ipad, samsung - tabletit, mikä kannattaa ostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko täällä ketään tablettien käyttäjää? Ei noista applen laitteista ymmärrä ainakaan mitään, että mikä paras ja mikä uusin ja mikä on oikeasti alennuksessa. Mitään mini tablettia en halua, vaan normaalikokoisen n. kympin näytön.

Tarvitsen tablettia opiskeluun, eli pdf täytyy toimia, jokin kirjoitusohjelma löytyä.

Samsungia ja applea olen miettinyt. Liikkuvat aika samoissa hintaluokissa. ipad 2 näyttää olevan neljänsadan luokassa, kun jonkinlaisen pelkällä ipad nimellä kulkevan laitteen, jossa on jokin air ja wifi ja retina näyttöä tms. niin mennään siinä 600-800 luoksassa. Jossain ei edes myydä tuota air mallia, jota siis on hopeana ja mustana, ei siis valkoisena, vaikka näyttää valkoiselta.

Mitäs vaikutusta tuolla laitteen muistilla on? Mitään miljoonaa sovellusta aio siihen hankkia vaan ihan perus netin käyttöä lähinnä. noita kun on 16 gt, 32 gt ja 64gt ja on hinta aika riippuvainen tuosta koosta. Saako muistia lisää, jos on hankkinut vaikka tuon 16 gigasen?

Pitäisi kai muualta kysellä, mutta ei jaksa, kun täällä käyn kuitenkin :D

Että ihan kokemuksia haluaisin tietää samsung notesta ja kertokaa mikä malli löytyy tai sitten ipadista. En ole käyttänyt koskaan tablettia, mutta älypuhelin löytyy.

IPad on siitä huono, että muistia siihen ei saa lisättyä. Olen kyllä pärjännyt pienimmällä 16 gigan muistilla. Hopeisesta Omenasta saatat löytää käytetyn iPadin halvalla. Joidenkin on ihan pakko ostaa uusin malli ja laittaa vanhempi myyntiin.

Hintaa miettiessään voi siihen mentaalisesti lisätä kunnollisen kotelon. Minun iPadini on BookBookin sisällä. Se maksoi noin 80 euroa. BookBookin etu on se, että mitä enemmän se kuluu, sitä paremmalta se näyttää.

Applen vehkeitä ei kannata ostaa jo ihan siitä syystä, että niihin ei pysty vaihtamaan mieleistään softanäppäimistöä. Ja se Applen oletusnäppis on ihan hel-vetin huono, ennustava tekstinsyöttökin on lähinnä vitsi. Kirjoittaminen on kuitenkin sen verran tärkeää näissä tietotekniikkavehkeissä, että kannattaa pitää tuo mielessä. Etenkin jos opiskelussa meinaat tarvitsevasi.

Samsung Google Nexus 10 Android tablet 16 GB, musta. | Android | Tabletit | Verkkokauppa.com
Siitä laatuvehje. Google ja Samsung yhteistyössä tehneet. Et varmasti pety.

Applen vehkeitä ei kannata ostaa jo ihan siitä syystä, että niihin ei pysty vaihtamaan mieleistään softanäppäimistöä. Ja se Applen oletusnäppis on ihan hel-vetin huono, ennustava tekstinsyöttökin on lähinnä vitsi. Kirjoittaminen on kuitenkin sen verran tärkeää näissä tietotekniikkavehkeissä, että kannattaa pitää tuo mielessä. Etenkin jos opiskelussa meinaat tarvitsevasi.

Samsung Google Nexus 10 Android tablet 16 GB, musta. | Android | Tabletit | Verkkokauppa.com

No puhelimessa ärsyttää tuo tekstinsyöttö :D, tykkään kirjoittaa mieluummin ihan itse. saako tuohon sisi minkäänlaista ulkoista näppäimistöä liitettyä? Millä tavalla se on huono. Onko noissa ipadeissa muuten edes qwerty näppäimistöä?

Mites nuo samsungin laitteet?

IPad on siitä huono, että muistia siihen ei saa lisättyä. Olen kyllä pärjännyt pienimmällä 16 gigan muistilla. Hopeisesta Omenasta saatat löytää käytetyn iPadin halvalla. Joidenkin on ihan pakko ostaa uusin malli ja laittaa vanhempi myyntiin.

Hintaa miettiessään voi siihen mentaalisesti lisätä kunnollisen kotelon. Minun iPadini on BookBookin sisällä. Se maksoi noin 80 euroa. BookBookin etu on se, että mitä enemmän se kuluu, sitä paremmalta se näyttää.

Vähän arveluttaa ostaa jonkun toisen käyttämä...muistan, että puhelimesta ainakin pystyi jotenkin synkronoimaan ja joku nainen sai varkaan kiinni, kun sai jotenkin omasta puhelimesta etänä kaikki kuvat ja varas napsi itsestään kuvia :D

Tuo on kyllä loistava laite. Näyttö on aivan uskomattoman tarkka.
Täällä pika-arvostelu laitteesta:
Pika-arvostelussa: Samsung Nexus 10 – Googlen supertabletti | Androidsuomi.fi

CDON:sta saa 32GB mallin edullisemmin kuin Verkkokaupasta 16GB mallin.
Google Nexus 10 Wifi 10'' 32GB Android - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

• Tykkää
Reactions: dechs
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/23104/dmtfd/Samsung-Galaxy-Tab-3-10-1-Wi-Fi-Android-4-2-tablet-valkoinen

Mites esim tämä? Niin edullinen että epäilyttää :D

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/23236/dmtff/Samsung-Galaxy-Tab-3-10-1-Wi-Fi-4G-Android-4-2-tablet-valkoi

tässä olikin satasen kalliimpi...mitäköhän eroa noillakin on...voisin vähän selata noita

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/36161/dnkks/Samsung-Galaxy-Note-10-1-2014-Edition-16-GB-WiFi-4G-Android

Tämä taisi olla se, mitä joskus katsoin. Vähän kalliimpi malli, 2014 versio. Tästä tuskin kyllä kauheasti kokemuksia löytyy

[QUOTE="aapee";29203939]edellinen oli myös aapee...

Uloisesti tuo google nexus ei miellytä...oliskohan valkoisena, saako kuoria?[/QUOTE]
Ainakin tuollaisilla voi helposti vaihtaa laitteen ilmettä.

51d6Vky30xL.jpg

Slim Fit Leather Folio Stand Case Cover Auto Sleep/Wake for Google Nexus 10 Inch Android Tablet

[QUOTE="aapee";29203925]No puhelimessa ärsyttää tuo tekstinsyöttö :D, tykkään kirjoittaa mieluummin ihan itse. saako tuohon sisi minkäänlaista ulkoista näppäimistöä liitettyä? Millä tavalla se on huono. Onko noissa ipadeissa muuten edes qwerty näppäimistöä?

Mites nuo samsungin laitteet?[/QUOTE]
Se tekstinsyöttö ärsytti minuakin, kunnes kokeilin kunnolla toteutettua. Noissa Android-vehkeissä esimerkiksi SwiftKey on erinomainen softanäppis, ei ole tullut edes fyysistä ikävä. Se käytännössä opettelee kirjoitustyylisi ja alkaa ennustaa aiemmin kirjoittamasi tekstin perusteella mikä todennäköisesti on seuraava sana. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta toimii hämmentävän hienosti.
SwiftKey - faster, easier, more accurate typing for phones and tablets

On Apple-vehkeissäkin Qwerty. Tosin ainakin joissain malleissa ääkköset oli piilotettu johonkin mutkan taakse, oisko ollu niin että pitää painaa A:ta pitkään että saa kaikki äá-tyyppiset erikoismerkit esiin ja O jos haluaa öô-juttuja. Melko palikkaa.

Androideissahan tuota ongelmaa ei tule, koska näppäimistön voi itse valita, ja vapaan kilpailun ansiosta niitä on paljon. Tuo SwiftKey on mulla valikoitunut suosikiksi.

Onhan noita ulkoisia näppäimistöjä tyrkyllä. Esim:
Tablet Keyboard for Android Tablets & Windows 8 Tablets - Logitech

Kyllä, tykkään puhua aiheesta :D Olen työn puolesta joutunut leikkimään aika (=liian) paljon kaiken sortin mobiilikikkuloilla ja tableteilla. Windows-vehkeet tuntuu liian loppuun asti miettimättömältä. Applessa taas ärsyttää se, ettei sillä pysty tekemään juuri mitään. Android-vehkeet taasen yksinkertaisesti toimivat. Peruskäyttö on helppoa, ja sitä mukaa kun tuntee itsensä edistyneemmäksi, monimutkaisempien juttujen aloittaminen on myös helppoa.

[QUOTE="aapee";29203939]edellinen oli myös aapee...

Uloisesti tuo google nexus ei miellytä...oliskohan valkoisena, saako kuoria?[/QUOTE]
Minusta tablettiin kannattaa aina hommata joku kuori/kotelo, joten itse laitteen ulkonäöstä en hirveästi stressaisi. Niitä kuoria kyllä löytyy pilvin pimein.

Se tekstinsyöttö ärsytti minuakin, kunnes kokeilin kunnolla toteutettua. Noissa Android-vehkeissä esimerkiksi SwiftKey on erinomainen softanäppis, ei ole tullut edes fyysistä ikävä. Se käytännössä opettelee kirjoitustyylisi ja alkaa ennustaa aiemmin kirjoittamasi tekstin perusteella mikä todennäköisesti on seuraava sana. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta toimii hämmentävän hienosti.
SwiftKey - faster, easier, more accurate typing for phones and tablets

On Apple-vehkeissäkin Qwerty. Tosin ainakin joissain malleissa ääkköset oli piilotettu johonkin mutkan taakse, oisko ollu niin että pitää painaa A:ta pitkään että saa kaikki äá-tyyppiset erikoismerkit esiin ja O jos haluaa öô-juttuja. Melko palikkaa.

Androideissahan tuota ongelmaa ei tule, koska näppäimistön voi itse valita, ja vapaan kilpailun ansiosta niitä on paljon. Tuo SwiftKey on mulla valikoitunut suosikiksi.

Onhan noita ulkoisia näppäimistöjä tyrkyllä. Esim:
Tablet Keyboard for Android Tablets & Windows 8 Tablets - Logitech

Kyllä, tykkään puhua aiheesta :D Olen työn puolesta joutunut leikkimään aika (=liian) paljon kaiken sortin mobiilikikkuloilla ja tableteilla. Windows-vehkeet tuntuu liian loppuun asti miettimättömältä. Applessa taas ärsyttää se, ettei sillä pysty tekemään juuri mitään. Android-vehkeet taasen yksinkertaisesti toimivat. Peruskäyttö on helppoa, ja sitä mukaa kun tuntee itsensä edistyneemmäksi, monimutkaisempien juttujen aloittaminen on myös helppoa.

windowsia en halua, en pidä ulkoasusta ja haluan enemmän normaalin näytön kaltaisen perusnäytön. Tuo samsungin uusin ainakin vaikuttaa aika lupaavalta. Pitää käydä katsomassa paikan päällä ja tilaan sitten netistä edullisimman. Haluaisin siis mahdollisimman "vapaan" kuvaruudun. Haluan myös tablettiin toimivan kynän ja noissa samsungeissa taitaa ainakin olla kaikissa valmiina. Samsung note pienempi puhelinversio oli kuulemma aika erinomainen, ehkä paras, piirtämiseen ja kynä toimivin. Pystyi säätelemään painon määrällä viivan paksuutta ja piirtämään näin suht tarkasti. Onko tästä jotain tietoa, mites sujuu noissa tableteissa?

Haluan myös ehdottomasti saada valita taustakuvan :D, kun noihin windows laitteisiin ei taida saada...pelkkä liian värikäs neliöitä tännä oleva kapistus.

mites muuten tuo 3g/4g....kun tuota samsung galaxy kolmosta on n. 350 e pelkkä wifi...ja tuo toinen on satasen enemmän ja perässä tuo kolme/neljägee. Pärjäänkö ilman vai tarkoittaako sitä, ettei netti toimi muualla kuin kotona?

Itellä on IPad neljä ja olen tosi tyytyväinen. On myös opiskelussa käytössä ja muistia on 16 gt ja riittää hyvin, tiellä on reilu 30 appia ja toimii hyvin! Muistia ei vain lisää saa.. Opiskeluun on kaikenlaisia kirjoitus ohjelmia ja esityksen laatimis ohjelmia jne jne. Ohjelmien kannalta on tosi monipuolinen ja tämä uusi käyttöjärjestelmä ios7 on toiminu alku hankaluuksien jälkeen tosi hyvin! Itte olen tyytyväinen nyt kun olen tähän tutustunut ja oppini käyttään en enään samsungia ottais mistään hinnasta!

Itellä on IPad neljä ja olen tosi tyytyväinen. On myös opiskelussa käytössä ja muistia on 16 gt ja riittää hyvin, tiellä on reilu 30 appia ja toimii hyvin! Muistia ei vain lisää saa.. Opiskeluun on kaikenlaisia kirjoitus ohjelmia ja esityksen laatimis ohjelmia jne jne. Ohjelmien kannalta on tosi monipuolinen ja tämä uusi käyttöjärjestelmä ios7 on toiminu alku hankaluuksien jälkeen tosi hyvin! Itte olen tyytyväinen nyt kun olen tähän tutustunut ja oppini käyttään en enään samsungia ottais mistään hinnasta!

Mikä samsungissa on ollut taas huonoa? Mitä samsungin tablettia oot käyttänyt?

[QUOTE="aapee";29204014]windowsia en halua, en pidä ulkoasusta ja haluan enemmän normaalin näytön kaltaisen perusnäytön. Tuo samsungin uusin ainakin vaikuttaa aika lupaavalta. Pitää käydä katsomassa paikan päällä ja tilaan sitten netistä edullisimman. Haluaisin siis mahdollisimman "vapaan" kuvaruudun. Haluan myös tablettiin toimivan kynän ja noissa samsungeissa taitaa ainakin olla kaikissa valmiina. Samsung note pienempi puhelinversio oli kuulemma aika erinomainen, ehkä paras, piirtämiseen ja kynä toimivin. Pystyi säätelemään painon määrällä viivan paksuutta ja piirtämään näin suht tarkasti. Onko tästä jotain tietoa, mites sujuu noissa tableteissa?

Haluan myös ehdottomasti saada valita taustakuvan :D, kun noihin windows laitteisiin ei taida saada...pelkkä liian värikäs neliöitä tännä oleva kapistus.[/QUOTE]
En ole noista kynistä ihan varma. Voi olla että Samsung Notessa oli joku erityiskynä, joka tunnisti painon voimakkuuden. Sitähän markkinoitiin muutenkin ns. "kynä edellä". Peruskyniä taas löytyy tablettiin kuin tablettiin.

3g vs wifi. Itse päädyin wifiin, siitä syystä että kännykkäni toimii wifipisteenä, joten ei olisi ollut mitään järkeä ottaa toista nettiliittymää tablettia varten. Jos tiedät haluavasi käyttää tablettia hassumissa paikoissa eikä sinulla ole puhelimessa wifipisteominaisuutta, ottaisin ihan nettiliittymän.

Sitähän se meinaa, että wifi-mallinen tarvitsee langattoman lähiverkon. Eli käytännössä kodin, koulun tai työpaikan langattoman verkon. 3g taas toimii missä hyvänsä omalla nettiyhteydellään, mutta vähemmän yllättäen ilmaista se ei ole. Pitää tehdä operaattorin kanssa kuukausihintainen sopimus, kuten muissakin nettiliittymissä on tapana.

Tarkoitit varmaan, että tosi kallis. Applen storessa nyhdetään riistohintaa ohjelmista, joita Googlen kaupassa tarjotaan ilmaiseksi.

Se oli muuten ensimmäinen kulttuurishokki, kun Applen rimpuloita aloin ensimmäistä kertaa käyttää. "Mitä helvettiä, pitääkö näistä maksaa jotain?" :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
En ole noista kynistä ihan varma. Voi olla että Samsung Notessa oli joku erityiskynä, joka tunnisti painon voimakkuuden. Sitähän markkinoitiin muutenkin ns. "kynä edellä". Peruskyniä taas löytyy tablettiin kuin tablettiin.

3g vs wifi. Itse päädyin wifiin, siitä syystä että kännykkäni toimii wifipisteenä, joten ei olisi ollut mitään järkeä ottaa toista nettiliittymää tablettia varten. Jos tiedät haluavasi käyttää tablettia hassumissa paikoissa eikä sinulla ole puhelimessa wifipisteominaisuutta, ottaisin ihan nettiliittymän.

Sitähän se meinaa, että wifi-mallinen tarvitsee langattoman lähiverkon. Eli käytännössä kodin, koulun tai työpaikan langattoman verkon. 3g taas toimii missä hyvänsä omalla nettiyhteydellään, mutta vähemmän yllättäen ilmaista se ei ole. Pitää tehdä operaattorin kanssa kuukausihintainen sopimus, kuten muissakin nettiliittymissä on tapana.

Juu huomasin, että samsungilta on erikseen samsung note ja samsung galaxy tab, mutta tuohon noteen kuuluu kynä. Tuosta notesta on myös kalliimpi ja ehkä siis myös edistyneempi versio. Että taitaa tuo note olla se, mitä etsin.

No en tiedä miten meidän koululla toimii tuo verkko ja miten sitä saa käyttää, kun opiskelen vielä avoimessa yliopistossa. Kotona lähinnä laitetta aion käyttää. Mutta olisihan se hyvä, jos voisi käyttää muutenkin jos tarvetta tulee. Puhelimen netistä ei muuta tietoa, kun maksan siitä parikymppiä kuussa ja kuulemma ei ole mitään järkeä hankkia kännykkään sitä nopeinta, kun halvemmalla toimii kuulemma ihan yhtä nopeasti :D ....pitäisi muuttaa se.

Tarkoitit varmaan, että tosi kallis. Applen storessa nyhdetään riistohintaa ohjelmista, joita Googlen kaupassa tarjotaan ilmaiseksi.

Se oli muuten ensimmäinen kulttuurishokki, kun Applen rimpuloita aloin ensimmäistä kertaa käyttää. "Mitä helvettiä, pitääkö näistä maksaa jotain?" :D

Juu olen kyllä ostanut nokiaankin pelkkää ilmaiskamaa...saako noihin sitten mitään ilmaiseksi?

[QUOTE="aapee";29204104]Juu olen kyllä ostanut nokiaankin pelkkää ilmaiskamaa...saako noihin sitten mitään ilmaiseksi?[/QUOTE]
Android-vehkeisiin varmaan parhaiten tuosta Win/Apple/Android -kolmikosta.

Ja jos sulla on joku Nokia Lumia, kyllä niistä pitäisi löytyä wifi-hotspotti, sama se minkä nopeuksinen se itse nettiliittymä on.

Mulla on Galaxy Note 10.1 4G ja olen kyllä tykännyt. Kynä on kätevä ja paljon muuta kuin pelkkä sormen korvike.
Tuo 3/4g maksaa yleensä noin satasen enemmän kuin pelkkä wifi-versio. Itse käytän pääosin vain kotona mutta kokemus on osoittanut että jos pihtaa hinnassa koska "en mä tätä ominaisutta tarvi" niin viimeistään seuraavana päivänä vituttaa muutaman kympin säästö.