Isän narsismi ja juominen... Onko muita kellä samanlainen "taakka"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elina"

Vieras
Mun isä vuosien mittaan on alkanut juomaan enemmän. Oma yritys mahdollistaa "iltatissuttelun" viikon jokaisena päivänä. Sitten kännissä soitellaan lapsille; syyllistetään, vittuillaan ja haastetaan riitaa. Itsellä myös jo omia lapsia ja välillä kaipaisi omista vanhemmistaan tukea, mutta ei. Isä kaataa omatkin ongelmat meidän aikuisten lasten niskaan ja saa näin tuntemaan huonoa omaatuntoa ja sääliä vanhempaa kohtaan ihan pienen lapsen tavoin. Isä on tosi minäkeskeinen ja kaikkien pitäisi auttaa häntä. Itse kuitenkaan hän ei ole koskaan valmis auttamaan muita. Isä on yksinäinen ja luuelen ettei kovinmoni jaksakaan kuunnella häntä kun paremmin tutustuu. Meillä lapsilla taitaa olla vaan elinikäinen velvollisuus kuunnella ja kestää kaikki mitä sieltä suunnalta tulee. Toisinaan järkyttävän katkerana kuuntelen ystävieni isiä, jotka ovat mukavia ja auttavaisia. Järkeviä ja ihania...

:wave:

Isä on juonut enemmän tai vähemmän valtaosan elämästäni ja oikea oppikirjanarsisti on. Ensin pilasi suuren osan lapsuudestani läträämällä viinalla ja harjoittamalla henkistä ja fyysistä kotiväkivaltaa ja aikuiseksi tultuani vahingoitti kaikessa missä suinkin kykeni. Mitään vikaahan hänessä ei tietenkään ole ja alkoholiongelma on muilla.

Sain lopulta tarpeekseni ja otin etäisyyttä, karsin minimiin kaikki hänen mahdollisuutensa vahingoittaa minua ja repäisin tavallaan itseni irti. Se ei ollut helppoa, mutta ainoa mahdollinen tapa suojata itseä.

Elin ennen narsistin kanssa, jonka isä myös oli narsisti. Ei diagnoosilla, mutta oppikirjan mukaisia tapauksia silti. Käyttivät henkistä väkivaltaa aika lailla. Syyllistivät minua ja ex-mieheni äitiä kaiken aikaa. Tämä isä soitteli minullekin lähes päivittäin ja haukkui minua ja vaimoaan. Siihen ei ole pakko alistua! Aina kun isäsi alkaa syyllistämään, voit sanoa "tätä minun ei ole pakko kuunnella" ja suljet puhelimen. Jos tiedät että iltaisin terrorisoi soittelemalla, laita puhelin äänettömälle ja jätät vastaamatta. Narsistin uhrin on vaikeaa repäistä itsensä irti, mutta hae apua vaikka narsistin uhrit ry:stä. Tärkeintä on, että saat omanarvontunteesi takaisin.

Minulla meni puolentoista vuoden suhteen jälkien korjaamiseen n. 4 vuotta, joten paraneminen ei tapahdu hetkessä, mutta päätöksen paremmasta elämästä voit tehdä heti. Se ei tarkoita kokonaan irtautumisesta tästä suhteesta, vaan sitä, että olet tekemisissä paljon harvemmin ja teet pelisäännöt selväksi. Sinulta se vaatii paljon lujuutta. Onnea matkaan! :)

[QUOTE="elina";26082719]Mun isä vuosien mittaan on alkanut juomaan enemmän. Oma yritys mahdollistaa "iltatissuttelun" viikon jokaisena päivänä. Sitten kännissä soitellaan lapsille; syyllistetään, vittuillaan ja haastetaan riitaa. Itsellä myös jo omia lapsia ja välillä kaipaisi omista vanhemmistaan tukea, mutta ei. Isä kaataa omatkin ongelmat meidän aikuisten lasten niskaan ja saa näin tuntemaan huonoa omaatuntoa ja sääliä vanhempaa kohtaan ihan pienen lapsen tavoin. Isä on tosi minäkeskeinen ja kaikkien pitäisi auttaa häntä. Itse kuitenkaan hän ei ole koskaan valmis auttamaan muita. Isä on yksinäinen ja luuelen ettei kovinmoni jaksakaan kuunnella häntä kun paremmin tutustuu. Meillä lapsilla taitaa olla vaan elinikäinen velvollisuus kuunnella ja kestää kaikki mitä sieltä suunnalta tulee. Toisinaan järkyttävän katkerana kuuntelen ystävieni isiä, jotka ovat mukavia ja auttavaisia. Järkeviä ja ihania...[/QUOTE]Missä sinun äiti on?Tappoko isäs senkin henkisiseti vai lähtikö se karkuun narsku isääsi. Yleensä jotka uskaltaa lähteä tuollaiseta suhteesta pois.Menee terapiaan, pitkä prosessi mutta se kannattaa.Kannattaa sinunkin vain hakea etäisyyttä isääsi, keskustella ystävien kanssa tai asiantuntian kanssa,ennenkuin olet sisäisesti rikki. Olen itse ollut narksu ex miehen uhri,kävin 2-vuotta terpiassa selvisin. Mutta olen huolissani lapsistani raateleeko se lapsieni sielut rikki! Suosittelen luettavaksi kirja"sata tapaa tappaa sielu" Voimia sinulle ja perheellesi. Isähän on aina rakas,mutta asiat pitää hyväksyä miten ne on narsismi ei parane terapiassakaan,perityvä sairaus vielä.

Minä elän narsistisen appiukon vallassa. Hän järjesti asiat niin että olen vielä kauan hänen vallassaan, ilmeisesti nauttii tilanteesta. Olen tännekin kirjoittanut varmasti yli 20 kertaa ja yrittänyt saada tukea.
Olen sitä saanutkin onneksi, koska oma mies ei näköjään olekaan mulle tueksi ja turvaksi.

Raskastahan tämä on :/ Minäkin suosittelisin vaan pitämään yhteyttä mahdollisimman vähän, ehkä välit poikki kokonaan jos alkaa tuntua liian raskaalta.
Kyllähän se harmittaa kun kuulee miten muut saavat tukea isältään, mutta asialle ei oikein voi mitään. Narsisti ei parane..

Narsisti sairas kiero kun korkkiruuvi.Järjestää asiat oman edunmukaisesti aina,eikä älyä ollenkaan ajatella,kuka siitä kärsii. Narskulle ykkös asiat on valta raha viina toisten nolaaminen valehtelu,siis oikia ihmissusi. Onko miehesi perinyt narsismin isältään,vai onko hänkin narsistin uhri?Ei vain ole vielä huomannut,sitä! Jos appiukko ja poika on molemmat narskuja,niin äkkiä karkuun,välit poikki omaa elämää rakentamaan. Elä riko itseäsi enempää. Narskut ei parane.Voimia

[QUOTE="uhri";26203679]Narsisti sairas kiero kun korkkiruuvi.Järjestää asiat oman edunmukaisesti aina,eikä älyä ollenkaan ajatella,kuka siitä kärsii. Narskulle ykkös asiat on valta raha viina toisten nolaaminen valehtelu,siis oikia ihmissusi. Onko miehesi perinyt narsismin isältään,vai onko hänkin narsistin uhri?Ei vain ole vielä huomannut,sitä! Jos appiukko ja poika on molemmat narskuja,niin äkkiä karkuun,välit poikki omaa elämää rakentamaan. Elä riko itseäsi enempää. Narskut ei parane.Voimia[/QUOTE]

kolahti! minun mies on tälläinen ja on todella vaikea repäistä itsensä irti. Kotiuduimme +3kk sitten sairaalasta vauvan kanssa ja mies katkaisi meiltä sähköt ja lähti itse pois :/ olin jonnin aikaa pilkkopimeässä vastasyntyneen vauvan kanssa.

ANONYYMI MEI. Minkä ihmeen takia et saa mieheltäsi tukea ja tuvaa.? Oletko yrittänyt keskustella tilanteestasi hänen kanssa??? Appiukkoko teidän elämästä määrää.Ilmeisesti appesi on sotkenut teidän yhteisen elämän pahankerran!!!

Ja ihanko totta olet vielä siellä "pimeässä" vauvasi kanssa. ja tällä pimeällä en nyt tarkoita fyysistä vaan henkistä PIMEÄÄ! Altistat itsesi ja pienen vauvasi vaikka minkälaiselle kohtelulle.
Nyt äkkiä pois sieltä, apua SAA AINA, kun sitä oikeasti haluaa ja tarvitsee. Ja muuta on turha kiemurrella.

[QUOTE="Mei";26202611]Minä elän narsistisen appiukon vallassa. Hän järjesti asiat niin että olen vielä kauan hänen vallassaan, ilmeisesti nauttii tilanteesta. Olen tännekin kirjoittanut varmasti yli 20 kertaa ja yrittänyt saada tukea.
Olen sitä saanutkin onneksi, koska oma mies ei näköjään olekaan mulle tueksi ja turvaksi.

Raskastahan tämä on :/ Minäkin suosittelisin vaan pitämään yhteyttä mahdollisimman vähän, ehkä välit poikki kokonaan jos alkaa tuntua liian raskaalta.
Kyllähän se harmittaa kun kuulee miten muut saavat tukea isältään, mutta asialle ei oikein voi mitään. Narsisti ei parane..[/QUOTE]Lueppa anonyymi" uhri" mitä hän kirjoittaa olen se uhri.

[QUOTE="vieras";26203719]kolahti! minun mies on tälläinen ja on todella vaikea repäistä itsensä irti. Kotiuduimme +3kk sitten sairaalasta vauvan kanssa ja mies katkaisi meiltä sähköt ja lähti itse pois :/ olin jonnin aikaa pilkkopimeässä vastasyntyneen vauvan kanssa.[/QUOTE]Tämä täyttää jo jonkun rikos nimekkeen" HEITTEELLE JÄTTÖ"

Yhteistyössä