksenä meille kaikille. Dementiaa hänellä oli ja siksi ei pärjännyt yksin enään kotonaan.

Vasta tammikuussa mieheni täti kuoli ja viime lokakuussa koiramme,joten kyllä nyt on kuolemaa tullut peräkanaa ihan liiankin kanssa. =( Voisi jotain kivaakin välillä tapahtua.

Nasuppi,kiva olitkin vastaillut tuossa ylempänä=) Mulla on 10 kg ylimääräistä,joista siis se 5 kg poissa. Aluksi metut teki ihan sika kipeeksi niin alavatsan kuin ylävatsankin. Refluksia oireenikin pahenivat(mulla siis palleatyräkin).Nyt on kroppa jo tottunut,kun kolmatta viikkoa popsin metuja. Ja jotenkin olen kyllä fyysisesti pirteempi,kuin ennen niitä.

Ja juu,koitan ensiksi muuttaa ruokailu tottumuksiani,lähinnä jättämällä herkkuja pois kuten makeiset ja sipsit,pitsat ja suklaan. Siinäpä ne minun paheeni ja vaalea leipä.
    Fibromyalgian takia olen nyt kokeillut olla myös ilman punaista lihaa,koska eräs lääkäri kertoi siitä olleen apua joillekkin fibroa poteville.

Nyt sitten vaan mietityttää,ettei noi hormooni piikit tekis niitä migreenejä,kun niistä on saanut olla muutaman vuoden vähemmällä. Triptylin ansiosta varmaankin on kipukynnyskin kasvanut ja oireet helpottunut. =) Sillä lääkkeellä siis hoidetaan mun tapauksessa sekä fibroa että estolääkkeenä migreeniin. =D

Voi,kunpa joku tästä poppoosta saisi plussaa. Oisi niin kiva lukea mukavia uutisia. Kyllähän näinkin isosta poppoosta jollekin täytyy käydä edes hyvä mäihä eikö vaan ??
    Jaahas nyt tuo ukko kulta huutelee syömään(ei vaan maistu mikään tänään).

Niin ja täälä taidettiin kertoa vähän ikää yms.Eli minä ja mun ukko ollaan kumpikin 30-vuotiaita,meillä kuukausi vain ikä eroa. Mies on vanhempi sen kuukauden =) ja naimisiin mentiin viime kesäkuussa ja yhdessä ollaan oltu nyt jo neljättä vuotta. Ja perheeseemme kuuluu 4 kissaa ja koira ja asumme maalla ok-talossa,jonka ostin pian 8-vuotta sitten.

Itse olen tällä hetkellä työtön ja mieheni on metallitöiden parissa ja minä olen lähihoitaja ammatiltani. Vielä kun töitäkin jostain poikisi....

Mutta palaillaan! =D

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari