Isä ja poika :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Siis mitä tää on? Aikuinen isä ja 4,5 v poika ei tuu keskenään toimeen. Ehkä vartti menee hyvin ja sit huuto on valmis. Huutoon tiethenkin yhtyy sitten toi 3 vuotiaskin ja kaaos on valmis. Mikä noilla kahdella on? Mitä mä voisin tehdä ettei noin kävisi? Ois kiva välillä vaikka silittää pyykkejä "rauhassa" jos isä leikkis lasten kanssa, mut siitä ei vaan tuu mitään.
Että tälläinen aamupurkaus ennen töihin lähtöä :ashamed: .

miehesi on tainnut myöskin oppia,että mekkalan seurauksena SINÄ tulet paikalle ja hän pääsee tekemään omia juttujaan..

meillä isäntä yritti..ei onnistunut..

onko toi alkanut vasta nyt vai onko ollut jo aikaisemmin ongelmia heidän suhteessa?
meillä myös poika synt 10/04 ja voi luoja miten se koettelee hermoja! aivan karmea uhmis :/ parempia aikoja odotellessa....

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Kannattaisko keskustella miehen kanssa, ettei alentuis lapsen tasolle vaan toimis riitatilanteissa kuin aikuinen?

Tätä minäkin mietin. Jos mies ei "osaa" hoitaa alkavaa riitaa?

No just näin se on, ei osaa hoitaa alkavaa riitaa vaan lähtee siihen mukaan. Mutta miten sen miehelle opetat?? Oon koittanu jutella ihan rauhallisesti "Sinä olet aikuinen ja Ville on 4 vee, se ei vielä ymmärrä kaikkea samalla tavalla kun aikuinen ..." Ei auta. Tulin just töistä kotiin ja täällä oli (tietenkin) hirvee huuto päällä :'( . Isä ei pääse kuin koira veräjästä, kun laps huutaa, nytkin on lasten kanssa pihalla, toistaseks hiljaista ... Mitä mun pitäis tehdä? Oon aina varuillani ja pahalla mielellä kun noilla kahdella ei suju. Ei huvita enää suunnitella mitään kivaa, kaikki menee pieleen kuitenkin jos ollaan koko perhe koossa :'( :'( .

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Kannattaisko keskustella miehen kanssa, ettei alentuis lapsen tasolle vaan toimis riitatilanteissa kuin aikuinen?

Tätä minäkin mietin. Jos mies ei "osaa" hoitaa alkavaa riitaa?

No just näin se on, ei osaa hoitaa alkavaa riitaa vaan lähtee siihen mukaan. Mutta miten sen miehelle opetat?? Oon koittanu jutella ihan rauhallisesti "Sinä olet aikuinen ja Ville on 4 vee, se ei vielä ymmärrä kaikkea samalla tavalla kun aikuinen ..." Ei auta. Tulin just töistä kotiin ja täällä oli (tietenkin) hirvee huuto päällä :'( . Isä ei pääse kuin koira veräjästä, kun laps huutaa, nytkin on lasten kanssa pihalla, toistaseks hiljaista ... Mitä mun pitäis tehdä? Oon aina varuillani ja pahalla mielellä kun noilla kahdella ei suju. Ei huvita enää suunnitella mitään kivaa, kaikki menee pieleen kuitenkin jos ollaan koko perhe koossa :'( :'( .

mulla oli yks juttu lastenkasvatukseen liittyen, mikä ei oikein menny miehelle perille. Vaan sitten keksin pistää anopin asialle! Mammaa mies sitten uskoi...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:

mulla oli yks juttu lastenkasvatukseen liittyen, mikä ei oikein menny miehelle perille. Vaan sitten keksin pistää anopin asialle! Mammaa mies sitten uskoi...

Hyvä idea :D . Pitänee lähteä kylään vaikka vappuna. Mulla vaan on niin "kiltti ja hiljanen" anoppi ettei varmaan uskalla puuttua :/ .

Yhteistyössä