Hae Anna.fi-sivustolta

isäpuoli

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä sisko, 11.12.2005.

1. sisko Vierailija

hei!
    laitan tännekkin kyselyn siitä, että oletteko antaneet lastenne kutsua isäpuolta isäksi? Oletteko kuinka selvittäneet mitä eroa niillä on ja miten itse suhtaudutte asiaan?
    kiitoksia kaikille vastainnelille :)

2. Lähi-isä. Vierailija

Minun lapseni eivät halunneet itselleen isäpuolta ja siksi jäin lasteni lähivanhemmaksi. He käyvät tapaamassa biologista etä-äitiään silloin kun haluavat, eikä tapaamisille ole asetettu mitään rajoja, eikä ehtoja. Eivätpä he ole olleet kovin kiinnostuneita äidistään, eikä hänen uudesta rakkaastaan.

Minä lähden siitä, että lapset saavat jatkaa elämäänsä mahdollisimman muuttumattomissa olosuhteissa. Tarkoitan tällä, ettei heidän tarvinnut luopua, sisaruksistaan, hyvistä kavereistaan, ystävistään, sukulaisistaan, vaihtaa paikkakuntaa, muuttaa pois syntymäkodistaan, vaihtaa koulua, luopua sukulaissuhteistaan, jne, jotka ovat lapselle tärkeämpi asia, kuin se kuka on lähivanhempi.

Ilmeisestikin pyrit hakekemaan hieman toisenlaista vastausta ja tukea esittämääsi kysymykseesi, mutta joskus se lasten iskäkin saattaa merkitä lapsille enmmän, kuin ""hutsu"" äitinsä.

Biologinen isä on biologinen isä ja sitä ei voi korvata kukaan muu. Kannattaisi tutustua hieman lähemmin näihin kysymyksiin ja lukea tutkimustietoa, niin selviäisi miksi se lasten biologinen isä on lapsen henkisen kasvun ja identiteetin kehityksen kannalta parempi vaihtoehto kuin kolme- viisi- tai kymmenen ei biologista isää.

3. meillä Vierailija

Oon yli 3 vuotta ollu nykyisen mieheni kanssa ja minulla on 2 lasta edellisestä liitosta. Lapseni tietävät kuka on heidän oikea isä mutta reilu vuosi sitten lapset reagoivat niin kovasti ennen ja jälkeen isän tapaamisten, että lasten psykoterapeutin luo heidät vein ja olin yhteydessä sossuunkin lastenvalvojaan kun huolestutti lasten raju käytös. Lapset kertoivat ammatti-ihmisille että eivät enää mene tapaamaan isäänsä. Alkoholi oli/on ""isälle"" tärkeämpi. Niin ne tapaamiset sitten loppuivat näiden ammatti-ihmisten suosituksesta. Ja nykyään sitten lapset sanovat tätä nykyistä miestäni isiksi! Ennen nimellä puhuttelivat mutta nyt on aina ISI sitä, ISI tätä. Minulla ja miehelläni ei ole mitään vastaan sanomista tähän! Kukaan sukulainenkaan (mistään suvusta) ei ole pahoittanut mieltään (ei ainakaan meille/lapsille sitä näyttänyt) kun ovat kuulleet kun lapset huutaa iskää. Tämä ""uusi isi"" on ollut lasteni kanssa enemmän kuin ""vanha isi"" ikinää!

4. luo Vierailija

Kyllä moni kutsuu, jos se sopii miehelle ja lapselle mitä / ketä se sitten haittaa. Kyllä kai lapsi tietää kuka se ""oikea"" isä on, jos sellainen on kuvioissa mukana.

Meidän suvussa on kautta aikojen ollut paljon näitä tapauksia, joissa isäpuolta on koko elämä kutsuttu isäksi.
    Nytkin noin 10 v. tyttö haluaa kutsua iskäksi, vaikka tapaa säännöllisesti biologista isäänsä.

5. itse Vierailija

Lapsillahan on isä, joka yleensä mielletään biologiseksi vanhemmaksi. Minulle ainakin oli vaikeaa sanoa isäpuolta isäksi ja se tuntui loukkaukselle omaa isääni kohtaan. Siksi meille tuli isäpuolelle toinen lempinimi.

6. vierailija Vierailija

Hei olen isäpuoli minulle tärkeintä et lapset onnellisia
    Minua kutsutaan isäksi ei ole omia lapsia

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri