isän ja lapsen tapaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Onko mielestänne oikein, että kun vie lasta isälle viikonlopuksi, onkin siellä vastaanottamassa isän uusi nainen, jota lapsi selvästi pelkää. Isä ei ole edes ilmoittanut, että itse on koko viikonlopun töissä. Lapsi on kertonut miten nainen kurittaa ja nöyryyttää lasta silloin kun hän siellä on. Kotiin tulee aina viikonlopun jälkeen nöyryytettynä ja pelokkaana, yleensä seuraavana yönä kastelee sänkynsä. On myös erittäin takertuvainen äitiin seuraavan viikon ajan. Nyt lapsi on myös kertonut, että isä on käynyt häneen kiinni. Leikin varjolla, mutta kuitenkin niin rajusti, että lapsi on alkanut itkemään ja hänellä oli jälkiä kaulassa. Veisittekö lasta enää isälleen? Lapsi on neljä vuotias.

Keskustelisin aiheesta eksän ja tämän uuden naisen kanssa. Haluaisin saada selvyyden, mitä oikeasti on tapahtunut. Lapsen oireilu voi johtua muustakin, esim tuoreesta ja riitaisesta erosta, jolloin lapsen on vaikea olla vanhempiensa "välissä", hän kun haluaa olla lojaali molemmille. Ja jos oikeasti lapsessa on jotain kuristusjälkiä tms, niin yhteyttä sitten lastensuojeluun ja poliisillekin. Mutta ensin keskustelu. Käyttäytykää kuin aikuiset erosta huolimatta.

Ps. oliko eksä väkivaltainen sinun kanssa ollessaan?

Ja ihan vaan vinkkinä, että sä et vaan voi jättää viemättä lasta isälleen, jos teillä on viralliset tapaamissopimukset tehty. Jos sulla on tdisteet lapsen huonosta kohtelusta, niin sitten yhteyttä viranomaisiin ja isälle valvotut tapaamiset.

keskustelisin ensin exän kanssa ja näin valottaisin tapahtumia itselle. Onko erosta kauan aikaa? Uusnaisystävä kuinka kauan? Oma poikani oli juuri 4v kun erosimme ja ero syystä että isä löysi uuden joka oli heti kuvioissa mukana. Meillä myös samaa takertumista, äidin vieressä nukkumista ja yökastelua heti isi viikonlopun jälkeen. Lapsen kanssa kannattaa yrittää keskustella erosta kunnolla, isä ja äiti rakastavat molemmat ja että ero ei ole lapsen syy. Hyvä olisi kertoa konkreettinen syy yms...Lapsella voi myös olla huoli äidistä ja äidin pärjäämisestä, ikävä yms...

Erosimme jo ennenkuin lapsi oli syntynyt. Isän kanssa ei voi jutella muuten kuin viestein. Kysyin häneltä asiasta ja hän väitti ettei mitään ole tapahtunut. Eniten olen huolissaan siitä, että mitä tuo nainen tekee lapselle. Lapsi itkee hysteerisesti joka kerta kun nainen on ottamassa häntä vastaan ja takertuu minuun paniikinomaisesti. Mies ei ole ollut meidän suhteen aikana väkivaltainen.

lopettaa tapaamiset! Lapsi ei kärsi erosta koska olette eronneet ennen lapsen syntymää ja joko siellä jotain ikävää todella tapahtuu tai lapsi on erittäin kiinni sinussa ja huolissaan sinun pärjäämisestä kun hän on itse poissa. Joko exän kanssa puhuminen tai kerää tod aineistoa että saat tapaamiset loppumaan ja lapsille psykiatrin lausunto.

[QUOTE="huoh";26281297]Aina? Ja et ole vielä tehnyt mitään!!! Onko tää taas todellista?[/QUOTE]

Olen ottanut yhteyttä lastenvalvojaan, olen myös yrittänyt keskustella isän kanssa. En haluaisi ettei isä ja lapsi näkisi toisiaan. Ja olen tietoinen siitä, että neljä vuotias lapsi voi myös keksiä asioita.

Selvittaisin asian puhumalla molempien kanssa, isan ja uuden eukon. Pakkohan teidan on puhua ihan lapsen takia mutta lapsen ei ole hyva olla lasna jos riitaa tulee. En voisi jattaa lastani isalleen jos se olisi tuollaista. Selvita asia lapsesi takia!

Millaisiin olosuhteisiin te lapsianne päästätte? Aivan sama, mitä joku sopimus sanoo; mutta itse tekisin kaikkeni sen eteen ettei lapseni tarvitse kärsiä. Jos kaikki olisi kunnossa, ei lapsi käyttäytyisi noin. Eikun vaatimaan valvottuja tapaamisia, ja itse olisin aikoja sitten vaatinut että lasta ei ole ottamassa vastaan kun isä

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="huolestunut";26281326]Olen ottanut yhteyttä lastenvalvojaan, olen myös yrittänyt keskustella isän kanssa. En haluaisi ettei isä ja lapsi näkisi toisiaan. Ja olen tietoinen siitä, että neljä vuotias lapsi voi myös keksiä asioita.[/QUOTE]

No mitä lastenvalvoja sanoi? On muitakin keinoja että isä ja lapsi tapaa, ja isän nainen ei kuulu silloin siihen kuvioon!

Lastenvalvoja oli kanssani samaa mieltä siitä, ettei minun tarvitse lasta sinne viedä ennenkuin asia on selvitetty. Olen parin viikon päästä menossa sinne selvittämään asiaa. Halusin vain kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Tiedän, että olen antanut asian jatkua liian pitkään.

Valitettavasti vain niin moni nainen on käyttänyt tekaistuja väkivalta- yms. syytöksiä kostaakseen miehelleen ja evätäkseen tapaamiset, että viranomaiset ovat nykyisin aika nihkeitä uskomaan. Sulla pitää tosiaan olla lääkärintodistus selvistä havaitusta vammoista, jotka tulleet isäviikonlopun aikana, jotta kannattaa edes lähteä hakemaan valvottuja tapaamisia. Ja varsinkin kun eksän uus nainen kyseessä, niin todella helposti koko juttu kuitataan vain mustasukkaisuudeksi sinun taholtasi. Valitettavasti, ja lapsen kannalta ihan hirveää, mutta kun isien tapaamisoikeudet menee etusijalle näissä. Jossain paikkakunnilla ei enää edes aleta tutkia mitään syytöksiä erotilanteissa, kun fuulaaminen on niin yleistä.

[QUOTE="huolestunut";26281366]Lastenvalvoja oli kanssani samaa mieltä siitä, ettei minun tarvitse lasta sinne viedä ennenkuin asia on selvitetty. Olen parin viikon päästä menossa sinne selvittämään asiaa. Halusin vain kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Tiedän, että olen antanut asian jatkua liian pitkään.[/QUOTE]

Ihmeellinen neuvo lv:lta, kun eksäsi ei tarvitse kuin viedä asia oikeuteen, ja joudut sen jälkeen uhkasakon nojalla viemään lapsesi tapaamisiin. Siis mikäli teillä on kirjallinen soppari. Jos suullinen tai tulkinnanvarainen sopimus, niin silloin ei lasta tarvi viedä.

Älä suostu mihinkään, vaan vaadi valvottuja tapaamisia. On varmaan kateellisia exiä, mutta yhtäpaljon on niitä äiti-isäpuolia suoraan helvetistä, että asioita ei todellakaan kannata jättää arvuuttelun, ja jossittelun varaan!

[QUOTE="öö";26281413]Onko isä tunnustanut virallisesti isyytensä?[/QUOTE]

On tunnustanut ja hänellä on lastenvalvojalla vahvistettu tapaamissopimus. Minä olen kuitenkin yksinhuoltaja. Kyse ei todellakaan ole mustasukkaisuudesta tai kiusanteosta. Olen itse erittäin onnellisesti naimisissa. Mies ei maksa elatusmaksuja vaan ne tulevat kelalta, koska mies niin useasti jätti ne maksamatta. Tämä ns. uusi nainen on ollut kuviossa jo kolmisen vuotta joten kyse ei voi olla siitä, että hän olisi täysin vieras ihminen lapselle.

En missään tapauksessa veisi lastani tuollaisessa tilanteessa!! Ihan kamalaa, miten täällä kaikki epäilee lapsen reaktioita, teidän mielestäkö 4-vuotias on niin ovela, että osaa kastella sänkyssä, takertua hysteerisesti äitiinsä jne. SIellä on joku vialla ihan selvästi. On ihan sama mitä tapaamissopimuksessa lukee, sinun ENSISIJAINEN tehtäväsi on suojella lastasi ja olen tämän tarkistanut, sopimuksella ei ole mitään väliä jos lapsen hyvinvointi on uhattuna.

Miltä se lapsen isän nainen sinusta vaikuttaa? Miten hän suhtautuu tilanteeseen kun näkee, että lapsi on hysteerinen ja ei tahdo jäädä isän luo? Miksi lapsi ylipäätään menee isälle, jos isä on koko viikonlopun töissä?

Et vie lastasi sinne enää.

• Tykkää
Reactions: unelmoiden
En missään tapauksessa veisi lastani tuollaisessa tilanteessa!! Ihan kamalaa, miten täällä kaikki epäilee lapsen reaktioita, teidän mielestäkö 4-vuotias on niin ovela, että osaa kastella sänkyssä, takertua hysteerisesti äitiinsä jne. SIellä on joku vialla ihan selvästi. On ihan sama mitä tapaamissopimuksessa lukee, sinun ENSISIJAINEN tehtäväsi on suojella lastasi ja olen tämän tarkistanut, sopimuksella ei ole mitään väliä jos lapsen hyvinvointi on uhattuna.

Miltä se lapsen isän nainen sinusta vaikuttaa? Miten hän suhtautuu tilanteeseen kun näkee, että lapsi on hysteerinen ja ei tahdo jäädä isän luo? Miksi lapsi ylipäätään menee isälle, jos isä on koko viikonlopun töissä?

Nainen vaikuttaa teeennäiseltä ja ehkä hieman kylmältä. En häntä juurikaan tunne. Olen kyllä kuullut lapsen isän vanhemmilta, että tämä nainen on käyttäytynyt heitä kohtaan todella törkeästi ja jopa meinannut käydä kiinni. Kun nainen on lasta vastassa ja näkee lapsen itkevän, hän vain seisoo oven suussa ja odottaa, että työnnän lapseni sisään. Ei siis tee juuri mitään. Tilanne on aina niin sydäntäsärkevä ja viime kerran jälkeen päätinkin etten lasta ainakaan naisen luokse jätä. Hänellä kun sitä tapaamisoikeutta ei ole.

Olen täysin samaa mieltä, en missään nimessä veisi enää lastani tuollaiseen paikkaan vaikka olisi mikä sopimus. Sellaisesta pelosta voi tulla lapselle pahoja traumoja ja aiheuttaa ongelmia myöhemmin.

Yhteistyössä