Hae Anna.fi-sivustolta

Inssin suorittaneet pakkasakat

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä =), 22.02.2007.

1. Nasuppi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiva kuulla myös sinusta =)! Ja Helmun uutiset olivat aivan ihania, kiitos niistä! Kerro Helmulle lämpimät onnittelut.

ON: Punktio oli mulla tosi kivulias ja siitä seuraava päivä eli eilinen oli tuskaa turvonneen mahan vuoksi. Nyt on jo vähän parempi. Munasoluja saatiin 18 kpl, joista kai hedelmöittyi useampia, mutta lopulta vain 5 alkiota saatiin pakkaseen. Olen siitä kuitenkin tosi tyytyväinen. Mikroinjektioon olivat lopulta päätyneet, koska simpoista vain 1 % oli hyviä. Tai siis 4 alkiota tehtiin injektiolla ja 2 hedelmöittyi itsekseen. Nyt on siis kyytiläinen meilläkin matkassa ja nyt Kata meille molemmille peukut pystyyn! :)

2. Kata - Vierailija

Kiva kuulla Nasuppi että punktio & siirto sujuivat hyvin. Ja onneksi olkoon että saitte alkioita pakkaseen - olen matkan varrella kantapään kautta saanut oppia ettei se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys! Hieno homma! :)
    Nyt vain odottamaan ja odottamaan... Tsemppiä kärsivällisyyttä ja optimistisuutta sinulle(kin) sylin täydeltä!!
    Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! ter. Kata

ps. päätitte siis siirtää 1 alkion - ymmärsinkö oikein?

3. Nasuppi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos Kata! :) Me ollaan hoidossa julkisella puolella ja siellä siirretään aina vain 1, jos alkio on hyvänlaatuinen. Kahden huonompilaatuisen alkion siirto on kyllä mahdollista. Tosin nyt me ollana yksyityisellä, koska naikkarilla oli ruuhkaa ja siirsivät meidät yksityiselle, mutta yhtäkaikki periaattessa ollaan julkisella edelleen. Ehkä jos oltais kinuttu, niin kahden siirto olisi voinut onnistua, mutta yksityiselläkin lääkäri sanoi, että yleensä ensimmäisen ivf:n yhteydessä siirretään vain yksi. Mulla turposi muutenkin maha siitä punktiosta niin hirveästi, ettei se kahden alkion siirto kai olisi ollut suositeltavaa.

Mites teillä, siirsittekö 1 vai 2 alkiota? Vai olitko maininnut sen jo aiemmin...

Vaihdetaan kuulumisia ja pidetään toisemme ajan tasalla!

4. Nasuppi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kävinkin virkistämässä muistia, että siirsitte 2 alkiota. Toivotaan parasta! :) Onko mitään oireita..?

5. Kata - Vierailija

Moi Nasuppi,
    Rankka viikonloppu takana: vuoto (joskin pieni sellainen) alkoi jo eilen ja tässä nyt sitten odotellaan että mihin suuntaan tämä lähtee kehittymään. Huonolta näyttää sillä saman kaavan mukaan viimeisetkin yritykset ovat loppuneet. Ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa. Toivottavasti sinä voit hyvin, pidän kovasti peukkuja puolestasi!! terkkuja, Kata

6. Nasuppi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi Kata, hitto soikoon. Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Kirjoittelen myös tuolla vauvahaaveiden puolella ja siellä monella ivf:stä plussannella on tullut tuhruja ennen plussaa ja toisilla plussan jälkeenkin. Taitaa olla vain yksi, jolla ei tullut lainkaan vuotoa. Joten vielä ei anneta periksi, eihän? Halit ja jaksuja!

7. Kata - Vierailija

Kiitos Nasuppi tsempeistä. Kyllä minä vielä jatkan Lugesteroonikuuria, testipäivähän on sen verran lähellä ettei kannata sen takia jättää pois. Katsotaan mitä huominen tuo... Joka tapauksessa meillä on eka kertaa pakkasessa alkioita, se lohduttaa hieman.
    Tsemppiä sinulle - ei anneta vielä periksi!! Kata

8. Nasuppi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kata, onko sulla huomenna testipäivä? Jos mennään tasan viikko peräkanaa, niin... mä ainakin ymmärsin, että parin viikon päästä voi testailla, mutta lääkäri ei kylläkään sanonut mitään tarkkaa päivää. Itse aattelin keskiviikkoa viikon päästä. Mulla on nyt koko ajan menkkajomoja, öisin varsinkin. Luget taitavat aiheuttaa sen. Pidän täällä peukkuja ihan hulluna puolestasi ja puuh puuh, plussatuulia puhaltelen! :)

9. Kata - Vierailija

Kiitos plussatuulista, nega kuitenkin tuli ja kyllähän minä sen jo aavistin sillä vuoto on koko ajan lisääntynyt. Ei voi mitään...
    Toivottavasti sinulla onnistaa!! Älä liikaa mieti niitä kipuja; nehän saattaa liittyä endoon tai jopa raskauteen. Minulle ainakin jossain vaiheessa selitettiin että kohtukin 'työskentelee' jotta alkio pystyisi kotiutumaan. Pidän kovasti peukkuja puolestasi, tulethan kertomaan miten menee!
    terv. Kata

10. -Krisse- Vierailija

Kata: Voi ITKU, täällä olen taustaillut ja pitänyt peukkuja teille kovasti. Tää on niin tätä, ei voi muuta todeta ;( Mutta... joulun jälkeen sitten pakkasukkojen siirtoon, monta teillä nyt olikaan pakkasessa? Voimia ja positiivisia ajatuksia, kaikesta huolimatta.

Nasupille myös peukutuksia ja plussatuulia!

Mä olen pitänyt hiljaiseloa, jonkin verran tuolla ivf/ics/pas ketjussa kirjoitellut. Tämä syksy on tuntunut henkisesti äärettömän rankalta pettymyksineen. Mutta- ei auta muu kun yrittää sätkiä eteenpäin. Iloa tuo meidän uusi koiravauva, 2 v tiibetinspanieli, joka muutti tuttujemme luota meille hoitoon ja mahdollisesti myös asumaan. Se kyllä tuo kummasti piristystä tähän pimeyteen :)

Voimia ja jaksuja valtavan paljon täältä lähettelen!

11. Kata - Vierailija

Kiitos Krisse, viestisi lämmitti. Minullakin on ollut raskas syksy (sen takia en olekaan tänne jaksanut kirjoittaa) mutta sitten me saimme kuin saimmekin tuon viimeisen hautomisen yhteydessä niitä alkoita (7 kpl.) pakkaseen. Ja se sitten loi uutta uskoa. Nytkin pettymyksen keskellä iloitsen siitä, ettei tarvitse aloittaa ihan alusta. Huomenna pitäisikin soittaa kliniikalle ja kysästä PAS:ista.

Paljon voimia ja jaksamista sinullekin!! Ja kiva että koiranpentu toi elämääsi uutta iloa! :) Pidetään yhteyttä. Niin, ja Nasupille peukkuja!
    Kata

12. Nasuppi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi Kata, rutistushalaus täältä. Hienoa kuitenkin, että pystyt iloitsemaan tulevista siirroista. On se kyllä mahtavaa, että saitte niin monta alkiota pakkaseen. Siellä ne vartovat teitä :) Soititko jo klinikalle? Millä aikataululla homma etenee. Jaksamista!

Krisse, kiva kuulla sinustakin! Koira tosiaan auttaa jaksamaan, kahden ihanan pikkukoiran omistajana tiedän sen hyvin :) En olisi kyllä jaksanut tätä kolmen vuoden tahkoamista joka kuukautisine pettymyksineen ilman noita rakkaita karvapalloja. Ne todella tuovat iloa meidän elämään. Jaksamista myös teille ja onnea tulevaisuuteen!

13. Nyyti 1 Vierailija

Hei!

Tulin pitkästä aikaa piipahtamaan täällä lapsettomuuspuolella, olen kirjoitellut enkeliäitien foorumilla viime aikoina. Siellä on loistava tukiverkosto. Kiva lukea teidän kuulumisia! Ihanaa, että Helmulla on jo poika kotona.

Me ei olla vielä missään hoidoissa, varaan joskus joulun jälkeen varmaan aikaa klinikalle. Kohtukuolema on tosi pysäyttävä kokemus, vaikea ajatella tulevaisuutta kun voimat menee ihan arjesta selviämiseen. Ja tietty mahdollinen uusi raskaus pelottaa kamalasti ja toisaalta pelottaa ettei raskaaksi enää tule.. Viimeset tutkimustulokset sain tällä viikolla (hyytymistutkimukset), nekin oli kaikki normaalit, eli Toivon kohtalo jäi selittämättömäksi.

Hyvää joulua teille ja plussatuulia ensi vuodelle.

Nyyti

14. -Krisse- Vierailija

Nyyti: tosi mukava kuulla sinustakin! Hyvä että olet saanut tärkeää vertaistukea, se on kyllä niin kovin tärkeää!! Ja ottaa varmasti aikaa ennenkuin jaksaa ajatella tulevia hoitoja, itse sen tietää parhaiten milloin siihen on sitten valmis...

Ihanaa joulunaikaa teille kaikille ja lämmin kiitos ihan jokaiselle teille korvaamattomasta tuestanne tänä vuonna!! Olette ihania!

Täällä on piparit leivottu ja tänään matkataan joulun viettoon sukulaisiin :)
    Jouluiloa!

15. =). Vierailija

Rentouttavaa joulua kaikille pakkasakoille! Sydämestäni toivon jokaiselle teille onnea alkavaan vuoteen.

"Olen eksynyt", sanoi tonttu pieni.
    "Lumi peitti joulutieni. Pelottaa. On pimeää. Mistä etsin ystävää?"
    Tähti katsoi hymyillen, tietä pienen valaisten.
    Sinun kotiisi tontun perille vei,
    ystävää jouluna unohdeta ei.
    Hyvää Joulua!

16. Jaki karhu Vierailija

Paljon on sattunut ja tapahtunut teille. Minusta tuntuu,että aika valuu hitaasti eteenpäin. Ja vaikka hoidot ovat vasta edessä,niin on aikaajoin sellainen olo ettei kiinnostakkaan.

Onkohan se vaan sitä väsymistä?

Mulla on aika rajuja oireita siitä zoladex-implantista,joka siis ajaa samaa asiaa kuin nenäsumutkin. Se vaan on implantti,joka laitetaan vatsanahan alle.

On huonoa oloa ja viluttaa ja hikoiluttaa. :( Suurinosa päivistä on yleisolon kanssa kamppailua. Ja hervotonta väsymystä.

Ja raskaana en siis ole todellakaan. Ne on nuo hormoonit,jotka valuu nilkkoihin tuon zoladexin vuoksi.

Kuukautisetkin tarttisi alkaa ihan näinä päivinä,vaan jää nähtäväksi alkaako.Nehän tulee kun huvittaa.

Mikäli ne nyt alkaisi ja pääsisi pian pistelemään,niin IVF-aikaa olisi kuun lopussa.
    Hirveesti en siltäkään jaksa odottaa. Jotenkin mieli allapäin ja into pois näistä hoidoista. Silti toki jatkan loppuun asti,mutta annan mennä painollaan.

Kuinkas muilla nyt uusi vuosi alkanut?

17. :) :) :) Vierailija

Hei!

Vieläköhän joku teistä käy täällä lukemassa tai kurkkimassa? Olisi kiva kuulla kuulumisia!

:)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari