isän osallistuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teea

Vieras
olen aloittamassa uudessa työpaikassa ja siellä on myös joskus ilta ja viikonlopputöitä,tähän asti on ollut vaan virka aika...
mies päässyt tosi vähällä lapsen hoidossa,on vienyt lapsen aamuisin hoitoon,herättänyt ja pukenut valmiiksi laitetut vaatteet,hoidossa aamupala...
nyt siis käymme kiivasta keskustelua sittä että hoitaako hän iltaisin ja viikonloppuisin tarvittaessa.
minä en halua hakea uutta hoitopaikkaa kun juuri joutui vaihtamaan kuin oli pienessä yksikössä ja se lakkautettiin,onneksi kaikki hoitokaverit pääsivät samaan hoitopaikkaan...
vaadinko liikaa jos haluan että isä hoitaa kotona?
miten te hoidatte ilta ja viikonloppu hoidot?

Siis että eikö se rutale ole muuten lapsensa hoitoon osallistunut tähän asti?
Sinä teet velvollisuutesi äitinä vaatiessasi isää osallistumaan lapsensa hoitoon, onhan pienokaisella oltava oikeus isäänsä!

...että ei hoitaisi illalla kun sinä olet töissä. Kaikenlaisia isiä ja perheitä...

Se on jännä että vieläkin ajatellaan, että lapsen hoito kuuluu automaattisesti äidille, ja kaikki mitä isä tekee on jotain ekstraa :( Meillä sama tilanne, tosin molemmilla on vuorotyö, niin monesti isän apuna on sitten mun äiti tai anoppi...Mutta saa siitä vääntää :)

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Siis että eikö se rutale ole muuten lapsensa hoitoon osallistunut tähän asti?
Sinä teet velvollisuutesi äitinä vaatiessasi isää osallistumaan lapsensa hoitoon, onhan pienokaisella oltava oikeus isäänsä!

...että ei hoitaisi illalla kun sinä olet töissä. Kaikenlaisia isiä ja perheitä...

kun ollut urakkatöissä,nyt muuten hänellä hiljaisempaa,satunnaisia keikkoja,sanoo että kerrankin olisi aikaa tehdä mitä itse haluaa...
joo,mä triedän,ei mulla ole omaa aikaa ollenkaan,käyn töissä hoidan talon ja lapsen ja nautin siitä,emmä tarvii tällä hetkellä muuta,,

Ööö, siis tosissaanko joudut edes miettimään tuollaista? Ettei mies niinkuin hoitaisi, kun olet töissä vaan sitä varten tarvittaisiin kodin ulkopuolinen hoitopaikka? Siis mitä viddua?

Miehesi on lapsesi isä ja näin ollen aivan yhtä vastuullinen huolehtimaan lapsestaan kuin sinäkin. Kun lapsi saadaan, se myös velvoittaa pitämään siitä huolen. Tämä koskee myös isää.

Puolusta nyt sitä luuseriukkoa! Taidat olla vielä läheisriippuvainenkin, sen lisäksi että olet alkanut hälle kynnysmatoksi, kaikenkestäväksi ja osaavaksi ja jaksavaksi superäidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Puolusta nyt sitä luuseriukkoa! Taidat olla vielä läheisriippuvainenkin, sen lisäksi että olet alkanut hälle kynnysmatoksi, kaikenkestäväksi ja osaavaksi ja jaksavaksi superäidiksi.

oho..... kommentti se tämäkin..

uskomaton mies kyllä ap:lla :o meillä se olis itsestäänselvyys että mies hoitaa kotona, jos ei kerran työvuorot mene päällekäin. miten mies ajattelis jos ap esittäis tilanteen toisin päin: mies iltatöissä, äiti kotona ja lapset vuoropäiväkotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
uskomaton mies kyllä ap:lla :o meillä se olis itsestäänselvyys että mies hoitaa kotona, jos ei kerran työvuorot mene päällekäin. miten mies ajattelis jos ap esittäis tilanteen toisin päin: mies iltatöissä, äiti kotona ja lapset vuoropäiväkotiin?

niinpä...eikä niitä vuoroja ole kuin silloin tällöin...
enkä mä suostu uskomaan et olen ainoa joka tällaista asiaa joutuu miettimään...
mies sanoo et kyl se sopeutuu,ja niin varmaan sopeutuisikin,mut mä en halua vaihtaa hoitopaikkaa,se on niin kiva kuin hoitopaikka vaan voi olla ja lapsi saanut jo parhaan kaverin siellä,mun on pakko ajatella mikä on sen parasta..en tiedä täytyy saada se käsittämään tämä homma....
hitto miten yksinkertainen asia voi olla äärimmäisen vaikeaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

niinpä...eikä niitä vuoroja ole kuin silloin tällöin...
enkä mä suostu uskomaan et olen ainoa joka tällaista asiaa joutuu miettimään...
mies sanoo et kyl se sopeutuu,ja niin varmaan sopeutuisikin,mut mä en halua vaihtaa hoitopaikkaa,se on niin kiva kuin hoitopaikka vaan voi olla ja lapsi saanut jo parhaan kaverin siellä,mun on pakko ajatella mikä on sen parasta..en tiedä täytyy saada se käsittämään tämä homma....
hitto miten yksinkertainen asia voi olla äärimmäisen vaikeaa.....

Ap, kyllä se on kuule miehesi tehtävä sopeutua, ei lapsen. Pidä nyt lapsesi puolta, äläkä ala vaihtamaan hoitopaikkaa.

Yhteistyössä