Isän 60-v ja äidin 65-v synttärit - miten toimia juhlien järjestämisen suhteen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gvfcgvf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gvfcgvf

Vieras
Kesällä siis ovat nuo juhlat ja ne pidetään yhdessä. Minä asun 350km päässä heiltä, siskoni ulkomailla, veljeni 20 km päässä heiltä. Vanhempani ovat todella pihejä, eli eivät haluaisi uhrata paljoa rahaa juhlien järjestämiseen. Isäni on sitä mieltä, että aikoo kauhtuneissa farkuissa ja kuluneessa ruutupaidassa juhlia. Vanhempani asuvat 50m2 kaksiossa.

Tosiasia on kuitenkin, että hänen sukuaan ja äitini sukua tulee varmasti juhlistamaan synttäreitä. Ja he tulevat kauempaa (n.100-600km päästä) ja ovat hyvin pukeutuneita lahjoineen kaikkineen.

Minua suoraan sanottuna hävettää, kun etenkin isäni ajattelee, että keittää kaffeet jos joku tulee paikalle heille, mutta that's it. Äiti on ajatellut, että jos vuokraisi jonkun juhlapaikan. Yritin puhua äidilleni myös siitä, jos jonkun pitopalvelun kautta ottaisi ruuan ja kahvit ja tarjottavat sekä astiastot. Minä en ainakaan ala kokkaamaan heidän kaksiossaan tai muussakaan keittiössä 70-80 ihmiselle ruokia ja leipomaan... Veljeltäni tuskin tulee apua juhlien järjestämiseen ja siskoni pääsee Suomeen vasta juhlapäivänä :/

Helpointa tietenkin olisi varata juhlapaikka ja ottaa tarjoilut siihen mukaan. Hintaa tulisi paikasta ja tarjottavasta riippuen n. 25 euroa per vieras. Mutta äitini saa slaagin kun kuulee tuon hinnan ja on varmasti sitten sitä mieltä että tehdään itse. hän ei ikinä osaa arvioida sitä, paljonko esim. suunnittelemaansa jauhelihasoppaa menee per vieras, vaan ruokaa on aina hävettävän vähän.... Veljeni perheellä on taloudellisesti tiukkaa enkä odota heiltä suurtakaan taloudellista panosta juhliin. Siskoni ja vanhempani ovat niin pihejä, etteivät varmasti osallistu muutamaa kymppiä enempää. Enkä aio yksin maksaa kaikkea.

Mitä siis tekisimme? Mikä olisi passeli ratkaisu? Kuitenkin isäni suku tulee kaukaa juhlimaan ja mielestäni on korrektia tarjota ruoka myös. Sinne kaksioon ei edes mahdu vieraat...

Vanhempasi kai saavat itse järjestää omat juhlansa niinkuin itse haluavat. Älä stressaa vaan menet sitten paikalle juhlapäivänä, jos sellainen on ja sinut kutsutaan.

Yhteistyössä