Hae Anna.fi-sivustolta

Inssin suorittaneet pakkasakat

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä =), 22.02.2007.

1. =). Vierailija

Heissan!

Kiva Jaki, kun kävit moikkaamassa. Kiitokset onnitteluista, otan ne nöyrin mielin vastaan. Kun on sivusta seurannut sinun km ja Krissen km, ei kyllä pidä mitään itsestään selvänä. Oikein ihanaa kesää sinulle, syksyllä tsemppaamme sitten plussajunan kyytiin Katan ja teidät Krissen kanssa. Junaan mahtuu myös luomuvauvan odottajia!

Nyytille ja Toivolle pidän isosti peukkuja pystyssä, vuoto sais nyt kyllä lähteä pois pikimmiten hermoja koettelemasta. Kertoilehan kuulumisia matkan varrelta!

Krisse, lämmin kiitos onnitteluista. En mielelläni olisi valmiiksi lämmitettyä paikkaasi halunnut. :( Olet kyllä tosi urhea, kun jaksat katsoa eteenpäin. Koita kantaa mielessäsi, että onnistunut raskautuminen lupaa hyvää jatkossa. Helppoahan tuo ei varmasti ole. Olemme tukenasi, kun sitä tarvitset. :)

Tänään en ole tehnyt ( vielä ) yhtään kotitestiä. Verinäytteessä kävin klinikalla aamulla, jotenkinhan on aina testattava... ;) S-hcg-tuloksen kuulin äsken, oli hienosti viitealueella eli 1515. Nyt sitten odottelmaan uä:tä, jonka sain niukin naukin ennen juhannusta. Uskomattomalta kaikki tuntuu. Vielä ei oikein osaa iloita tai ainakaan ymmärtää..

=)

2. Nyyti 1 Vierailija

Moikka!
    Hermoja koettelevien vuotovaiheiden jälkeen tänään ultrassa näkyi viikkoja vastaava sikiö ja syke!! Eli kaikki ok nyt toistaiseksi. Keskenmenon vaara on edelleen 50 % luokkaa (koeputkiraskaus + alkuraskauden verenvuoto), joten päivä kerrallaan jatketaan.. Nyt elävän sikiön näkemisen jälkeen on kyllä kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tämä päättyisi synnytykseen eikä keskenmenoon. Koitan rentoutua ja lepäillä mahdollisimman paljon hyvällä omallatunnolla =)

Krisse, tekee pahaa kirjoittaa hyviä uutisia kun sulla oli vasta niin ikävä tilanne. Onneksi kohtasit lopulta mukavan ja tilanteen tasalla olevan lääkärin, ja sait hyvän hoidon kaikkien käänteiden jälkeen!! Vietä oikein mukava kesä ja syksyksi sitten keräät taistelutahtoa ja voimia!

=), eikö toi sun HCG oli aika korkea? Vai minä päivänä se testattiin? Hyviä vointeja sulle ja myös Katalle, Jakille ja Helmulle!

Nyyti ja Toivo rv 6+5

3. =). Vierailija

Onnittelut Nyyti sykkeestä! Oli varmaan huojentavaa nähdä se viimein, vaikka ei kaikkea huolta poistakaan. Nyt pidät itsestäsi ja Toivosta oikein hyvää huolta ja lepäilette paljon. Toivon todella, että pääsisit tuosta piinan jatkoajasta jatkamaan raskautta ilman noin isoa varjoa. bd bd bd

Krissen kuulumiset on saaneet hurjia käänteitä. Jorvin maine senkun kasvaa. Olit kyllä urhea, kun lähdit etsimään muualta ratkaisua Jorvin tyräilyjen jälkeen. Ota yhteys sinne potilasasiamieheen, jotta asia tulee käsitellyksi siellä Jorvissa. Kamalaa, että tuollaista voi `laadukkaan hoidon` Suomessa sattua. Jaksuja.

Nyyti kyseli tuosta HCG:n korkeudesta. Viite arvo oli 520 - 2000. Noin korkea viitearvo johtuu siitä pitkästä viljelystä, eli vaikka näyte otettiin pp 15, siihen lasketaan se 5 pvän viljely lisäksi. Eli tavallaan 20 pvää hedelmöittymisen jälkeen. Myös rv on saman verran reaaliaikaa edellä.

Terkut kaikille, =)

4. Krisse_77 Vierailija

Nyyti: Aivan mahtavaa että kaikki tällä hetkellä hyvin Toivolla! Nyt vuodot pysykööt poissa! Tsemppiä!

=) Tsemppiä myös sinne, onko sulla jo oireita? Näyttää siis siltä että se pitkän viljelyn riski kannatti ottaa, erinomaista!

Minä olen tän viikon sairaslomalla, ja nyt vasta tulee surun ja pettymyksen tunteet pintaan, viime viikko kun meno siihen että sai taistella saadakseen asianmukaista hoitoa. No, toivoa sopii että koettelemukset olisi meidän osaltamme sitten takanapäin. Pidän kesän ajan lomaa myös tästä palstailusta, syksymmällä sitten taas uusin voimin taistoon :=)

Aurinkoisia kesäpäiviä naiset!

5. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihanaa Nyyti, että kaikki oli ultran mukaan kunnossa. Onhan tossa alussa tietysti vielä se keskenmenon riski olemassa, mutta kyllä se varmaan silti oli ihan huojentavaa nähdä syke kaikkien noiden vuotojen jälkeen. Tuliko niihin vuotoihin koskaan mitään selitystä? Meillä oli yksityisellä klinikalla vielä yksi ultra vkolla 10. Onko teillä sellaista? Se on jo sitten ihana ultra, kun siellä se pikkuinen jo näyttää ihan vauvalta ja sen jälkeen riskit on taas paljon paljon pienemmät.

Lämpöiset terkut myös kaikille muille!

Helmu ja kyytiläinen 13+1

6. Nyyti 1 Vierailija

Moi! Kiva kuulla teistä!

Helmu, mulla on kontrolliultra vielä juuri ennen juhannusta. Mullahan PAS tehtiin hormonikiertoon eikä hormoneja uskalleta vähentää vuotojen takia tavalliseen tapaan. Luget vissiin jatkuu rv 12 asti, jos sinne asti päästään.. Vuodoille ei löytynyt selitystä, ei ollut hematoomia tai muutakaan poikkeavaa. Koeputkihoidoissa raskausajan vuodot on tavallisempia kuin luomuissa, ei tiedetä miksi. Sä olet jo ihanan pitkällä ja turvallisilla viikoilla=)

=), kiitos HCG-selityksestä! Mä jo ajattelin, että molemmat on kiinnittyneet! Mulla ei laskettu alkion ikää (3 pv mielestäni) raskausviikkoihin..Sullakin laskettiin ilmeisesti vaan viljelypäivät.

Rentouttavaa kesää kaikille ja etenkin Krisselle paljon aurinkoisia päiviä!!!!!

7. =). Vierailija

Heippa!

Juhannukset vietelty taas. Mitä kuuluu itse kullekin? Pino on hiukan vissiin kuivumassa kasaan. Yritetään pitää vielä ekalla sivulla, ei raaskisi hyvästä porukasta luopua..

Helmulla alkaa varmaan olemaan jo viikkoja kasassa aikalailla? 15? Joko sun maha näkyy?

Miten Nyyti ja Toivo? Onko sulla ollut vielä vuotoa? Toivottavasti on jo helpottanut.

Katalla ja Jakille terkkuja ja rentouttavaa kesää! Miten Krisse jakselee? Aikamoinen koettelemus takana. Toivottavasti sullakin nyt tylsät jutut olisi lopussa!

Mä kävin ultrassa viime viikolla; mahassa sykkii hurjaa kyytiä yksi pienen pieni sydän. Melkoiselta tikuttamiselta näytti ja mahtavalta tuntui pitkän odotuksen jälkeen nähdä se syke. Toinen alkioista oli kadonnut matkan varrella. Kuulemma kuihtunut pois. Varovaisesti olemme tästä matkaajasta onnellisia. Nöyrin mielin mennään eteenpäin, koskaanhan ei tiedä, mitä eteen tulee..

Läämintä alkavaa kesäviikkoa toivottelee lomalainen =)

8. Nyyti 1 Vierailija

Moikka!

Kiva kun kirjottelit =)! Olinkin miettinyt, että miten sulla menee. Onnittelut sykkeestä! Onko sulla raskausoireita?

Mulle kuuluu hyvää, tänään tuli viikkoja täyteen 9 ja eka neuvola on tänään. Vuodot on pysyneet pois yli 2 viikkoa. Ultrassa kävin kontrollissa juuri ennen juhannusta, sikiö vastasi viikkoja ja oli raajojen alutkin olemassa =) Olo on kovin toiveikas, toivottavasti mitään ongelmia ei enää tulisi..

Terveisiä kaikille, Katalle, Jakille, Krisselle ja Helmulle! Aurinkoista kesän jatkoa!

Nyyti ja Toivo

9. =). Vierailija

Ihanaa kuulla Nyyti, että kaikki näyttää olevan mallillaan. Toivotaan, että se inhottava vuoto pysyy poissa reilun 7 kk ajan! Hienoa, että teidän Toivolla on jo raajan alutkin! Mahtaa näyttää metkoilta. ;) Mikä sun vointi muuten on?

Milloin varasit neuvolaan ajan? Mietiskelen tässä, että koskahan sinne olisi hyvä soittaa. Tulehan sitten kertomaan, mitä siellä tehtiin ja kyseltiin. Niin ja miten meni. Varmaan jännittää. Tsempit!

Mä olen tainnut ottaa aika tosissani noi raskausoireet. Pahoinvointi on todella voimakasta ja lähes kellon ympäri jatkuvaa. Pöntön siisteyden tarkastus on useita kertoja päivässä.. Ja öisinkin. ;) Rinnat on myöskin kuin tiiliskivet, etenkin iltaa kohti.

Jospas lähtis kohta kokeilemaan, pysyiskö ruoka sisällä, että pääsis vaikka alennusmyynneissä käväsemään!

Terkkuja, =)

10. Nyyti 1 Vierailija

Moi =)!
    Neuvolan varasin, kun olin käynyt varhaisultrassa 6+5 tai 7+0, mikä se nyt sitten olikin. Ensikäynnillä meni tunti, kyseltiin kovasti terveydentilasta ja työstä yms, mitattiin verenpaine, punnittiin, ja annettiin elämäntavoista ohjeita. Ensi viikolla on jo lääkärineuvola ja niskaturvotusultraankin saisi jo varata ajan. Sitä ultraa pidän jonkinlaisena rajapyykkinä, ehkä sen jälkeen uskaltaa jo ajatella vauvan tuloa. Eilen neuvolassa terveydenhoitaja puhui paljon tulevasta, mutta mä muutin mielessäni "kun"-sanojen tilalle "jos"..

Mulla on ollut kuvottavaa oloa, tosi paljon se vaihtelee päivästä toiseen ja on välillä tosi ällöä ja välillä sitä ei ole lainkaan. Oksentamaan en ole joutunut. Alavatsalla on aika voimakkaitakin vihlontoja välillä. Hankalin oire tällä hetkellä on tolkuton väsymys, voisin nukahtaa mihin vaan. Mutta voin siis ihan hyvin ja oireista olen tyytyväinen=)

Sori tällainen raskausoireiden kuvaus lapsettomuuspalstalla.. Toivottavasti ei haitannut ketään.

Nyyti ja Toivo

11. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heips myös kaikille minunkin puolesta pitkästä aikaa. Käyn täällä yhä melko säännöllisesti taustailemassa, mutta kirjoittelu on jäänyt jo hieman vähemmälle.

Joka tapauksessa oli mukava kuulla teidän kuulumisia ja hienoa, että kaikki on mennyt teillä hyvin ja Nyytinkin alkuvuodot ovat jo taaksejäännyttä elämää. Jännä kuulla noista teidän melko voimakkaistakin raskausoireista, kun itse pääsin niiden suhteen niin kovin vähällä. Minulla kun ei varsinaisia alkuraskauden oireita oikein kunnolla ollutkaan. Vanha kansa varmaan sanoisi, että poikaa odotetaan, kun eikös pojat päästä äidit helpommalla :)

Täällä mennään "jo" raskausviikkoa 15+1 ja maha jo hieman pömpöttää, mutta samoissa vaatteissa kuljetaan edelleen. Onneksi on keksitty matalavyötäröiset farkut! Kovasti ja malttamattomasti odottelen jo mahan "pullahtamista" ja ensimmäisiä liikkeitä. Seuraava ultra onkin jo rakenneultra, mutta se on vasta heinäkuun lopussa. En malttaisi sitä millään odottaa, kun edelleen aika ajoin huomaan miettiväni, että onkohan siellä kaikki kunnossa. Kai tämä pitkä ja vaikea odotuksen odotus jätti siinä mielessä jälkensä tähän raskauteenkin.

Pahoittelut myös minunkin puolesta, että tuli näin paljon näitä raskausjuttuja, mutta kun yhdessä ollaan jo joku tovi tässä kuulumisia vaihdeltu, niin onhan se mukava päivittää kuulumiset, vaikka nyt raskaana ollaankin.

Terkut myös Katalle, Jakille ja Krisselle. Tulkaahan kertoilemaan omat kuulumiset, jos vielä käytte täällä lueskelemassa.

Helmu

12. =). Vierailija

Sateista keskiviikkoa.

Mietiskelin tuossa jo pidemmän aikaa, että sanonko ääneen laisinkaan. Mutta sanonpa nyt kuitenkin. Helmu, me taidetaan tuntea toisemme ihan livenä. Olis kiva joskus ihan jutella oikeasti? Eikös veljeäsi kutsuta erään virvoitusjuoman nimellä? Molempien vanhempiesi nimi alkaa samalla kirjaimella? Kuittaa, niin laitan sulle tekstarin...

Mystistä. Olen melko varma, että olet ko henkilö. Toki saattaa olla, että olen vain kuvitellut..

=)

13. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No johan pomppasi, =)! Kyllä taidat oikealle ihmiselle puhua.... Enpä olisi uskonut, että tämä maa on todellakin NÄIN pieni. Itse en kyllä saa sinua nyt päähäsi, mutta ilmeisesti se selviää kohta. Jatkamme keskustelua ilmeisesti toisalla.... :)

14. Helmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  15. ulpu1 Vierailija

16. Nyyti 1 Vierailija

Luetteko te vielä tätä palstaa? Mä olen välillä lueskellut ja joudunkin sitten joskus jatkossa palaamaan lapsettomuushoitoihin. Meille kävi tosi huonosti, meidän Toivosta tulikin ihan pieni enkeli raskausviikolla 23.. Huomenna joudun vielä synnyttämään. Olo on kuin painajaisessa, josta toivoo heräävänsä. Mutta kai se onkin niin päin että raskausaika oli hyvää unta ja unelmaa ja tämä kauheus on sitten todellisuutta. Onneksi on ihana mies ja läheisiä, aikomus on tästäkin kuilusta vielä nousta. Joskus valitsin nimimerkkini sen "Kuka lohduttaisi Nyytiä" -runon perusteella, enpä arvannut miten paljon lohdutusta sitä tulee tarvitsemaan.. Parempaa onnea muille!!!

Nyyti ja enkeli-Toivo

17. *Nasuppi Vierailija

Hei Nyyti, satuin juuri tänään pitkän pitkän tauon jälkeen vilkaisemaan tätä palstaa ja huomasin meidän vanhan ketjun etusivulla. Mutta voi, miten hirvittäviä uutisia sinulla. En löydä sanoja, joilla lohduttaa, koska tiedän, ettei sellaisia ole. Otan osaa suruusi. Toivottavasti löydätte yhdessä miehesi kanssa voimaa jatkaa eteenpäin. Halaus ystävälle! :( :( :(

Me olemme juuri matkalla kohti ensimmäistä ivf:ää. Mitään uutta ei tällä rintamalla siis vielä ole. Marraskuussa on ivf, katsotaan tuottaako se tulosta.

Ehkäpä elvytämme tämän palstan uudestaan eloon. Mitä kuuluu Katalle, =):lle, Helmulle ja Jakille?

18. taustailija........ Vierailija

Olen todella pahoillani Nyyti. En edes yritä kertoa, että tuollaiselle järjettömyydelle olisi mitään selitystä. Olen seurannut taustalta, enkä olisi ikinä uskonut, että joudut vielä tuon läpikäymään. Synnytys on kaunis ja ainutkertainen asia ja auttaa sinua surutyössäsi myöhemmin.

19. Joanna* Vierailija

Täältä myös iso hali Nyytille!!!! Todella surullisia uutisia teillä!!! Paljon voimia!!!

t. Joanna taustalta

20. -Krisse- Vierailija

Ei voi olla totta!
    Mulla meni vilunväreet selässä kun luin Nyyti sinun surulliset viestisi.

Olen niin sanaton suunnattoman pahoillani ja voin vain kuvitella miltä sinusta miehesi kanssa nyt tuntuu. Tuo on kyllä niin väärin ettei mitään rajaa!! Tänään keskiviikkona sulla on varmasti ollut raskas päivä! Miten pitkään olet nyt sairaslomalla?

Oispa mulla voimaa kuin tahtoa oisi,
    en tuskaa näin suurta kantaa sun soisi
    Jos ois siipeni vahvat ja syliini saisin
    osan sun murheestas sitä kuljettaisin,
    auttaisin taakkaa tätä kantamaan
    joka tuli sun sydämees asumaan

Muista että täällä on aina lohduttajia ja kuuntelijoita, et ole yksin!
    Jos haluat niin voit myös mailalla; [email protected]

Voimia! Vaikka nyt tuntuu varmasti äärettömän lohduttomalta, niin olen varma että vielä te miehesi kanssa tästäkin koettelemuksesta nousette!!

Halauksin,
    Krisse

21. Nyyti 1 Vierailija

Kiitos teille kaikille, olette valonpilkahduksia painajaisen keskellä. Olo on epätodellinen, kannan vielä mukanani kuollutta sikiötä. Toivottavasti huomenna vihdoin pääsen synnyttämään, jotta pääsisimme eteenpäin surussa ja elämässäkin. Riittävän pitkä sairausloma on mahdollista pitää, koska olen ilmeisesti oikeutettu 3 kk vanhempainrahaan (!) raskauden kestettyä näin pitkään. Kummallinen ajatus, mutta aion kerätä voimia tarpeeksi kauan. Miehelläni ei sen sijaan ole tässä tilanteessa mitään oikeuksia, vaikka tilanne on ihan yhtä raskas molemmille. Onneksi työnantaja on ollut ymmärtäväinen.
    Mistä te keskenmenon kokeneet olette löytäneet voimia ja iloa?

Onnea hoitoihin, tuokaa pian palstalle iloisempia uutisia!!!

Nyyti

22. -Krisse- Vierailija

Nyyti: oli ihan pakko tulla vielä kurkkaamaan, jos olisit kirjoitellut lisää.
    Toivotaan tosiaan että huomenna pääset synnyttämään, niin tosiaan pääsette surussa ja elämässä eteenpäin!

Riittävän pitkä sairausloma kannattaa varmasti pitää, hyvä että se 3 kk vanhempainraha koskee myös sinua. Se on kyllä niin väärin että tuollaisissa tilanteissa miehellä ei ole mitään oikeuksia, mutta on hyvä jos työnantaja on ollut ymmärtäväinen. Miehelle tämä varmasti on yhtä kova paikka!

Mistä sitä keskenmenon jälkeen sitten löytää iloa ja toivoa?
    Vertaistuki auttoi minua ainakin tosi paljon, tietysti mulla km oli niin alkuvaiheessa että tosi erilainen tilanne siinä mielessä. Ja puhuminen, puhuminen, kaverit tuli käymään ja lähetti kortteja & suklaata jne. Suru pitää surra, ja sen jälkeen voi katsoa taas sitten tulevaan. Pikkuhiljaa suru alkaa helpottaa, pienin askelin. Ja nyt jälkeenpäin tuo keskenmenokin antaa toivoa ja lisää uskoa onnistumiseen.

Oletko käynyt jo seuraavilla sivuilla? http://www.enkelisivut.net/

Olet Nyyti ajatuksissani, jaksamista!!
    Krisse

23. =). Vierailija

Voi Nyyti.

Sattumalta, pitkästä aikaa eksyin tänne ja mitä silmieni eteen tuleekaan. Sydäntä kylmää lukea tapahtumiasi. Kyyneleet valuvat poskille. Kohtuutonta. Epäreilua. Niin väärin. Olen niin pahoillani puolestanne. Sanoja ei vaan ole. Kunpa voisin jotenkin auttaa kantamaan tuskaasi.

Saako kysyä, mitä oikein tapahtui? Vai onko Toivon enkeliksi lentämiselle syytä. Tuo enkeli pilvien päällä istuskeleminen ja ajlkojen heiluttaminen on tosi kaunis ajatus. Toivon oikein paljon voimaa ja jaksamista Sinun ja miehesi elämään. Olet myös minun mielessäni.

Katselen täältä kaukaa
    Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
    Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
    kun vain katselen täältä kaukaa.
    Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
    että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
    pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
    Voitko isän olkaa taputtaa,
    ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
    etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
    Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
    luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
    lennän perhosena ikkunaan.
    Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
    hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
    ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
    Ja kun vihdoin kohtaamme,
    löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
    Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
    Koska saan mennä, Taivaan Isä,
    joko pian pääsen omaan kotiin?

- tuntematon

Jaksuja Nyyti. Terkkuja Krisselle, Nasupille, Katalle, Jakille ja muillekin. Onnea syksyn koitoksiin. Palailen toisella kertaa jutustelemaan enemmän!

=)

24. Nyyti, sinun tilanteesi on siinä mielessä erilainen, että raskauden kestettyä 22 viikkoa, puhutaan jo kohtukuolemasta.

Itse koin keskenmenon viime syksynä ja oli yksi raskaimmista asioista, vaikka raskaus oli vasta alussa. Itkin asiaa todella paljon. Asiaan auttoi vain uusi raskaus minun kohdallani. Uuden raskauden tulos tässä sylissäni nukkuu tälläkin hetkellä. Raskausaika oli todalla raskas, minullakin oli (kuten sinulla) vuotoja jatkuvasti, joille syytä ei löytynyt.
    Voimia!

25. Kermit- ryhmä vauvahaaveiden puolella on loistava paikka saada vertaistukea, suosittelen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri