Hae Anna.fi-sivustolta

Iskeminen kadulla keskellä päivää

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä n25, 10.07.2018.

1. n25 Vierailija

Tänään tapahtui jotain, joka hämmensi minua tosi paljon. Kävelin kadulla, suomalainen mies pysäytti minut ja pyysi minut mukaansa kaverinsa kanssa rantaan syömään pitsaa ja ottamaan pari olutta. Kaveri oli siinä vieressä pitsan kanssa.

Siksi mainitsin tuon suomalaisuuden kun käsittääkseni muissa sosiaalisemmissa kulttuureissa tämä on ihan normaalia, mutta en ole itse ainakaan koskaan ennen törmännyt tällaiseen Suomessa, että yritettäisiin iskeä/pyytää vierasta mukaan hengailemalla baarin ulkopuolella päiväsaikaan.

Halusin siis kysyä, kuinka paljon tällaista tapahtuu Suomessa? Onko teitä tultu iskemään/pyytämään mukaan päivällä ihan normiympäristössä tai oletko itse tehnyt niin? Mikä oli lopputulos?

Itse olen tällä hetkellä määrittelemättömässä suhteessa, enkä halua ylimääräistä säätöä, joten sanoin, etten juo (mikä on totta), eikä valitettavasti ole nälkäkään.

2. vierailija Vierailija

Tämmöistä tapahtuu minulle usein , vaikka olen jo 65 vuotias niin miehet yrittävät iskeä kadulla . Milloin pyydetään puhelinnumeroa tai facebook-kaveriksi . Syömään on pyydetty usein ja kehutaan kauniiksi kun kävelen kadulla . Joka kerta olen kieltäytynyt koska olen hyvässä parisuhteessa . Joskus on kiusallista kun tuijotetaan ja "ängetään " seuraan . Olen täysin raitis , eikä suostuttelu viinilasille menosta minuun tehoa ... kyllä Suomalainenkin mies osaa / saa suunsa auki ja osaa tehdä ehdotuksia kadullakin .

3. vierailija Vierailija

Ei minusta tuossa mitään outoa ole, ihan normaalia käytöstä Suomem rajojen ulkopuolella. Miksi oletat että halusi iskeä, ehkä halusi lisää seuraa tai tutustua paremmin, eihän tuon ehdotuksen mitään enempää tarvitse merkitä. Ehkä missasit hyvän hetken tai tulevan ystävän epäluulojesi vuoksi.

4. vierailija Vierailija

Luulin, että "iskemisellä", tarkoitettiin lyömistä, nimittäin sellaista on tapahtunut, että täysin tuntematon ihminen, tulee ja lyö nyrkillä kasvoihin. Muitakin päälle käymisiä on tapahtunut, nykyisen äärioikeistosairaan ilmapiirin ja organisoidun väkivaltatoiminnan takia Suomessa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri