intiimialueen estrogeenivoide?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtariina

Vieras
Niin,kuivuu,kuivuu..ei uskalla enää mennä saman peiton alle miehen kanssa,koskee..koskee..
Mikä hyvät kollegat teidän mielestänne on paras ja vaivattomin n intiimialueen estrogeenivoide? Oikeastaan en ole kunnolla mieltänyt että niistä voi olla todellista apua,näin kuitenkin neuvolassa minulle sanottiin,limakalvot vahvistuvat.Jotain olen satunnaisesti käyttänyt,nyt olisi korkea aika säännölliseen käyttöön.Kertokaa kokemuksianne ystävät!

Enpä ihan noista estrogeeniä sisältävistä tiedä, mutta apteekista saa hyviä geelejä, joita voi käyttää liukasteena ennen yhdyntää- eikä varmasti satu.

Itse olen käyttänyt Ovestin-merkkistä estrogeenivoidetta. Muita en ole käyttänyt, joten en osaa vertailla. Gynekologini neuvoi käyttämään ovestinia joka toinen päivä. Ihan vain voidella sillä emättimen suuta ja noin kerran viikkoon laittamaan sitä isomman nokareen emättimeen.
Muutos entiseen on ehdottoman positiivinen :)
Ennen yhdynnöissä tuli miltei jokakerta limakalvoille haavaumia, vaikka kuinka käytti liukasteita. Nykyään huomaan limakalvojeni paksuuntuneen, eikä haavaumia juuri tule. Sama koskee myös kostumista. Ei tarvitse enää liukasteiden kanssa läträillä, kun alapää on ihan tarpeeksi kostunut muutenkin. Se on ihanaa, sillä ennen yhdyntä teki välillä hyvinkin kipeää kuivuuden vuoksi. Eikä sihen liukasteet tai esileikit auttaneet.
Suosittelen kokeilemaan, jollei ovestinia, niin jotain toista vastaavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Apteekkiin tutkimaan:
Enpä ihan noista estrogeeniä sisältävistä tiedä, mutta apteekista saa hyviä geelejä, joita voi käyttää liukasteena ennen yhdyntää- eikä varmasti satu.

Kyllä muuten sattuu jos limakalvot on liian ohuet. Ohut limakalvo menee helposti vereslihalle.

Yhteistyössä