Hae Anna.fi-sivustolta

"Isoa kulliako lähdit metsästämään?"

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä amanda, 15.09.2019.

1. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Jälleen kerran aihe joka on ajankohtainen ja josta monet ei pidä.

Etenkin naisiin jotka on ulkolaisen miehen kanssa, heihin ja heidän miehiinsä kohdistuu paljon rasismia Suomessa.
    On myös kirjoituksia joissa puolustetaan Suomea sanomalla että ei rasismi Suomessa ole suuri, vaikka EUssa on tehty tutkimus ja todettu että rasismia on Suomessa paljon. Se on kuitenkin ymmärrettävää että on ihmisiä jotka haluaa puolustaa valtiotaan.

Tässä Annan artikkeli rasismista Suomessa, siellä joku on kerännyt kommentteja naisten kokemuksista rasismista ulkolaisen hiejensä takia.

Isoa kulliako lähdit metsästämään? -Tarinoita suomalaisesta rasismista

- https://anna.fi/havaintoja-parisuht...sastamaan-tarinoita-suomalaisesta-rasismista/

Minulla on myös tuollaisia kokemuksia rasismista. Oma äitini hylkäsi minut. Hän ei koskaan tavannut lapsiani, hänen mielestää sellaiset lapset on rumia, sanoi että häpäisen hänen sukunsa jos saisivat tietää minusta ja lapsistani.

Tarinoita rasismista on, siitä ei pääse mihinkään.
    Kuinka paljon rasismia esim. Suomessa on, sitä en varmuudella voi sanoa. Ainoa tieto on tutkimukset mitä on tehty. Onko tutkimuksiin luottamista? Sitäkään en tiedä.
    Voiko siis eräisiin tutkimuksiin luottaa mutta toisiin tutkimuksiin ei?

Yleensä suomalaiset miehet jotka on aviossa ulkolaisen naisen kanssa, ei saa osakseen paljoakaan rasismia, sanotaan ainakin niin.

Nainen joka on ulkolaisen kanssa saa sitäkin enemmän osakseen rasismia miehensä ja lastensa takia.
    Miksi noin?
    Kysymyksessä taitaa olla rasismin lisäksi myös naisviha.

Joitakin kai kiinnostaa saanko rasismia osakseni ruotsalaisilta? Olen saanut, mutta aika vähän kuitenkin. Partnerini on tummaihoisempi kuin minä, samoin lapseni. Rasistisia huudahduksia tuli enemmän vuosikymmeniä sitten. Nyt ei oikeastaan enää ollenkaan. Kai eilaisiin ihmisiin ollaan täällä jo niin paljon totuttu että sellaiset rasistiset huutelijat alkaa olla vähissä, ainakin suuremmilla paikkakunnilla.
    Voisin sanoa tähän jotain myös ruotsinsuomalaisten, siis eräitten, mielipiteistä ulkolaisiin aviosiippihin meillä naisilla, mutta jätän sanomatta tällä kertaa.

En ole moneen moneen vuosikymmeneen Suomessa käynyt, joten minulla ei ole henkilökohtaista kokemuksia miten Suomessa rasismi on nykyään.

Rasismia on kaikkialla jonkin verran.
    -

2. vierailija Vierailija

Muistelen, että ruotsalaiset feministit järjestivät jonkun tempauksen, jossa .... mamumiehiä, koska siellä ruotsissa on sama juttu, ruotsalainen nainen ei seurustele mamumiesten kanssa, koska heillä on tuo sama maine kuin täällä suomessa.

3. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Minä olen jo jonkin aikaa kerännyt talteen saamiani ad hominem argumentteja ja muuta itseeni kohdistettua negatiivistä. Niistä voisin joskus tehdä hauskan kokelman nähtäväksi.
    Rasismia niissä ei enää ole sentään, kuten oli aikaisemmin kun kirjoittelin paljon tuolla elämänkatsomus palstalla.
    Mutta ad hominem lentää jatkuvasti, ja muu itseeni kohdistuva negatiivinen ilmaus, en suutu niistä, en edes enää vastaile heille, hymyilen vain ihmisten huonoa käytöstä ja ihmettelen miten huonosti he voi.
    Luulisin että tällaiset paikat on kuin terapiaa heikoille sieluille, saavat mellastaa ja haukkua muita, se ehkä helpottaa heikkoja sieluja jonkin verran, hetken ajan ja sen ajan suon mielelläni heille ;)
    PS:
    Tämä foorumi on kuin terapiaa myös minulle, saan siitä voimaa, voimaa, joka kasvaa ja kasvaa, opin paljon itsestäni täällä, koskaan ei tule olemaan valmis täällä elämässä, aina on lisää opittavaa, on kyse siitä että oppii tuntemaan itsensä.
    -
    .

Last edited: 16.09.2019
  4. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Niin, mistä johtuu että naisia yleensä miehet ja monet naisetkin haukkuu jos nainen ottaa ulkolaismiehen tai naisen itselleen?
    Taitaa olla kateellisuutta vain ;) ja rasismia tietenkin myös.
    Naisviha on myös yksi syy siihen.
    Sillä miehiä ei haukuta tässä asiassa samalla tavalla kuin naisia. Miehet menee ulkomaille ja tai etsivät netin kautta ulkolaisen naisen, mielellään sellaisen joka alistuu, joka tottelee miestä. Nuo miehet haluaa tallukkanaisen, tohvelinaisen ;)
    Entäs sitten naiset? Naiset kai haluaa miehistä miestä joka on myös kiltti ja hyvä aviomies.
    Leikki leikkinä.....
    Luulisin että erilaisuus kiehtoo niitä miehiä ja naisia jotka hakevat itselleen ulkolaisen aviosiipan.
    Tai onko tämä vain minun milepide asiasta? Sillä minua todellakin kiehtoi erilaisuus, on aina tehnyt sitä. Partnerillani on tummempi iho ja erilainen kulttuuri, mutta kumpikaan niistä ei ole haitannut yhteiselämäämme, olemme eläneet onnellista elämää toistemme kanssa monet vuosi kymmenet.
    -

5. vierailija Vierailija

Eiköhän tuo ilmiö, että jotkut ei tykkää jos valitsee vierasmaalaisen puolisokseen, löydy ihan joka puolelta palloa, tuskin tuota löytyy enempää Suomesta kuin jostain muualta. Jossain päin palloa vanhemmat jopa päättää kenen kanssa voi mennä naimisiin, eikä silloin muunmaalaista noin vain vapaasti valita. Meillä sentään jokainen itse vapaasti valitsee puolisonsa.

6. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Se että etenkin naisia haukutaan ja moititaan siitä kun ottavat itselleen ulkolaisen partnerin, esiintyy tietenkin kaikkialla maailmassa, mutta se ei edellellytä sittä etteikö sitä myös ole Suomessa :)
    Suomalaisella palstalla kun ollaan niin puheet usein kääntyy silloin Suomen asioihin monilla.
    Minä puolestani useimmiten puhun Ruotsin asioista kun täällä kerran asun.
    Jos alkaisin jatkuvasti linkkaamaan suomalaisiin lehtiin ja kertoilemaan jotain artikkelista, niin en voisi koskaan kirjoittaa paljoa, sillä enhän tiedä muuta kuin sen mitä artikkeleissa lukisi ja minä en todellakaan kehtaisi alkaa sanoa mielipiteitäni ja spekuloida kovasti asioista joista en tiedä kun en Suomessa asu. Sen takia juttuni menee aina Ruotsin puolelle.
    -

7. vierailija Vierailija

Olisiko niin, että yleensä nämä "isokulliset" tai suomalaisten etniset aviovaimot tulevat ns. kehitysmaasta, joten ulkopuolisen silmin kyse on aina hyväksikäyttösuhteesta. Muistelen joskus tästäkin annalehdestä lukeneeni artikkelin suomalaisnaisista, jotka kävivät jossain helsinkiläisissä etnopaikoissa joissa oli afrikkalaisia, ja mielestäni heidän puheensa miehistä oli jotenkin hyvin fyysisvoittoista, pelkkää panemista. Samoin suomalaisnaiset käyvät jossain Gambiassa tyydyttämässä naisen tarpeitaan. Myös oleskelulupa saa miehen haluamaan nopeaa avioitumista. Tavallaan näitä suhteita ei näe tasa-arvoisina. Ehkä poikkeuksiakin löytyy kuten Amanda. Pitkä avioliitto on aina saavutus, jos siinä on mukana vapaaehtoisesti.

8. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Onhan niitä sekäö naisia ja miehiä jotka hakee seksiseuraa nuorista naisista ja miehistä, jotka on köyhistä kehitysmaista ja houkuttelevat heitä seksiin ja jopa avioon pikku summilla rahaa mikä on neille suuri summa heidän maissaan.

Mutta jos puhutaan tavallisesta rakastumisesta, niin se on rakastumista eikä mitään seksiä vain.
    Se että eräät miehet ja neiset juoksee seksin perässä ulkomailla, ei merkitse sitä että kaikki naiset ja miehet juoksee ulkomailla seksin perässä.
    Ei kaikki ole seksihulluja.

Monia kiinnostaa erilaisuus. Se on tavallaan opetusta ja itsensä kehittämistäkin kun joutuu sopeutumaan erilaiseen kulttuuriin, siis kumpainenkin joutuu sopeutumaan ja totta kai sellainen opettaa paljon ja ihminen muuttuu kun oppii elämään erilaisissa tilanteissa kulttuuri-erojen kanssa.
    -

9. vierailija Vierailija

Kyllä ihan normaalissa parisuhteessa joutuu sopeutumaan toisen tapoihin ilman mitään kulttuuritekijöitäkin.

10. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Monikulttuurinen avioliitto
    Siinä ei ole mitään pahaa jos haluaa tutustua muihinkin kulttuureihin kuin vain omaansa.
    Parisuteessa se on opettavaista, sillä siinä todellakin täytyy osata elää niin että yhteiselo sujuisi kitkattomasti.
    Täytyy osata antaa ja ottaa, kummmakin. Siis tehdä kompromisseja.
    -

11. vierailija Vierailija

Ei se sinua ole ainakaan millään tavalla kasvattanut, olet vihamielinen länsimaalaisia kohtaan. Aika tyypillinen ilmiö myös Suomessa. Pata kattilaa soimaa kuten sananlasku sanoisi.

12. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  13. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Avaukseni otsikko, on rasistinen lausahdus, jonka eräär naiset saa kun he hankkii ulkolaisen partnerin.
    Minä en ole koskaan tuollaista lausahdusta saanut osakseni, sillä......... ;)
    Rasismia tietenkin saimme aikaisemmin jonkun verran kokea, mutta kuitenkin hyvin vähän verrattuna siihen mitä muut on saanut osakseen joskus, siis aikaisemmin. Nykyään liittoihin erilaisen kanssa on täällä totuttu, se on harva joka hätkähtää ulkolaisesta partnerista.
    -

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari