Isä Vie Lasta yöksi Toiseen kotiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Meillä on tilanne semmoinen että Minulla on 1.5v vauva. Vauva näkee isäänsä joka toinen viikonloppu. Nyt sain selville että isä viettää vauvan kanssa aikaa ja öitään uuden naisystävänsä ja tämän lastensa luona. Minä en pidä tästä yhtään, koska lapsen pitäisi olla ja nähdä isäänsä ja olla hänen kanssaan. voisivat sitten porukalla vaikka puistoilla ja Mies voisi sitten paremmin nähdä tätä nais ystäväänsä silloin kun lapsi ei ole heidän luonaan. Lapsen pitäisi mennä isälleen, ei isän uudelle naisystävälle. :( Ärsyttää että isä riepottaa tapaamisajallaan pientä lasta kodista kotiin.

Olet vain mustasukkainen. Lapsesi ei myöskään ole enää vauva.
Anna isän nauttia lapsestaan ja hänen seurastaan,tosiasia on että eron jälkeen tulee kovioihin uudet puolisot ja siihen on vain totuttava. Lapsellesihan sinä teet vaan hallaa jos rupeat kiukuttelemaan.

1,5v ei ole enää vauva.
Jos isällä on uusi suhde, niin ei ole mitään väärää viedä lasta sinne, jos kerran seurustelevat ja jos lapsi ei siellä ole heitteillä, eikä fyysisesti uhattuna, saa ruokaa ja hoitoa, niin ei mitään syytä sinulla olla kiukkuinen

Olen itse eronnut ja tiedän tuon sinun tunteesi, mustasukkaisuus, vaikka ei enää entisestä puolisosta tavallaan välitä ja ero on selvä, niin kyllä se kuitenkin kirpasee, kun toinen on suhteessa.
Mutta sinä selviät siitä, kuten ovat muutkin eronneet naiset ja miehet.

voimia sinulle, lapsella ei ole hätää isänsä kanssa, vaikka onkin sen naisen asunnolla

Entäs jos se isä ja naisystävä muuttaa kokonaan yhteen?
Eikö kuitenkin ole hyvä, että lapsi saa tutustua uusiin sisaruksiin heti ja pikkuhiljaa, ei vasta kun isä on jo muuttanut yhteen uuden kumppanin kanssa?
Vai meinaatko itse elää loppuelämäsi yksin?

En ole mustasukkainen. Minua vaan harmittaa, ettei isä halua ottaa eikä tulla katsomaan lasta enempää, vaikka olen sanonut että on ihan ok. Harmittaa myös se että sen pienen ajan, kun voisivat viettää isän kanssa kahdestaan, isä kiikuttaa naisystävänsä luokse. Näkevät muutenkin vähän niin minusta olisi tärkeää käyttää tuo aika juuri siihen isä-lapsi aikaan.

Mun näkökulmasta mies yrittää kovasti rakentaa uutta perhettä sen naisystävänsä kanssa ja sehän on ihan ok. Kyllä lapsi sielläkin viettää arvokasta aikaa isän kanssa ja mahdollisesi vielä saa seurakseen uusiosisaruksia. Toki lapsen ja vanhemman on hyvä viettää myös kahdenkeskistä aikaa, mutta harvoin niin käy ydinperheessäkään jos lapsia on useita.

Eihän miehen ole tarkoitus keskeyttää omaa elämäänsä lapsivkonlopun ajaksi vaan ottaa lapsi mukaan siihen omaan (isän ja lapsen yhteiseen) "arkeen". Jos siihen elämään kuuluu uusi suhde niin sitten kuuluu. Sitten olisi syytä ola närkästynyt jos kyse on vaihtuvista naisystävistä, mutta ilmeisesti on kuitenkin vakavissaan tuon uuden suhteen kanssa(?).

Kyllä muakin harmittaisi mutta ihan vaan tuon lapsen puolesta. 1,5-vuotias on vielä niin pieni että hänen ei pitäisi asua kun yhdessä kodissa ja se koti on äidin ja isän luona.

Mutta tuossa tilanteessa on outoa kun noin pieni lapsi on jo viety "osaksi" toista perhettä ja isä ei sitten selkeästi vietä lapsen kanssa kahdestaan aikaa juuri laisinkaan. Mitä sitten kun iskä eroaakin tuosta uudesta naisesta ja jatkaa sitten samaan malliin taas jonkun uuden kanssa. Siitähän se lapsi menee ihan ymmälleen. Voisi eronneetkin ihmiset välillä yrittää asettua lapsen asemaan ja miltä ne asiat lapsen näkökulmasta tuntuvat ja näyttävät. Ja itse en usko että nuo äitipuolet sun muut kohtelevat toisten lapsia samalla tavalla kun omiaan ja tämä lapsi ei edes osaa vielä kertoa jos jotain ongelmaa ilmenee.

Tietääkö aloittaja sen uuden perheen tilanteen. Mun näkemykseni useimmista miehistä on, että hommaavat heti mielellään uuden kotiapulaisen kun edellinen lähtee käveleen. Voihan olla, että tällä,järjestelyllä isä ja lapsi viettävät enemmän aikaa keskenään kotiapulaisen tehdessä työt.

Aloittaja on selkeästi kiikareilla kyttäämässä mitä lapsen isä tekee uuden naisystävänsä kanssa kun niin hyvin tietää. Ei ole lähiäidin asia mitä etäisä tekee lapsen kanssa jos lapsi on turvassa ja hoidossa.
Luuletko tosiaan, että haluaisi tulla sinun luoksesi tapaamaan lasta...?

[QUOTE="aloittaja";29138491]En ole mustasukkainen. Minua vaan harmittaa, ettei isä halua ottaa eikä tulla katsomaan lasta enempää, vaikka olen sanonut että on ihan ok. Harmittaa myös se että sen pienen ajan, kun voisivat viettää isän kanssa kahdestaan, isä kiikuttaa naisystävänsä luokse. Näkevät muutenkin vähän niin minusta olisi tärkeää käyttää tuo aika juuri siihen isä-lapsi aikaan.[/QUOTE]

Onko sopivaa jos isä tulee naisystävänsä kanssa katsomaan lasta?

1) Sinulla ei ole lasta, vaan TEILLÄ MIEHEN KANSSA ON YHTEINEN LAPSI. Lapsi ei ole sinun, vaan se on yhteinen

2) 1,5 vuotias ei ole enää vauva, vaan lapsi jo. Tällainenkin osaa jo leikkiä muiden kanssa ja viihtyy ehkä muiden lasten seurassa. Hänelle voi tehdä ihan hyvää olla muuallakin kuin neljän seinän sisällä.

3) Sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua siihen, missä isä lapsen (ei vauvan) kanssa aikaa viettää, kunhan ei laiminlyö hoitoa. Ja uuden naisystävän luona majailu ei ole laiminlyöntiä. Isällä on oikeus olla omalla viikonlopullaan missä haluaa. Onhan lapsi sentään isänsä kanssa.

4) Olisit katkeruuden ja mustasukkaisuuden sijaan tyytyväinen, että saat vapaaviikonlopun. Ja olisit lapsesi puolesta onnellinen, että hän saa muitakin sosiaalisia kontakteja kuin neljän seinän sisällä nyhjöttämisen.

Yhteistyössä