Iso vauva ei syö kiinteitä

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Kellään ollut vauvaa, joka ei ole piitannut kiinteistä? Meidä 9kk ei huoli oikeastaan mitään lusikoitavaa, vaikka on treenattu jo 5kk. Lusikka-pari saattaa mennä, mutta harvoin enempää ja aina ei edes sitä. Itse tykkää kyllä syödä leipää, maissinaksuja ym. mikä nyt ilman pinsettiotetta suuhun menee, mutta suurin osa on tietenkin lattialla, joten ei noista nälkä lähde. Ihan vaan ajattelin, että joskus vois jättää vauvan vaikka mummille, että päästäis miehen kanssa edes leffaan, mutta en halua mummia kiusata nälkäisellä vauvalla, koska ei osaa juoda pullosta eikä mukistakaan.
Puhumattakaan että vois alkaa pitää yövieroitusta jossain vaiheessa.
Olisko neuvoja, miten olette saaneet vauvan syömään tai kokemusta näin vanhasta vauvasta, joka elää melkeinpä rintamaidolla.

Tarjoilet vaan sitä palaruokaa! Meilläkin oli vastahakonen lusikasta syöjä, siirtyi pikavauhtia soseista oikeeseen ruokaan, jota haluaa syöddä ITE.

Alkuperäinen kirjoittaja syöhän se sit kiinteitä:
Tarjoilet vaan sitä palaruokaa! Meilläkin oli vastahakonen lusikasta syöjä, siirtyi pikavauhtia soseista oikeeseen ruokaan, jota haluaa syöddä ITE.

Mitä ihmettä mä tarjoan, kun hampaita ei ole vielä hirveästi eikä pinsettiotetta hallitse. Mielikuvitus ei riitä suunnilleen kuin leipään, kukkakaaliin ja maissinaksuihin... Kaikki mureneva kuten lihapullat on murusina lattialla.

Meillä lapsi on jo 1v2kk eikä kiinteät uppoa. Kaikkea on kokeiltu, ehkä aika sitten joskus auttaa.. Sormin syö jotakin, lusikasta ei huoli mitään. Päivässä saattaa syödä rintamaidon lisäksi esim. viipaleen kurkkua, siprun lihaa, 10 kpl makaroneja ja pari pientä leipänököä. Paino menee -17 käyrällä, muuten lapsi on iloinen ja normaalisti kehittynyt. Tosi kova menemään, juoksee, tanssii ja kiipeilee. Lääkäreissä on juostu, mutta eivät vielä ole huolissaan. Toisilla kuulemma vaan kestää kauemmin syömään oppiminen.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meillä lapsi on jo 1v2kk eikä kiinteät uppoa. Kaikkea on kokeiltu, ehkä aika sitten joskus auttaa.. Sormin syö jotakin, lusikasta ei huoli mitään. Päivässä saattaa syödä rintamaidon lisäksi esim. viipaleen kurkkua, siprun lihaa, 10 kpl makaroneja ja pari pientä leipänököä. Paino menee -17 käyrällä, muuten lapsi on iloinen ja normaalisti kehittynyt. Tosi kova menemään, juoksee, tanssii ja kiipeilee. Lääkäreissä on juostu, mutta eivät vielä ole huolissaan. Toisilla kuulemma vaan kestää kauemmin syömään oppiminen.

No vieläkö syö öisin vai oletko vieroittanut? Voitko itse olla kotoa pois esim. päivän eli pärjääkö lapsi noin vähällä ruualla ilman maitoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja syöhän se sit kiinteitä:

Mitä ihmettä mä tarjoan, kun hampaita ei ole vielä hirveästi eikä pinsettiotetta hallitse. Mielikuvitus ei riitä suunnilleen kuin leipään, kukkakaaliin ja maissinaksuihin... Kaikki mureneva kuten lihapullat on murusina lattialla.

No kyllä se ote onneks nopeesti kehittyy! Oon varmaan kamala äiti mut oon tarjoillut kaupan valmislihapullia kun ne pysyy niin hyvin koossa. Juustoa, keitettyjä kasviksia paloina, keitetty peruna... Onko se niin vaarallista jos lattia sotkeentuu? Meillä tosin on toi koira kotiapulaisena eikä se paljon haitannu mitä kaikkee putoili :)

Meillä ei ollu vielä edes hampaan hammasta tuossa iässä mutta tykkäs poika silti vetää vaikka mitä pelkillä ikenillä! Rohkeesti vaan annat kaikkee mahdollista ja tarkkailet vaan vieressä ettei vedä henkeen. Pakastemarjat oli yks herkku, ne on hyviä napsia pinsettiotteella!

Ei syö öisin, aamulla 6 aikaan eka maito. Ei pärjää ilman maitoa päivällä, koska ei syö kiinteitä yhtään enempää vaikken olisi saatavilla. Jos mulla on menoja ja lapsi on hoidossa niin juo sitten lypsettyä maitoa nokkamukista. Kyllä tää hoitoon jättämistä kovasti hankaloittaa..

Juu en mä sitä sotkua sure vaan mietin vaan, että ei niistä lihapullista ja leivästä kyllä nälkä lähde, kun ne ei ehdi suuhun asti vaan murenee lattialle. Kyl mä oon tarjonnut kaikkea, mitä oon keksinyt niin että vieraammat kauhistelee, että eikö se tukehdu, mutta jotenkin tuntuu, ettei se omatoimisesti niin paljoa saa syötyä, että nälkä lähtis eli että pääsisin ite joskus vaikka koko päiväks pois kotoa. Alkaa oleen välillä pinna vähän kireellä, kun oon 9kk käkkinyt ton vauvan kanssa 24/7...

Alkuperäinen kirjoittaja mites jos:
No mut meneeks nokkamukista, pullosta tai pillillä esim. mehukeittoa tai vellejä? Johan niistäkin saa paljon energiaa ton ikänen. Maidon lisäksi.

Ei mee. Ruikkii kaiken suupielistä pois jos nokkamukista tai pullosta suuhun jotain saa. Pillistä ei osaa juoda. Ihme tyyppi.

No mut meneeks nokkamukista, pullosta tai pillillä esim. mehukeittoa tai vellejä? Johan niistäkin saa paljon energiaa ton ikänen. Maidon lisäksi.

Ei mee. Ruikkii kaiken suupielistä pois jos nokkamukista tai pullosta suuhun jotain saa. Pillistä ei osaa juoda. Ihme tyyppi.

Ootko kokeillut venttiilitöntä nokkamukia (vaikka sotkua tuleekin kun sillä on kiva roiskia)? Kantsii vaan sitkeesti tarjota sitä kuppia, lapsi saattaa ihan yhtäkkiä hoksata siitä juomisen. Voit myös ite näyttää mallia, nokkis kouraan sekä sulle että lapselle ja sitten juotte. Ainakin noin vuoden ikänen alkaa jo kovasti matkia touhua :)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Ootko kokeillut venttiilitöntä nokkamukia (vaikka sotkua tuleekin kun sillä on kiva roiskia)? Kantsii vaan sitkeesti tarjota sitä kuppia, lapsi saattaa ihan yhtäkkiä hoksata siitä juomisen. Voit myös ite näyttää mallia, nokkis kouraan sekä sulle että lapselle ja sitten juotte. Ainakin noin vuoden ikänen alkaa jo kovasti matkia touhua :)

No oon kokeillut, venttiilillisestä ei osaa imeä. En tajua, miten tällä vauvalla on syöminen, juominen ja nukkuminen näin hiton vaikeeta. (Niin toi nukkuminen on jo ihan toinen juttu, mut ihmettelen vaan, kun ei mikään suju...)

Yhteistyössä