Iso ongelma, mies ei haluu lapsia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
V.ittu että aina me riidellään tästä samasta asiasta!!! Meillä yks vähän vahingossa aikoinaan tullut ihana poika 3v josta molemmat tietty tykätään yli kaiken ja mulla ois ihan kauhee vauvakuume... En voi mitään muuta ajatellakkaa vaikka kuinka yritän keskittyy uuteen työpaikkaan ja kaikkee muuta ettei koko ajan harmittais, itkettäis ja v.ituttais se ettei mies haluu lapsia. Mua ahdistaa ku ikää alkaa jo olla ja poikakin kysyy joka päivä milloin hän saa veljen... Oon aina halunnu ison perheen ja tää on kova pala, en voi kuvitellakkaa että poitsu jäis ainokaiseks :(

Ootteko puhunu asiasta kunnolla? Siis ihan puhunu, ei riitelemällä. Istukaa alas ja selittäkää molemmat omat kantanne asiaan. Toivottavasti mies ymmärtäis sun kannan. Miksei se halua sitten ennää lapsia? Mäkin haluaisin toisen, mutta mies ilmoitti, että yks riittää meille. No, esikoinen on vasta 1kk, joten nyt ei tartte päättää mitään.

Toivon että teillä käy niin kuin meillä. Mies hanas aina vastaan. Tulos: taipui ajan myötä kahteen ja toivon kolmatta mut enää ei kyl anna periksi. Vuosia meni ja monet itkut itkin. Mies rakastaa muksuja eikä päivääkään vaihtaisi :). Ja oli täysin alussa vastaan!!! HALI sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Ootteko puhunu asiasta kunnolla? Siis ihan puhunu, ei riitelemällä. Istukaa alas ja selittäkää molemmat omat kantanne asiaan. Toivottavasti mies ymmärtäis sun kannan. Miksei se halua sitten ennää lapsia? Mäkin haluaisin toisen, mutta mies ilmoitti, että yks riittää meille. No, esikoinen on vasta 1kk, joten nyt ei tartte päättää mitään.

On puhuttu jotenkin mut se menee aina kinasteluks... Mut siis hänen syyt muuttuvat joka keskustelussa, ensin oli huono rahatilanne ja ahdas asunto. No sit ku ne parani niin tuli se, et ei hän jaksa enää yövalvomisia yms raskasta. Joskus syynä on se, et sanoo mulle et mä en hänen mielestään pysytis huolehtimaan isosta perheestä ku pitäis siivota, kokata ja olla kotona enemmän... Nyt ku oon oikein tsempannu siivouksen ja muiden kotihmmien kans jo pitkään et miehen ei oo tarvinnu tehdä mitään ni nyt taas on kuulemma parisuhde hänen mielestään niin huono et ei siihen lapsia... Joopa joo, syitä riittää loputtomiin. Ei ois halunnu aikoinaan tota yhtäkään mut rakastu sit siihen kuitenkin jo odotusaikana.

Sano sille, että sun mielestäkin teidän parisuhde on huono ja aiot vaihtaa uuteen suhteeseen miehen kanssa, jolla on samat toiveet tulevaisuudesta kuin sullakin.

Näin minä tekisin.

tuolla toisessa ketjussa mies taas kiristi ihan estoitta:

Mitä ajattelisit jos miehesi sanoisi että.
..."seksi on mulle tärkeää. Jos joutuisin olemaan 2 kuukautta ilman niin etsisin sellaisen jolta sitä saan."

Käyttäytykää hyvät naiset ihan yhtä itsekeskeisesti kuin miehetkin! Ette te muuten mitään haluamaanne saa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sano sille, että sun mielestäkin teidän parisuhde on huono ja aiot vaihtaa uuteen suhteeseen miehen kanssa, jolla on samat toiveet tulevaisuudesta kuin sullakin.

Näin minä tekisin.

Minäminäminäminä ja minun tarpeeni. Ja jos ei aina onnistu vaihdetaan uuteen parisuhteeseen. Ja sama uudelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja :

Näin minä tekisin.

Minäminäminäminä ja minun tarpeeni. Ja jos ei aina onnistu vaihdetaan uuteen parisuhteeseen. Ja sama uudelleen...

tätä just tarkoitin

Aika kamalaa olisi olla se lapsi, joka on syntynyt kehnoon liittoon painostuksen ansiosta. Jos ei kerran elämänarvot ja tulevaisuuden ajatukset mene yhteen miehen kanssa, et rakasta, etkä arvosta häntä, etkä näe yhteistä vanhuutta, eroa.

Näin minä tekisin.

Näin olen sanonutkin mut eipä se miestä säikäytä, sano et siitä vaan. Se vaan et toi "vaihtaminen" on helpommin sanottu ku tehty. Mä en usko et kovin äkkiä uutta löytys vähän pyöreelle 3-kymppiselle yh:lle, ja kuitenkin pitäis tutustua muutama vuos, mennä naimisiin jne... Taitaa olla myöhäistä sitten :(

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
minusta parisuhteessa pitää olla muutakin kuin lapset... jos sinä haluat lisää lapsia ei se tarkoita että miehesi haluaa lisää lapsia .. ei sinun halusi saa olla voimakkaampi kuin toisen .. menee itsekkääksi minusta.

Eli tässä tapauksessa mies saa olla se itsekäs ja sanella perheen lapsiluvun. Kun mies ei halua niin sitten ei enempää tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Näin minä tekisin.

Näin olen sanonutkin mut eipä se miestä säikäytä, sano et siitä vaan. Se vaan et toi "vaihtaminen" on helpommin sanottu ku tehty. Mä en usko et kovin äkkiä uutta löytys vähän pyöreelle 3-kymppiselle yh:lle, ja kuitenkin pitäis tutustua muutama vuos, mennä naimisiin jne... Taitaa olla myöhäistä sitten :(

Lapsen alulle laittamiseen ei tarvitse tutustua, eikä mennä naimisiin. Kannattaa vaan miettiä, mitä haluat eniten. Toisen lapsen vai kumppanin elämääsi. Ei tämä yh:n elämä ylipääsemättömän vaikeaa ole, mutta en suosittelisi väkisin hankkiutumaan yh:ksi ja vielä hankkimaan lisää lapsia siihen tilanteeseen.

Lapset tuovat paljon hyvää elämään, mutta yksin parin lapsen kanssa voit vielä katua päätöstäsi. Mieti tarkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
minusta parisuhteessa pitää olla muutakin kuin lapset... jos sinä haluat lisää lapsia ei se tarkoita että miehesi haluaa lisää lapsia .. ei sinun halusi saa olla voimakkaampi kuin toisen .. menee itsekkääksi minusta.

Eli tässä tapauksessa mies saa olla se itsekäs ja sanella perheen lapsiluvun. Kun mies ei halua niin sitten ei enempää tehdä.

Ei vaan tässä tapauksessa ei ajatukset kohtaa tosi tärkeässä jutussa, sanoisin et teettepä mitä teette, lusikat tulee menemään jakoon. Kumpikaan ei ole tyytyväinen jos toinen saa periksi ja kompromissia ei ole olemassa.

Minulla hiukan sama pulma.. Meillä on kaksi ihanaa lasta, mutta kovasti toivoisin vielä sitä yhtä. Mies ei tähän suostu. Olen joskus ajatuksistani nettiin kirjoitellut ja aina vastauksista on saanut lukea, että minä olen itsekäs kun toivon lisää lapsia. Ja miksi miehen pitäisi suostua minun tahtooni...
Ymmärrän täysin ajatuksessi!

(Miks pitäisi mennä naimisiin? )

Ymmärtäisin (ehkä ) paremmin, jos teillä ei olisi ollenkaan lapsia ja toinen haluaisi niitä, ja toinen ei, se voi olla suhteessa jo aikamoinen kynnyskysymys. Mutta kun yksi kuitenkin jo on?
Odota muutama kuukausi äläkä puhu asiasta, ja kokeile sitten josko onnistuisi paremmin. Painostamalla tai kiristämällä ei ainakaan tule mieleistä tulosta.

Pyydä miestä miettimään, kun otat seuraavan kerran asian puheeksi, että jos teille kuitenkin tulisi toinen lapsi, niin hän ei varmastikaan enää lapsen syntymän jälkeen suostumistaan katuisi? :) Luultavasti olisi uusi vauva sylissään ikionnellinen, että suostui.

Ääh, taidan olla huono neuvomaan kun meillä on vähän päinvastoin, että mies vihjailee asiasta ja mä en oo ollenkaan kiinnostunut :D

Itse en halua enempää lapsia PISTE. Jos ryhtyisin sellaiseen hullutukseen kuin parisuhde ja mies sitten haluaisi lapsen, täytyisi minun lopettaa suhde alkuunsa. Kerta kaikkiaan se on vain liian suuri myönnytys, kun en lisää lapsia tahdo. Se veisi elämääni vuosia taaksepäin ja jäädyttäisi kaikki suunnitelmani ja haaveeni pitkäksi aikaa. Puhumattakaan siitä, mitä raskaus ja synnytys yms. tekee naiselle fyysisesti (+ psyykkisesti).

Vaikka kuinka olisi maailman täydellisin mies, en hänelle lasta suostuisi antamaan. Rakkaus puolisoon ei vain riittäisi siihen, että minut saisi ympäripuhutuksi moiseen.

[
On puhuttu jotenkin mut se menee aina kinasteluks... Mut siis hänen syyt muuttuvat joka keskustelussa, ensin oli huono rahatilanne ja ahdas asunto. No sit ku ne parani niin tuli se, et ei hän jaksa enää yövalvomisia yms raskasta. Joskus syynä on se, et sanoo mulle et mä en hänen mielestään pysytis huolehtimaan isosta perheestä ku pitäis siivota, kokata ja olla kotona enemmän... Nyt ku oon oikein tsempannu siivouksen ja muiden kotihmmien kans jo pitkään et miehen ei oo tarvinnu tehdä mitään ni nyt taas on kuulemma parisuhde hänen mielestään niin huono et ei siihen lapsia... [b/]Joopa joo, syitä riittää loputtomiin. Ei ois halunnu aikoinaan tota yhtäkään mut rakastu sit siihen kuitenkin jo odotusaikana.

Kannattasko yrittää ensin hoitaa se parisuhde kuntoon? Ottaa selville miksi se on hänen mielestään huono? Ja sitten miettiä että vaihtaako miestä vai mitä tehdä.

Edelleen sanon, että me mun miehen kanssa keskusteltiin nää lapsiasiat jo aivan seurustelun alussa selväksi. Ei tullut toisen haluumattomuudet tai haluumiset mitenkään yllätyksenä kummallekaan. Näin kannattais tehdä, mun mielestä.

Yhteistyössä