isoksitytöksi äkkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinikukka

Vieras
kysyisin sellaisesta kun meidän 6.v tyttö on välillä niin isoa tyttöä että ihan pelottaa. hän siivoaa huonettaan poistamalla tavaroitaan mm. nalle puhiin liittyviä. lasten videoita. julisteita, vaatteita. kun ne on vauvojen juttua. miten teillä??? minkä verran antaa poistaa ja tukea kehitystä ja minkä verran hillitä ja toppuutella?? olen sanonut että kellarissa ne odottaa jos mieli muuttuu. onko ongelma vain mulla? :\|

Mulla kouluun menevä tyttö. On kuin vaihvihkaa jättänyt lelujen ostamisen, jos jotain haluaa niin hillittyä pehmoa, koulutarviketta, hiuskorua tms. Toivoo korvakoruja, vaatteissa ei saisi olla enää kovin "lapsellisia" kuvia tms. Ei hirveän isoa numeroa pidä enkä ole puuttunut. Olen vain sanonut, että minä päätän lävistyksistä (korvakoruista) ja siitä, että miten kouluun ja ulos pukeudutaan (yhteisymmärryksessä ei napapaitoihin tms.) Nopsaanhan nuo muksut kasvaa, eskarista tullut vaikutteita kavereilta paljon. Vielä kuitenkin leikkii kivasti nuorempienkin kanssa. Syliinkin tulee ja juttelee asioistaan. Ja sehän on tärkeintä sitten isompanakin. Meillä vielä pikkuveljen kanssa sama huone joten se vissiin hieman rajoittaa neidiksi tuloa. Mites teillä tytön eskarikaverit vai saako vaikutteita isommilta? Isosiskolta tms.? Ettei kukaan vain kiusaa "NallePuh"-jutuista -niitä harrastaa moni aikuinenkin, että kiva kun pidät tallessa! :heart:

kiitti vastauksesta. ei oo viel eskarissa mut päivä hoidossa.eikä oo sisaruksia. mut into kovenee aina kun joku on tulossa leikkimään. leikki kavereina on oikeastaan vain poikia mut eilen samaan taloon muutti samanikäinen tyttö ja siitä into kasvoi.odottaa kovin tutustumista. aamulla älysin et kesäloma alkaa ja sit eskariin.tuli ihan itku silmään kuinka äkkiä aiku kuluu.syliä ja halia annetaan monesti päivässä ja tunteista puhutaan niin kai se on tärkeämpää ja hyvähän se on oppia tavaroista luopumaan ettei hamstraa kaikkea. tsemppiä kaikille jotka huomaatte että ei se enää niin pieni lapsi olekkaan :hug:

Yhteistyössä