Irtisanoutuminen koeajalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninna"

Vieras
Olen nyt ollut työpaikassani 2 viikkoa töissä ja homma ei oo yhtään semmoista kuin odotin. Mulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta tehdä töitä (opiskelija) ja koko ajan tuntuu enemmän siltä, etten kestä tota työtä. Mun koeaika on sopparissa 4 kk, joten miten mun pitää irtisanoa itseni?

Meenkö vaan sanoon, että hei en tuu huomenna töihin? Mulla on hyvät suhteet esimiehiin jne, kaikki on tosi mukavia mutta itse homma on vaan niin kuluttavaa etten kestä sitä kuukautta enempää... Saanhan kuitenkin palkan ajalta, jonka tein töitä jne? APUAA!

Sinun täytyy irtisanoutua kirjallisesti. En ole varma kelpaako sähköposti, mutta ei varmaan ole ongelma käydä viemässä lappu henkilökohtaisesti, kun esimiehet ovat ok.

Palkan saat tehdyistä tunneista/työpäivistä.

käyt vaan sanomassa pomollessi että haluat irtisanoutua. Meillä oli koeajalla päivän irtisanomisaika, kaikissa ei tietty oo.. Ja palkan saat ellei oo sopimuksessa mainintaa esim. jos irtisanoudut ennenkuin olet ollut töissä esim.viikon niin palkaa ei tuu..

käyt vaan sanomassa pomollessi että haluat irtisanoutua. Meillä oli koeajalla päivän irtisanomisaika, kaikissa ei tietty oo.. Ja palkan saat ellei oo sopimuksessa mainintaa esim. jos irtisanoudut ennenkuin olet ollut töissä esim.viikon niin palkaa ei tuu..

Okei kiitti vastauksista... Ehkä käyn niiden kanssa ensviikon jälkeen jutteleen, aattelin kuitenkin kesäkuun siellä pysyä. On kuitenkin tosiaan hyvät välit tähän ylimystöön, niin ei ole mitään kynnystä mennä jutskaamaan :) Tuleeko työtodistukseen joku merkintä tai...??

Palkkaa tulee maksaa aina eli on laitonta jättää palkka maksamatta, vaikka työntekijä lopettaisi työsuhteen vaikka vain yhden päivän jälkeen. Samoin koeajalla ei irtisanomisaikaa ole; se on ilmoitusasia "en tule enää" - mitään päivän irtisanomisaikoja ei ole olemassakaan. Nämä ovat vain tapoja, jolla nuoria työntekijöitä vedätetään. :(

Yhteistyössä