Ipana syö takkejensa ja haalareidensa kaulukset...

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Mitä mä teen tolle? Aina kun on takki tai haalari päällä, on kaulukset suussa ja ihan likomärkinä. Se ainakin imeskelee niitä, ja ilmeisesti myös pureskelee, koska näyttää siltä, että alkavat kuluakin kauluksista. Ennen ei oo ollut tätä ongelmaa... Kaulukset on aina ihan märät, ja posket ja leuka rohtunut, kun ovat ulkona koko aika märkänä ja sit niihin osuu kylmä.
Kieltäminen ja sanominen ei auta. Ikää tolla on 2,5v.
Änkeenkö mä niihin jotain ainetta, mikä maistuu pahalle? Mitä se sitten ois, ettei se värjää tai pilaa vaatteen kalvoa? Vai mikä tohon auttaa?

Meiän tyttö tekee ihan samaa. Ikää sillä on kyllä jo 5-vuotta, ajattelemattaan puree kai. Mä oon ostanu apteekista sellasta kynsiin laitettavaa väritöntä litkua, joka siis estää kynsien pureskelua. Sitä samaa laitan takin kauluksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25996565:
Se ei siis pilaa vaatteen kalvoa tai värjää vaatetta, tms?

Mä laitoin sitä pari kertaa paidankaulukseen ja myös toppahaalariin enkä ainakaan itse huomannut mitään värihäiriöitä. Ja kauluksen kohdalla kosteussuojalla tuskin on niin hirveästi merkitystä. Eikä sitä ainetta tarvi sivellä kuin ihan ohuelti, tuskin menee pintakankaan läpi.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen

Yhteistyössä