Isä ja lapset kotona sairaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Meillä on semmoinen tilanne täällä, että olen ollut itse töistä sairaslomalla viime viikon to ja pe noroviruksen takia. Viikonlopun aikana paranin ja töihin voisin palata, mutta tänään alkoi oksentaa nuorimmainen (11kk) ja äsken perheen isä, joka tällä hetkellä isyyskuukautta pitämässä. Myös esikoinen (2,5v) on aika rauhaton tuolla nukkuessaan eli voin vain olettaa että tässä yön aikana pääsen vaihtamaan lakanoita tuonnekkin. Onko nyt aivan oikeasti silleen että koska isä on isyyskuukaudella, minä en voi jäädä töistä hoitamaan sairaita lapsia?? Tuntuu kohtuuttomalta jättää miehelle 2 alle kolmi vuotiasta hoidettavaksi itsensä lisäksi, varsinkin kun juuri taudista toipuneena tiedän mitä helv.. se oli. Osaisko joku kertoa miten tämän kanssa tulisi menetellä??

Valitettavasti se joka hoitaa lapset kotona, niin saa hoitaa ne vaikka pää kainalossa jos niikseen tulee. Palkatonta vapaata tai jos on liukumia, niin käytä niitä. Tai sit lomapäiviä.

Kiitoksia. Näin vähän epäilinki. Pitää pyytää että jos palkatonta sitten saisi, sekin voi vain olla vähän hakusessa pomon kanssa. Mummot asuvat niin kaukana että heistä ei apua ole ja paikkakunnalla asuvia ystäviä en viitsi pyytää hoitamaan kun tosiaan norovirus kyseessä ettei sitten ole ystäväperheillä sama tauti ensi viikolla.

Tässäpä toinen kulma asiaan. Molemmilla omat yritykset ja jos toinen sairaana ja toinen siksi kotona niin perheeseen ei kerry tuloja ollenkaan. (jaturhapuhuamistäänYELstämaksajiavaan)
Jotta helppoa kun miettii että maksaako työnantaja vai pitääkö ihan palkattomalle!!!

Muistelen, että jos toinen vanhempi on sairaslomalla niin työssä oleva vanhempi voi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta... Eli teillähän on lapsi ja vanhempi sairaana, joten kannattaa tarkistaa tuo.

[QUOTE="äää";23135993]Muistelen, että jos toinen vanhempi on sairaslomalla niin työssä oleva vanhempi voi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta... Eli teillähän on lapsi ja vanhempi sairaana, joten kannattaa tarkistaa tuo.[/QUOTE]

Ei vanhenpainlomien aikana, joihin isyyslomakin lukeutuu.

enpä mä edes a.p haluaisi sinua työnantajana tai -kaverina töihin. Inhottais ajatus että sulla on kotona noropotilaita. Ja työnant. kans miettii että sairastuuko kaikki teillä töis jos tulet ;)

[QUOTE="niina";23136113]enpä mä edes a.p haluaisi sinua työnantajana tai -kaverina töihin. Inhottais ajatus että sulla on kotona noropotilaita. Ja työnant. kans miettii että sairastuuko kaikki teillä töis jos tulet ;)[/QUOTE]

Monellakohan työpaikalla on joka päivä isiä töissä, joiden lapset (ja mahdollisesti myös se äiti) sairastavat siellä kotona. Isä kun ei voi jäädä kotiin kun äidillä on vanhempainrahakaudet menossa, eikä kukaan taida nykyasenteilla edes odottaa että se isi jäisi kotiin hoitamaan niitä sairaita lapsia kun se äitikin on siinä samassa norossa. Se isi vaan ei pakosti kerro töissä että siellä kotona sairastetaan, hui, eli voi tartuttaa kaikki.

Mutta äidinhän tietysti pitäisi jäädä ehdottomasti kotiin, eihän se isi yksin pärjää sairastavien lasten kanssa, vaikka on vanhempainvapailla. Ja näköjään tartuttaa heti koko työpaikan, toisin kuin ne isit joita siellä töissä on ja joiden kotona myös on sairastajia. Pientä ristiriitaa?

[QUOTE="daa";23135991]Tässäpä toinen kulma asiaan. Molemmilla omat yritykset ja jos toinen sairaana ja toinen siksi kotona niin perheeseen ei kerry tuloja ollenkaan. (jaturhapuhuamistäänYELstämaksajiavaan)
Jotta helppoa kun miettii että maksaako työnantaja vai pitääkö ihan palkattomalle!!![/QUOTE]

Jotain asioita edes tehty yrittäjälle helpoiksi, jään kotiin enkä saa palkkaa. Ei vaihtoehtoja. Kiitos.

Monellakohan työpaikalla on joka päivä isiä töissä, joiden lapset (ja mahdollisesti myös se äiti) sairastavat siellä kotona. Isä kun ei voi jäädä kotiin kun äidillä on vanhempainrahakaudet menossa, eikä kukaan taida nykyasenteilla edes odottaa että se isi jäisi kotiin hoitamaan niitä sairaita lapsia kun se äitikin on siinä samassa norossa. Se isi vaan ei pakosti kerro töissä että siellä kotona sairastetaan, hui, eli voi tartuttaa kaikki.

Mutta äidinhän tietysti pitäisi jäädä ehdottomasti kotiin, eihän se isi yksin pärjää sairastavien lasten kanssa, vaikka on vanhempainvapailla. Ja näköjään tartuttaa heti koko työpaikan, toisin kuin ne isit joita siellä töissä on ja joiden kotona myös on sairastajia. Pientä ristiriitaa?

ihan kuule samalla tavalla inhottaisi jos miespuolinen työkaveri kertoisi että heillä noroa perheessä. Kotiin ei tietty voi jäädä, mutta en haluaisi viereeni kahvipöytään tälläistä. Ja meillä kyllä on asiat NIIN HIRVEÄN KAMALASTI että minä kykenen hoitamaan lapsia ollessani sairaana, mies huomattavasti heikommin. Ihan niin kun MONESSA ystäväperheessäkin. USEIN (voi olla poikkeuksia) nainen pystyy sellaiseen näissä asioissa mihin mies ei. Että näin kamalan epätasa-arvoisessa perheessä mä ainakin elän ;)

Minä veikkaan, että ap tartuttaisi joka tapauksessa noroa, vaikka kukaan muu perheessä ei sairastaisi sitä tai tiedän ainakin itse tapauksen, jossa noro lähti leviämään kokonaiseen sukuun kun vierailupaikassa oli viimeisin ollut sairaana 5 päivää aiemmin (silloin oksensi ja ripuloi viimeisen kerran).

Yhteistyössä