Hae Anna.fi-sivustolta

INTIAKESKUS,VAROITUS,MUSTALLA LISTALLA!!

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä saigon girl, 24.12.2004.

  1. cruiser Vierailija

    voiko intiakeskus vaatia 110 euron peruutusmaksua kun lentolippua/varausmaksua lipusta ei ole edes maksettu kun jouduin ilmoittamaan etten pääse matkalle sillä työnantajani ilmoitti ettei se heidän puolestaan onnistu? mielestäni tämä on kohtuutonta, ymmärtäisin tilanteen mikäli lentolippu olisi maksettu tai edes jonkinnäköinen varausmaksu?
     
  2. matkaaja Vierailija

    matkustimme indoneesiaan monen välilaskun kautta intiakeskuksesta ostamilla lipuilla.kaikki meni hyvin ja erittäin tyytyväinen palveluun!edullinen ja mukava asioda!aina tarvitsee tarkastaa että tiedot täsmäävät,niinkuin muuallakin.taas liput ostettu intia keskuksesta talvelle.
     
  3. jarvian7 Vierailija

    Minulla myös huonoja kokemuksia Intiakeskuksesta, mitä jos kerättäisiin toistemme nimet ja nostettaisiin ryhmäkanne Intiakeskuksen toiminnasta jotta saadaan oikeutta, sekä mahdollinen korvaus huonosta palvelusta minulla on myös yhteyksiä toimittajiin voimme tehdä asiasta myös julkisen.

    Mitäs olette mieltä?
     
  4. Keniassa Vierailija

    Jo parikymmentä vuotta sitten Intiakeskuksen toiminta oli epämääräistä, ei voinut olla varma. Tuli kummallinen muutos yllättäen. Varattaessa palvelu oli hyvää, mutta sitten alkoi tökkiä. Epävarmalla mielellä lähdimme matkaan, joka kuitenkin onnistui hyvin. Sen jälkeen olen pärjännyt ilman heitä.
     
  5. Vierailija Vierailija

    Ihmiset ottakaa omista asioista omat vastuut.

    Jos haluatte vaihtaa tietoja, päivämääriä tai jotain muuta muistakaa tehdä se ajoissa eikä päivää ennen lentoa. Olen tosi tyytyväinen Intiakeskukseen.

    Kuinka monesta paikoista saa halpoja lentoja aika monesta, mutta voitteko luottaaa niihin?? Intiakeskukseen voi. Palvelu on ollu erin omaista ja liput on saatu ajoissa. Opiskelijana on vaikeaa löytää halpoja lentoja pitää olla budjetissä ja säästää muuhun.

    On turhaa nostaa mitään syytettä Intiakeskusta vastaan, kun on paljon tyytyväisiä asiakkaita.
    On tosi SÄÄLITTÄVÄÄ haastaa oikeuteen, jos itse tekee jonkun virheen kaikki saa sovittua.
    Jos tollaiset ahneet ihmiset jotka ovat rahan perässä haastaa oikeuteen ovat tosi SÄÄLITTÄVIÄ.

    Intiakeskuksen työtekijöilläkin on perhe elättävänä ei ne ilmaiseksi voi myydä lippuja.

    Myöntäkää omat virheet.
     
  6. Asiakas Vierailija

    Olen samaa mieltä edellisen kanssa olen tosi tyytyväinen Intiakeskukseen.

    Älkää haastako ketään oikeuteen omien virheiden takia.
     
  7. asiakas Vierailija

    Intiakeskuksen johtaja on ulkomaalainen. Jos teillä on jotain sitä vastaan te olette kaikki RASISTEJA.


    Jos mollaatte Intiakeskusta sen takia, että se ei ole suomalainnen yhtiö saisitte hävetä.

    Ei kaikki matkatoimistot ole kusetusta pieniä väärinkäsityksiä sattuu teidänkin pitää ottaa omista teoita vastuu.

    Kaikki yhtiöt eivät ole täydellisiä, mutta sanon Intiakeskus on paras yhtiö koskaan.
     
  8. vieras Vierailija

    En ala mainostaa Intiakeskusta mutta sen voin sanoa se on luotettava. Halpoja lentoja on eikä mikään ole kusetusta. Olen saanut liput ajoissa ennen lentoa.

    Teidän pitää etukäteen puhua sisäältyykö lentoihin mitään vero maksuja tai mitään muuta ettei tule mitään yllätyksiä.

    Intiakeskus on luottavin kaikista.

    Muistan ostin perheelleni matkan Espanjaan ja Finnmatkat nostivat hintoja reilusti nostivat vero rahoja sun muuta. Luulin että lippu maksaisi oikeasti niin paljon sitten tutkin Intiakeskusta ja huomasin Intiakeskuksen lennot ovat edulliset ja luotettavat.

    Koko perhe pääsi istumaan vierekkäin tilattiin liput viime hetkellä. Matka onnistui loistavasti ja olen ostanut sieltä kaikki lippuni.
     
  9. tautologiaa Vierailija

    Vierailija 16:23 = Asiakas 16:25= asiakas 16:30= vieras 16:41
    tehkää omat johtopäätökset.
     
  10. EX-asiakas Vierailija

    Hei!

    Meillä meni ks. lafkan virheiden käsittely suoraan kuluttajariitalautakuntaan asti. Reklamoinnista ei ollut mitään hyötyä, koska vastaus kaikkeen oli, että kiistetään ja toiminta on moitteetonta. Tämän jälkeen kuluttaneuvoja soitti ks. firmaan asiaa koskien ja suositti välittömästi puhelun jälkeen jatkamaan asian käsittelyä kuluttajariitalautakunnassa, jolla tiellä olimmekin hyvä aikaa.

    Kuluttajariitalautakunta käsitteli asiaa 19 kuukautta ja suositti virheistä johtuvaa hinnanalennusta, mutta joutui toteamaan, että se ei pystynyt ottamaan suurimpaan osaa puutteista kantaa, koska osapuolten näkemykset olivat ristiriitaiset ja lautakunnalla ei ole mahdollisuuksia selvittää sitä kumman osapuolen näkemys on oikea/ totuudenmukainen. Tämä eriävien näkemysten häikäilemätön esittäminen vaikuttaa suojelevan vastapuolta ilmeisen hyvin, koska ristiriitatilanteissa asia jää ikäänkuin ratkaisematta riipumatta siitä, että valituksen kohde valehtelisikin silmät päästään (-> totuus vs. valhe = ristiriita -> ei voida ratkaista ilman 100% näyttöä virheestä lafkan kiistäessä aivan KAIKEN).

    Vielä ei ole tiedossa aikooko Intia-keskus noudattaa lautakunnan päätöstä hinnanalennuksen suhteen, mutta jokatapauksessa suositettu hinnanalennus ei ole missään suhteessa matkasta valittamiseen käytettyyn aikaan ja itse matkalla tapahtuneisiin puutteisiin nähden. Kuluttajariitalautakunnan ei ole tarkoituskaan ottaa kantaa 'mielipaha ja reklamointiin käytetyn ajan korvaaminen'- sektoriin, mutta on pakko sanoa, että mikäli kyseessä ei olisi kohdallani periaatteellinen vastustus huijaustoimintaa vastaan, niin ei ole kovastikaan järkeä tapella 2 vuotta matkasta, joka kesti vain muutaman (ajoittain kovinkin piinallisen) viikon.

    Tämän vuoksi on kaikista järkevintä olla alunperinkään asioimatta ks. matkatoimistossa. Ks. yritys ei kokemukseni perusteella todellakaan toimi sillä periaatteella, että asiakastyytyväisyys olisi heille jotenkin merkttävää- jos matkassa on virheitä niin vika on matkustajassa ja kaikki kielletään systemaattisesti, vaikka se merkitsisi maapallon väittämistä neliön muotoiseksi. Siinä ei kovin paljoa jää keskusteluvaraa ja lomalla olisi varmasti muutakin tekemistä kuin kerätä näyttöä matkan virheistä kuluttajariitalautakuntaa varten, koska matkanjärjestäjä ei myönnä ja korjaa/korvaa yhtään mitään (taitaa olla heidän toimintansa perusperiaatteitaan ?). On muistettava , että matkanjärjestäjälle on annettava mahdollisuus korjata puutteet jo matkan aikana, joten tämän vuoksi sitäkään mahdollisuutta ei ole, että antaisi asioiden olla ja vain nauttisi lomasta sen minkä pystyy ja selvittelisi fibat vasta Suomeen palattuaan...

    Itse en pystynyt ottamaan kaikkia järjestelyihin liittyviä kupruja ja virheitä matkustamiseen liittyvinä eksoottisina kokemuksina, koska ks. matkatoimisto on kuitenkin suomalainen ja matkan ei ollut tarkoitus olla tällä kertaa minimitasoinen reppureissu vaan suhteellisen hintava matkapaketti, jossa sovittujen järjestelyiden ja palveluiden oletettiin olevan olemassa ilman, että niitä piti paikan päällä koko ajan erikseen vaatia. Tuli aikalailla sellainen olo, että meille myytiin tuote, jota ei ollut aikomustakaan toimittaa aivan sellaisena kuin se tilattiin, vaan matkanjärjestäjä loi omasta mielestään 'riittävän hyvän' matkan hieman siihen suuntaan ja ihmetteli sitten suuresti sitä, että kaikki järjestäjän oma-aloitteisesti tekemät muutokset ja matkan aikana ilmenneet puutteet rikkoivat mielestämme sopimustamme vastaan. Oman käsityksemme mukaan tilaamamme ja maksamamme yksityiskohdat olivat matkanjärjestäjää sitovia kun taas matkanjärjestäjä ei kokenut olevansa oikeasti velvoitettu toimittamaan myymiänsä palveluita , vaikka oli ne tietenkin meiltä laskuttanut.

    Luulen, että Kuluttajariitalautakunnalla on varmasti runsaasti aineistoa koskien ks. yritystä ja ainakin osa asiakirjoista ja päätöksistä lienee julkisia (kaikki saavat ilomielin tutustua ainakin omaan ainokaiseksi jääneeseen kokemukseemme koskien ks. matkanjärjestäjän toimintaa!).

    Toivoisin vain, että kaikkien ei tarvitsisi oppia kantapään kautta, että ks. matkanjärjestäjän maine ei ole perätön. Henkilökohtaisesti olen edelleen hämmästynyt siitä, että suurin huijaus koskien matkaamme Intiaan tapahtui Suomessa Intian sijaan (tämä oli syy suomalaisen matkanjärjestäjän valintaan, ironian määrä..) ja mielestäni on kovin valitettavaa, että tämänkaltainen toimintatapa voi vain jatkua ja jatkua niin kauan kun uusia, naiveja ihmisiä erehtyy heidän asiakkaikseen. On tietenkin jokaisen oma asia ottaa riskejä matkanjärjestäjän suhteen KUNHAN ne ovat tietoisia. Itse en voinut kuvitellakaan, että Suomessa voi toimia vailla huolen häivää tämänkaltaisena matkanjärjestäjänä ilman mitään sen suurempia seuraamuksia. Rahalliset intressit ovat yksittäisten ihmisten matkoissa niin pienet, että linssiin viilattujen asiakkaiden ei ole järkevää lähteä oikeuteen tappelemaan korvauksista, joten maksettujen palveluiden toimittamatta jättäminen on itse asiassa varsin riskitöntä toimintaa. On toki selvää, että nämä linssiin viilatut asiakkaat tuskin toistavat erehdystään, mutta kun uusia asiakkaita riittää, niin ei hätää ja toimintavat säilyvät ennallaan?

    Olisi hyvä, että matkatoimistoillekin tulisi elintarvikehuoneistojen tapaan 'hymynaama'- luokitus, jotta ihmiset pystyisivät arvioimaan yrityksen toimintaa paremmin. Kuluttajariitalautakunnan mustalle listalle pääsee melkoisella viiveellä ja silloinkin vasta jos ei suositusta ei noudateta. Olisi todella mielenkiintoista tietää kuinka paljon kuluttajaviranomaisiin on otettu yhteyttä ks. yrityksen toimintaa koskien ja onko yritys ikinä hyvittänyt mitään ilman, että Kuluttariitalautakunta on uhannut viedä asian tuomioistuinkäsittelyyn asti? Tämän kaltainen tieto voisi olla ihan hyödyllistä ostopäätöstä tehtäessä, jotta välttyy mahdollisilta ikäviltä yllätyksiltä (asiakashan ei valittaessaan ole suinkaan ole aina oikeassa vaan aivan poikkeuksetta väärässä;).

    Safe trails and jos joku keksii, miten ihmisiä saisi tehokkaasti varoitettua ks. lafkaan liittyvistä riskeistä, niin se olisi oikeasti hyvä teko. Toivotaan, että havaitsemani "Osta ja maksa Mersu täyteen hintaan, mutta toimitammekin muun merkkisen hieman halvemman auton, koska molemmathan ovat kuitenkin autoja"- toimintatavalle tulisi edes jossain vaiheessa jonkinlainen stoppi.
     
  11. Bullet Vierailija


    Minun Intialaiset ystävänikin ovat heille Intiakeskuksen toiminnasta kerrottuani tuominneet ko. yrityksen toiminnan, joten en usko olevani rasisti sanoessani, että epävarmempana en voisi olla kuin lippuja puoli vuotta odotettuani ja ne ennakkoon maksettuani sain liput lähtöä edeltävänä päivänä "miljoonien" sähköpostiviestien ja puheluiden jälkeen.
     
  12. Intiaan Vierailija

    Kiitos paljon kaikille jotka jakoivat huonot kokemuksensa Intiakeskuksen kanssa - näiden kertomusten perusteella en aio ostaa lippuja kyseiseltä matkatoimistolta.
     
  13. Joku sanoi Intia-Keskusta halvaksi! Sitähän se ei tänä päivänä ole. Yritimme sen avulla rakentaa kierrosta, johon kuului kymmenkunta kohdetta Intiassa ja Nepalissa. Ainoa palvelu, jonka saimme, oli könttähinta. Monesta pyynnöstä huolimatta ei erittelyä, vaikka jokaisen viestin lopussa luki kauniisti että annamme lähempiä tietoja kysyttäessä.

    Sen hinta oli 2-3 –kertainen verrattuna delhiläisen B.R.:n veloitukseen erinomaisesta palvelusta luotettavien kuskien ja oppaiden tehdessä matkasta joustavan ja originaalin.

    Olimme tilanneet viisi sisäistä lentoa suoraan Air Indialta kohtuuhinnalla. AI:llä vain tahtoo olla tapana muuttaa aikatauluja puhumatta mitään. Normaalisti niistä selviää sähköpostilla tai puhelimella, mutta ei AI:n tapauksessa, joten ne oli hoidettava vasta Intiaan saavuttuamme. Näin ollen emme suosittele Intia-Keskusta matkanjärjestäjäksi, mutta lentojen fiksaukset voisivat olla helpompia EHKÄ sen avulla? Toisaalta monihan on juuri valittanut Intia-Keskuksen myymistä lentolipuista …
     
  14. Joku sanoi Intia-Keskusta halvaksi! Sitähän se ei tänä päivänä ole. Yritimme sen avulla rakentaa kierrosta, johon kuului kymmenkunta kohdetta Intiassa ja Nepalissa. Ainoa palvelu, jonka saimme, oli könttähinta. Monesta pyynnöstä huolimatta ei erittelyä, vaikka jokaisen viestin lopussa luki kauniisti että annamme lähempiä tietoja kysyttäessä.

    Sen hinta oli 2-3 –kertainen verrattuna delhiläisen B.R.:n veloitukseen erinomaisesta palvelusta luotettavien kuskien ja oppaiden tehdessä matkasta joustavan ja originaalin.

    Olimme tilanneet viisi sisäistä lentoa suoraan Air Indialta kohtuuhinnalla. AI:llä vain tahtoo olla tapana muuttaa aikatauluja puhumatta mitään. Normaalisti niistä selviää sähköpostilla tai puhelimella, mutta ei AI:n tapauksessa, joten ne oli hoidettava vasta Intiaan saavuttuamme. Näin ollen emme suosittele Intia-Keskusta matkanjärjestäjäksi, mutta lentojen fiksaukset voisivat olla helpompia EHKÄ sen avulla? Toisaalta monihan on juuri valittanut Intia-Keskuksen myymistä lentolipuista …
     
  15. Joku sanoi Intia-Keskusta halvaksi! Sitähän se ei tänä päivänä ole. Yritimme sen avulla rakentaa kierrosta, johon kuului kymmenkunta kohdetta Intiassa ja Nepalissa. Ainoa palvelu, jonka saimme, oli könttähinta. Monesta pyynnöstä huolimatta ei erittelyä, vaikka jokaisen viestin lopussa luki kauniisti että annamme lähempiä tietoja kysyttäessä.

    Sen hinta oli 2-3 –kertainen verrattuna delhiläisen B.R.:n veloitukseen erinomaisesta palvelusta luotettavien kuskien ja oppaiden tehdessä matkasta joustavan ja originaalin.

    Olimme tilanneet viisi sisäistä lentoa suoraan Air Indialta kohtuuhinnalla. AI:llä vain tahtoo olla tapana muuttaa aikatauluja puhumatta mitään. Normaalisti niistä selviää sähköpostilla tai puhelimella, mutta ei AI:n tapauksessa, joten ne oli hoidettava vasta Intiaan saavuttuamme. Näin ollen emme suosittele Intia-Keskusta matkanjärjestäjäksi, mutta lentojen fiksaukset voisivat olla helpompia EHKÄ sen avulla? Toisaalta monihan on juuri valittanut Intia-Keskuksen myymistä lentolipuista …
     
  16. ll Vierailija

    Ite voin sanoa siihen, että olin työharjottelussa Intia keskuksessa ja voin sanoa, että palvelu siellä ei ole minkäälaista nykysin ja kukaan ei kommunikoi toisilleen kun vain sähköpostin avulla.
    Intian konsultti pitävät jo myös Intia Keskuksen toimintaa jo naurettavana...
    Mitä huomasin moent asiakkat joutuvat myös olemaan siellä sen koko päivän, että saavat sen varauksen tehtyä, koska joillakin heistä kestää tehdä se työ nopeasti..
    Ainoastaan olen huomannut yhden työntekijän tekevän kunnon töitä ja myöntsi asiakkaille, että hinnat muuttuvat koko ajan melkein ainakin joissain maissa.. Ja myös osasi palvella edes paremmin ku jotkut niistä eri kielillä..
    Myös mitä huonoa asiakaspalvelua huomasin, että siellä aina yhdellä heistä oli aina asikakas ja 2 heistä vastailivat sähköposteihin esim tai en tiedä mitä aina he tekivät koneilla niin he eivät pakosti vastanneet puhelimeen, mutta se jolla oli se asiakas jo valmiina vastasi puhelimeen ja myös alkoi palvella häntä ja tehdä sitten hänelle varausta..
    Voin sanoa, että heidän palvelu, yhteistyö,mainostus,yms on ehkä noin 50-50 eli siinä firmassa on paljon huonoja puolia, mutta myös hyviä kans.... Kaikilla on omat mielipiteet ja kokemukset...
     
  17. halpaa? Vierailija

    Ihmettelen noita halpoja hintoja, ehkä olimme sitten väärään aikaan liikkeellä tai väärään kohteeseen. Olemme lähdössä syyskuussa 2 viikoksi Pohjois-Intiaan ja katsoin Intiakeskuksen kauttakin matkaa. Halvimmat olivat yli 1200/nuppi, kallein ehdotus 2300 €/hlö.

    Kun varasimme itse Finnairin suorat lennot ja hyvän hotellin (aamupalalla) kahdeksi viikoksi, matkan hinnaksi tulee 526 €/hlö.
     
  18. Varoitan! Vierailija

    Älkää hyvät ihmiset ostako täältä lippujanne! Minua ja ystävääni vedätettiin niin Suomen puolella kuin vielä Intiankin.. Jouduimme maksamaan loppupeleissä tuplasti niin menosta kuin paluustakin, sillä "lentokenttäverot" nousivat.... ja nousivat!

    Jopa Finnairin ylihintaiset liput olisivat tulleet halvemmiksi! Nämä huijarit jopa tilasivat viisumimme pikana intiakeskukseen ilman, että sellaista pyysimme ja kehtasivat vielä siitäkin vaatia maksua! (jota emme tietenkään suostunut maksamaan)

    En ymmärrä voiko tämän firman toiminta olla millään tasolla laillista?
     
  19. Jasu Vierailija


    Intiakeskus käräjäoikeuteen - Kuluttajaviraston verkkolehti

    Mikään ei ole putiikassa muuttunu vuosiin, sama paska jatkuu.
     
  20. 2.Aik.Matka Aasiaan Vierailija

    Ite varasin Thaimaaseen lennot jouluksi, laitan siitä vaikka tännekin palautetta kun matka on tehty. Pienellä jännityksellä matkaa ootellaan, varsin tietonen olen putiikin maineesta. Muutamia poimintoja tähän mennessä. Kaikki ihan ok

    -Palveluakin saa kun osaa pyytää, ekaan tarjoukseen pelkkä hinta mutta aikataulua pyytämällä se ilmesty sähköpostiin. Ekassa muuttu verot jolloin vaihdettiin halvempaan vaihtoehtoon lennot, jossa ollaan nytten pysytty.
    Verot voi todellakin pomppia jos lentoja ei välittömästi maksa. Ite silti seuraan tarkkaan miten lentohinta muuttuu esim supersaverilla,seat24,kilroy ymym.
    Tähän mennessä kaikki on hyvin. Palvelua saa esim enemmän kun aurinkomatkoilla ja finnmatkoilla. Viestittely hoituu sähköpostilla nopeasti ja helposti samaa ei voi sanoa muista toimistoista. Lopullinen arvostelu kun matka on ohitse.
     
  21. Makati Vierailija

    Varmaan kymmeniä matkoja olen tehnyt Intia-keskuksen kautta vuosien varrella. Palvelu on ollut hyvää. Matkajärjestelyissä ja hinnoissa ei ole ollut moitittavaa. Kaikkea hyvää Intia-keskuksen työntekijöille.

    Terv. Globe
     
  22. sama kun yllä Vierailija

    Matkat tehty. Itselle jäi varsin positiivinen kuva yrityksestä joskin maine on mitä on. Matka oli niinkun kuului, palvelu oli suht asiallista, hitusen parantamisen varaa, mutta sanotaan heti että parempaa kun aurinkomatkoilla,finnmatkoilla,tjäreborilla ymjne. 6-lennosta kuudella oli toivotut ikkunapaikat, vaikka tätähän ei voi toisaalta varmistaa ilman lisämaksua, mutta tällä kertaa ne ainakin saatiin niinkun oli toivottu ilman mitää lisämaksuja.
    Käytän myös joskus tulevaisuudessakin kyseistä toimistoa, riippuen paljon kohteesta mutta takuulla siis tulen toimistoa käyttämään ennemmin tai myöhemmin.
    Tämä kaikki hoitui pelkästään sähköpostilla, joskis useampi posti. Ilman yhräkään puhelin soittoa tai paikalla käymättä, tässä on opittavaa suuremmilla matkatoimistoilla.
     
  23. vierailija Vierailija

    Olen ollut jo asiakkaana pitkään. Kaikki on toiminut mainiosti ja yritys on parantanut toimintaansa huomattavasti vuosien varrella. Suosittelen!
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti