Iso väsymys (evvk vastata aina vaan muiden tarpeisiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nih

Vieras
Pakko sanoa, että minulla alkaa olla mittari täynnä. Voimat loppu. Kavereita pitäis jaksaa tukea isojen ongelmien kanssa. Lasta hoitaa ja iloita hänen seurastaan. Kuunnella miehen työhuolia. Tehdä omia etätöitä ja opiskella. Kestää hyvin luultavasti mielisairaaksi luokiteltavan anopin munapäisyyttä. Hoitaa kotityöt, yksin.

Kukaan ei kuuntele minun huoliani ja ajatuksiani, paitsi oma äiti.

Ei kiinnosta enää muu kuin lapsen kanssa olo. Ystävät alkaa varmaan kiinnostaa taas kun saan voimia jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja Riimu:
Liikuntaa ja ruokavalio kohdalleen, aikaa itselle!

Käyn lenkillä + salilla ja syön terveellisesti. Ei auta:/ Aikaa pitäis saada itselle, mutta aina kun vapaata joku tilittää jotain huoliaan tai pitää tehdä jotain hyödyllistä. Olen kyllästynyt elämääni. Lasta lukuunottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:
sama täällä. ota lomaa muista, älä vastaa puheluihin. elä erakkona lapsesi kanssa. hetki jo sitä helpottaa, mulla ainakin.

Luulen, että tuo vois auttaa. Tänään suljin puhelimen kun se oli soinut koko tanan iltapäivän. Se kyllä helpotti, sai olla lapsen kanssa rauhassa! Nyt sanoin miehelle, että hän saa luvan vahtia lasta, koska minä olen nyt lepäämässä.

Ja näin onneksi näin tänään myös yhtä kivaa kaveria urheilun merkeissä, joka ei vingu tai halua mitään. Vaan jutustelee mukavia ja nauttii yhdessäolosta! Se on niin virkistävää se!

Nyt se mies apuun! Puhut rehellisesti hänelle tunteistasi ja kerrot miten poikki olet, hänen huoliaan väheksymättä. Ja sano että tarvitset nyt hänen apuaan kotitöissä ja arjessa. Vaikka kuinka kovaa olisi työ, hänenkin on jaksettava sinua tukea.

Mun mies tekee vähintään 10 tuntisia päiviä joka päivä ja silti tekee kotitöitä ja kokataankin puoliksi. Miehen pitää jaksaa tehdä edes jotakin -ja hänen on otettava vastuuta jaksamisestasi anopinkin suhteen. Ystäville voit myös puhua uupumuksesta, ilman syyttämistä siitä että ovat sinua huolillaan uuvuttaneet. Jos eivät sitä puhetta kestä, eivät tosi ystäviä olekaan. Karsi muutenkin ystäviäsi ja tee uudelleenarviointeja paljnko saat irti ystävyydestä enää.

Yhteistyössä