Irtisanomisesta/karenssista, vastatkaa jos joku tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli oon ollu puoltoista vuotta extraajana ja töitä on riittänyt ihan kiitettävästi, nyt työ paikalla muuttuu kaikki ja menee uusiin puihin. Mulla ehkä 2xviikossa töitä muutama tunti. Jos mä sillä perusteella irtisanon itseni että mun ei kannata olla tuolla tuntimäärällä töissä ku lapsetki kuitenkin joutuis hoidossa oleen ja siitä maksaa. Kuinka pitkän karenssin saisin?

Ymmärsiköhän kukaan mitään?

Menet työkkäriin. Saat työttömyyspäivärahaa niiltä päiviltä kelasta kun et ole töissä. Työkkärissä neuvotaan mitä papereita ja todistuksia tarvitset. Ja ainahan voit löytää koko päivä töitä työkkäristä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menet työkkäriin. Saat työttömyyspäivärahaa niiltä päiviltä kelasta kun et ole töissä. Työkkärissä neuvotaan mitä papereita ja todistuksia tarvitset. Ja ainahan voit löytää koko päivä töitä työkkäristä.

Juu sen tiedän noistä päivä rahoista mutta ku mietityttää nyt että kannattaako siltikään olla töissä..

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
jos itse ilman kunnollista syytä irtisanot itsesi karenssi on 3kk- todellisuudessa noin 5 kk päästä saat rahaa...

Tätä mä pelkäänkin mutta ku tuo ei nyt kannata.. ja hommia olis vaan ns. sesonki aikana eli kesällä.

Entäs jos opintovapaalla kesken työvoimakoulutuksen irtisanon itseni, miten käy? Lakkaanko saamasta koulutusrahaa? Kun työt harjoittelupaikassa jatkuu harjoittelujakson jälkeen kokopäiväisenä oikeana työntekijänä, niin en todellakaan aio palata osa-aikatyöhön josta en edes pidä.

Yhteistyössä