Isompaa Pesuetta Haaveilevat 16

  • Viestiketjun aloittaja Ja listaustakin
  • Ensimmäinen viesti
Papu75*
Viikonloppu toivotukset sullekkin Titti!! Kylläpä oltiinkin osattu painaa entteriä samaan aikaan :)
Joo, kyllä saa luvan ilmat hieman tästä parantua *tanssii aurinkotanssia*
aivan sama toisaaltaan millainen sää on kunhan EI sada!
Tehdään vissiin (siis riippuu siitä säästä) laavuretki ja saatetaan jäädä yöksikin, katsotaan sitten.. minä saan raahata noille pojille 20 kg makkarasäkkiä.. Tarvis hankkia koiralle sellainen rinkka, että sais ainakin omat eväänsä kantaa.
Ajattelin ensin hemmotella lapsia lasagnella (kaikkien lempparia, hemmetin isolle vuoalle) ja sitten ryystetäänkin soppaa loppuviikko, hih. Maitoo ja makkaraa on varmaan suurin osa ostoslistaa, makkaran paisto on kaikkien lempparihommaa.
Jos satutte näkemään maalitahraisen, räjähtäneen naisen kaupassa jolla on ostoskärryt täynnä maitoa ja makkaraa, niin se olen vissiin minä =) Maalaukset on onneksi ohi ja tänään on sauna ;)
Vitsi kun osais tehdä niinkuin kaikissa remontti/sisustusohjelmissa... Näytetään ensin mitä tehdään mihinkin ja sitten "simbsalabing", kaikki on valmista, lattiat vaan kiiltää.. Ikinä ei näytetä millainen homma siinä ****** siivoamisessa on.
Ja puhelin..
 
ohdakkeenkukka -töissä
Siunattu perjantai, tätä on kaivattu!

Papu, meillä kun on koko poppoo kasassa niin tehdään ipanoiden lempiruokaa: makaronimössöä :}
Tuo mystinen herkku sisältää lihaliemessä keitettyä makaronia, paistettua sikanauta-jauhelihaa, lapsen silmään huomaamattomaksi pilkottua sipulia ja ripaus rakkautta ketsupin kera.
En tiedä mikä siinä niin hyvää sit muka on mutta sitä ne aina haluaa :}


Vielä muutaman tunnin pakerrus ja sitten kotio..eiku siis kämpille. Kotio on asiaa joskus kolmen viikon päästä, eikä siellä silloinkaan vielä pesumahdollisuutta ole mutta se nyt on pieni murhe siihen iloon, että saapi olla kotosalla!
 
Haidi kirjautumati
Lauantaita
Hiljaista ketjussa...ihana ilma ulkona, joten siellähän sitä pitäisi ollakin.
Täällä tätiä kestitty jo muutama päivä, joten sillä saralla ihan aikataulussa mennään, saan sen häädettyä ennen perjantaista sairaalareissua.
Lapsilla alkoi hiihtoloma, joten jotain ohjelmaa pitäisi keksiä kun ei itsellä ole lomaa. Torstaina pidän omaalomaa ja pyhitän sen lapsille...kaupunkireissu ainakin tyttöjen kanssa tiedossa, soppailua siis tiedossa:)
Jos imuroisi tässä pikaiseen, laittaisi ruokaa uuniin muhimaan ja lähtisi ulos auringonpaisteeseen kun on niin ihana ilma...kuulumisiin siis.
 
Tehotyttö.
Heipsun!

Jaahas, monilla sitten lomat vasta aluillaan.. Täällä alkaa olla päätöksessä.
Meillä viikon ohjelmaan kuului mm. laskettelureissu, Hoplop -sisäseikkailupuisto, karting, luistelu hallissa!, musiikkiliikereissu, shoppailua, keilailua, "etelänmatkailta". Joka päivä jotakin :) Tosi kivaa oli kyllä!

Joox3, kiitos kuvista. Jostain syystä en niitä saa koneelleni tallennettua. En siis pysty viemään tuonne suljetulle niitä, höh. Yritän vielä jossakin vaiheessa toisella koneella. Kivoja kuvia ja ihania lapsukaisia <3

Haidille tsemppiä sairaalareissulle!

Meillä muuten perjantain sapuskana oli aikaslailla vastaavaa kuin Ohdakkeenkukalla:) Meillä kans muksujen yksi lemppariarkiruoka. Teen sen paistijauhelihasta ja tummasta makaronista. Reilusti pippurisekotusta ja pizzamaustetta.

Täällä alkaakin arki sitten oikein kunnolla huomenna. Isäntä lähtee koko viikoksi Kiinaan.

Voi halleluja, nyt se alkaa sitten tuon esikoisen kanssa... Mites teillä muilla isoilla lapsilla nuo kylillä huinimiset? Meillä ei moisesta ole ollut tähän asti edes puhetta. Kulkee tietysti siis kyllä harrastuksiin pyörällä ja kaupassa voi pyörähdellä jne jne. Mutta hällä yksi luokkakaveri, joka todellakin näkyy jatkuvasti huinimassa tuolla keskustassa isoveljensä kanssa. Ei ole siis kovin iso kylläkään tämä meidän "kaupunki". Nyt esikoinen oli sopinut, että menee tuon kyseisen pojan kanssa joku päivä vähän kylille. Hän ei mitenkään voi ymmärtää, että emme moista salli. Ikävää tietysti sekin, että jos hän sanoisi menevänsä jonkun muun pojan kanssa käymään jossain, oltaisiin varmaan sallivampia. Hänellä onkin tosi kivoja ja fiksuja kavereita, joita usein tässä meilläkin pyörii. Mutta tuon kaverin seuraan en vaan oikein muksuani haluaisi. Nää on näitä! Ikää pojalla siis kohta 12v.

Hormonitoiminnassa ei oikeastaan mitään uutta täällä. Samat kolotukset vaan jatkuu ja jatkuu... En mä enää jaksa oikein koko kolotuksia miettiä. Niistä "ovisplussista" taitaa kyllä olla jo kaksi viikkoa. Ärsyttää vaan tämä toiminta tai toimimattomuus, mitä ikinä onkaan.

Tehis
 
Titti*
Huomenta!!

Täällä on ihan supernuutunut olo... Tuli eksyttyä oikein baariin lauantaina, harvinaista herkkua!! Tai näin jälkikäteen ajateltuna ei kivaa, ilmeisesti on harjoittelun puutetta kun vieläkin on ihan kauhea olo!! Mutta kahdenkeskinen aika miehen kanssa oli ihan kivaa! Vanhin veli lupautui tyttöystävänsä ja kavereidensa kanssa katsomaan kuopusta, pärjäsivät oikein hyvin.

Mites Jooxin reissu meni? Kylvöt suoritettu?? ; ) Tehiksellä näkyy olleen antoisa loma, kivasti olette jaksaneet järjestää muksuille ohjelmaa. Ja kylillekin pitäisi päästä!! Meidän likka 10 eikä kyl vielä ole yhtään hinkunut ulos iltaisin, muutenkin viettää aikaa pikkusiskonsa kanssa kotona mielummin. Ja paljon on todellakin merkitystä kavereilla, ei kyllä ihan kaikkien kanssa päästäisi ulos. Likka kertoikin viimeksi saunassa että heidän luokallaan on kaksi ryhmää tyttöjä, "pissiksiä ja meitä tavallisia..." Ihan vähän hymyilytti... Mut kiva että tuntuu ainakin toistaiseksi olevan ihan järkevä pää harteillansa.

Huoh, jos yrittäisi vaikka vähän töitä tehdä, tästä tulee kyl pitkä päivä...
 
ohdakkeenkukka
Heipparallaa

Ulkona paistaa aurinko :}
Ja pomo on Lapissa, joten tästä tulee luultavasti töiden kannalta loistoviikko :D

Titti ollut hunningolla miehen kanssa, se tekee joskus ihan hyvää. Toisaalta mulla on sama juttu, että ei se ehkä sittenkään ole niin kauhean kivaa enää nykyään. Kaipa sitä tulee vanhaksi..ei kuiteskaan.
Minäkin itseasiassa kävin kamun kanssa pyörähtämässä ja sain krapulan sunnuntaiksi vaikka join vain kaksi lasillista Ediä :O

Niin tosiaan, Joox saisi tulla kertomaan reissusta. Kuinkas siellä kävi?

Meillä on mies alkanut ihan kummaksi. Kiehnää kimpussa ja olisi touhuamassa ihan koko ajan. Kevät tuloo...
 
Tehotyttö.
Hellou!

Niin, Joox3:n kylvöraporttia ootellaan, hih :)

Meilläkin tuo esikoispoitsu on aina ollut just sellanen kotihiiri. Hän ei kauheasti käy edes kavereillansa, vaan kaverit käy meillä. Mutta murkkuikää tässä on ollu havaittavissa, joten siihen tuo liittynee... Eilenkin lähti sitten ovet paukkuen, kun tuosta kylille lähtemisestä keskusteltiin. Meni kyllä vaan naapurin poikien kanssa pelailemaan pihasählyä. Kyllä hän kovasti uhkaili, että lähtee sitten ilman lupaa. Mutta on kuitenkin pohjimmiltaan niin kiltti ja kuuliainen, että enpäs tiiä.. Toisaalta kaikkea se murkkuikä kuulemma teettää, auts :-/ Totesi kyllä illemmalla, että ei hän kuitenkaan tällä viikolla mihinkään edes voisi mennä, kun torstaina on enkun kokeet:)

Täällä havaittavissa samaa kuin Ohdakkeenkukan miehessä ;-) Onneksi lähti viikoksi reissuun, niin saa olla rauhassa. Mua niin haluttais iltasin vaan nukkua, kun tämän pesueen saa rauhottumaan ja hetken itsekin levähdettyä.

Vai baarireissulla Titti käynyt... Se onkin varmasti rentouttavaa välillä. Kiva kiva!

Tehis ja "Lahja" tasan 4kk
 
Titti*
Kylläpä taitaa kaikilla miehillä olla kevättä puserossa, tai ehkä pöksyissä ennemminkin... Meilläkin nuita peittoja heiluteltu kahden viikon aikana enemmän kuin koko viime syksynä!! Nyt nipistelly koko päivän ihan armottomasti massua, ihan tuolla alhaalla ja vähän oikealla puolella enemmän. Outoa. Ensi viikolla vasta tätskäkin pitäis tulla. Viimeksihän plussan sain jo 3+4, nyt en kyl taida viitsiä etukäteen edes miettiä koko juttua kun taisi tuo oviskin vähän myöhästyä, ehkä... En siitäkään nyt ihan varma ole tuliko ja oliko se jo... Mietitään sitä sit vasta ensi viikolla.

Ai niin, laittelin kans suljetulle muutaman uuden kuvan lapsista, se poitsun kuva pärähti jostain syystä tosi isona sinne, ei mahtunut edes ruutuun!! ; ) Syötävän suloinen tuo Tehiksen Lahja!! Koskahan se Safiiri sain Nelkun kuvia meidänkin suljetulle, eikös siellä Ex-Kermien sivuilla jo ole. Meille kans!!

Enää pari tuntia ja pääsis jo kotiin... Kyl tää tästä...
 
Joox päivittää...
Hih...reissusta on palattu,
yhtä juhlaahan se oli, kaikkiaan ;o)
Juu, meidänkin miehellä tuntuu olevan kans kevättä housuissaan,
siihen malliin meni kylvöpuuhissa,
ettei paljonkaan nokkaamme hytistä ulos pistetty - noh,
muutama juoma ja ruokaakin siinä sivussa nautittiin,
mutta kyllä kummasti maittoi nuo muut hommat....
olihan se "sadetakkejakin" mukaan ottanu, sää vaan suosi nyt niin,
että nekin unohtui laukun pohjille....
Että saas sitten nähdä, onko meillä mukavia tuliaisia tältä reissulta *~*
( punastelee tässä vieläkin...)

Ulkona niin ihana kevätilma jo, että ihan saa hyvälle mielelle ihmisen...

Terkkuja kaikille =o} !!
 
Titti*
Hiphei, peukut ja varpaat nyt pystyyn!!! Kyl me nyt hoidetaan tää homma kotiin, eiks vaan Joox?!?! Kyl mä oon jo tilannut meille junan, kukaan muu tulossa??? Kevättä rintaan kaikille vaan!!! ; D
 
joox3, kirjautumati
Niinpä, Titti ;o) !
Mua vaan alkaa jo hirvittämään jotenkin ajatus, että jos tärppäs...tai ei..taijoo...
oishan se kiva...tai kamalaa...taisiis...öh.
no en mä taas ota selvää omista ajatuksistani tän asian suhteen.
Siis mennään tjottailulla ja katotaan .
( no ei kai täs muukaan auta just nyt, heh )

Mutta juu; kevättä rintoihin, Naiset ja plussajunan matkaan vaan !

Meikäläinen vihdoin yksin kotona ja taas huomaan,
kuinka verenpaine on kohonnut, kun laivalla ei juuri silleen muuten tullut liikuttua ja juomiakin nautittiin riittävästi...
noh, ehkä tää tästä, jos jaksais vaik päivälenkille mennä.

Mitä siis, Haidiko oli menossa sairaalaan ?
Iiks ! ei kai mitään superkamalaa ? onx mulla mennyt ihan ohi jotain ??
Tsempityksiä reissuun kuitenkin !
 
Titti*
Joox, kyllä se luonto ajaa tikanpojan puuhun jne... Eli jos tärppi käy niin eiköhän se suju ihan itestään koko homma ja onhan meillä jo paaaljon kokemusta! Elä hermoile turhia... ; ) Kyllähän mäkin jo edellisen kanssa mietin että mitä ihmettä mä oon taas tekemässä, juuri kun olisi saamassa tuon kuopuksen ohi taaperoiän niin alkutekijöihin taas.. Ei aina itsekään ymmärrä tätä... Mut on se niin ihanaa, se vauvantuoksu... ; )

Hö, kurkku on taas vähän kipee, toivottavasti tuo lentsu ei tule takas. Kumma että toi viikonlopun kuuri ei yhtään tappanu nuita pöpöjä. ; )

Jaah, jos tekis välillä töitä, loppuviikko meneekin ehkä sit taas koulutuksessa niin olis hyvä saada laskut huomenna maailmalle. Moikka taas!!
 
joox lisää
Niijuu...emmää hermoilekkaan sitä suht ihanaa vauvarumbaa,
mutta kun ei oo mulla aiemmin ollut näin valtavaa velkataakkaa plus
piiiitkäääääää sairista takana, niin se eläminen arveluttaapi....
nii ja ne yövalvomiset. Oon tosi huono siinä hommassa.
Hrmot menee taatusti.
Vaikkakin paras meidän pesueesta, ainoa siis joka herää sitte öisin.

Oon muuten todella kateellinen niille,
joiden miehet herää öisin lapsen kans.
Myönnän,myönnän....

Äläpäs nyt Titti saa mitään superflunssaa, ethän ?!

( meillä muuten lapset niiskuttaa jo, joten pian on meillä kaikki kipeinä.jihuu...)
 
Titti*
Kyllä niillä asioilla on vaan taipumus aina lutviutua. Meilläkin on ihan tuhottomasti lainaa ja kämppä alkaa kohta käydä pieneksi jos vielä porukkaa lisää tulee. Mut isommat sisarukset auttaa kumminkin lapsenhoidossa, ei tietysti yövalvomisissa mut muuten, ainakin meillä on jo isona apuna. Mut tietysti aina mietityttää jaksaminen ja muut mut elämää se vaan on ja kyllä siitä selviää, jotenkin...

Käytiin juuri kahden pienimmän kanssa pitkällä kävelylenkillä, olipa mukavaa!! Nyt tytöt jo yläkerrassa nukkumapuuhissa ja itsekin pitäisi lähtee, aika raukee olo. Mies on vielä myöhään korismatsissa, saa ihan rauhassa nukkumaan mennä, jee...
 
joox3, kirjautumati
Jahas, jahas.... Missäs kaikki muuuuuut on ??

Juu, ei meillä ole vielä mitään apuja ollut pojista,
ne on kuiteskin jo 9-vuotiaat, mutta ei osaa ajatella itsenäisesti vielä
mitään järkevää - tai siltä ainakin tuntuu ;o)
Siskon 8- vuotias TYTTÖ hoitaa jo 2 v.pikkusiskoaan ihan kuin pieni äiti olis itsekin.
Niin on lapsissa eroja.

Anyway;
Eileniltana kysyin ukolta, että mitäs jos meille nyt tulee vauva,
kun sillälailla innostuttiin risteilyllä?
Ukko sanoi vaan "Noh, puhutaan siitä sitten jos se tilanne tulee eteen "
ja kysyi sitten, että "pelottaax sua oikeesti, et niin käy ?"
...juu, no ei mua varsinaisesti pelota,
mutta siihen oli just nyt hyvät mahikset....sitte se vaan hymyili mulle sillai veikeesti.
Eikä puhuttu sen enempiä aiheesta.
Outoja olioita noi ukkelit ( todettu vissiin täälläkin pariin otteeseen jo...)

Märkiä loskaterkkuja täältä kaikille =o} !
 
Titti*
Pikaisesti täältä, pomot taas häiritsee mun töitä...

Joox, ehkä tytöt on vaan sit erilaisia, mun 10 v tyttö huolehtii pikkusiskostaan ja ne yhdessä monesti pikkuveljestään. Hauska kuulla kun esikko komentelee pienempiään ihan kuin minä... : O

Töihin taas...
 
Titti*
Huomenta!! Missäs kaikki?? Ainakin Papu on lomalla, ei taida keritä sen katraan kanssa koneella käymään. Mut missä Kata? Safiirikin voisi tulla kertomaan vauvakuulumisia. Haidilla huomenna toimenpidepäivä, isot tsempit sinne ja toivotaan suuresti että kaikki menee hyvin!! Ketäs muita täältä puuttuu...

Mun ei taida tarvii jännitellä ensi viikon tärppejä, sen verran mukavat PMS-oireet taas pasahti päälle. Eilen piti oikein vetästä takki päälle ja painua vesisateeseen kolmeksi vartiksi rauhoittumaan, olis saattanut mukulat muuten kuulla sanoja joita en haluais kuulla kuopuksen toistelevan esim tarhassa. Tulipa muutama kilsa aika haipakkaa käveltyä. Mut joo, eipä taida vielä mun kroppa olla valmis, mut onhan tässä vielä aikaa.. Ja eikä sitä passaa luopua toivosta ennen kuin täti saapuu, luulisin että keskiviikon paikkeilla ensi viikolla tämä tapahtuu.

Jos lähtis syömään, yritin meidän oliota saada lounaalle mut ei se kerinny, täytyy tyytyä maksalaatikkoon...
 
Titti*
Hö, mä murisen täällä sitten ihan itsekseni, huomenna menee päivä "koulutuksessa" niin ei pääse ollenkaan koneelle. Pitää senkin edestä nyt höpistä täällä tänään.

Illalla vois lähtee korismatsiin, meitin paikkakunnalla huima korisbuumi ja porukkaa on aina jotain 300, fiilikset on aika kivat. Ja kun meidän kylän pojat vielä pärjää ihan mukavasti niin mikäs siellä ollessa. Tuo pienimmäinen vaan ei meinaa jaksaa koko matsia paikallaan olla. Jos tuo ilma vielä soisi niin voisi kävellen mennä, tulis kuntoilutkin siinä samalla. Mulla ei millään nuo syksyn aikana kerätyt kilot meinaa lähteä, pakko yrittää nyt säännöllisesti liikkua, kivempi muutenkin nyt ulkoilla kun alkaa enemmän valostumaan.

Jaa, tehdään sitä vähän töitä kun kukaan ei haluu jutella mun kaa... ; )
 
joox3, kirjautumati
No oonhan minä täällä ;o)
Meillä on ollut taas rankka päivä tytön kans,
on varmaan kipeex tulossa , ei halunnut ulos mun kanssa, ei sitten millään.
koton aon siis kärväilty ja mulla hermot piukeena - ja poika tuli just koulusta ja sanoi,
että väsyttää ja pää on kipeä. Voivoi.voivoivoi....
Toisella pojalla onkin ollu nuhaa jo koko viikon.
ettei sitten tarvii miettiä, mitä viikonlopun tekis. jihuu.
Pojilla olis ollut viikonlopun partioleirikin,
joka on jo maksettu ja odotettu innolla sinne pääsyä.
Juu ei tarvii varmaankaan....

Mulla takaraivossa jotenkin tuo vauva-asia vaivaa ja kävin mokoma
liberon sivuilta tarkistamassa laskettua aikaakin.
pöljämikäpöljä!

Mulla on ( harvinaista kylläkin ! ) ollut nyt viimeiset varmaan 5-6 kiertoa niin säännölliset, et jos vaan ovulaatio tapahtui kaavojen mukaan,
niin huh....mut ei voi kun odottaa vaan ja miettiä sitten.
Vieläkin oon juu/ei/juu/ei/juu/ei-kannalla,
eli erittäin selkeä asia....

No nyt tuli toinenkin poika kotio, täytyy mennä !
Moikkelis !
 
Titti*
Hmm, sanoisin näin lonkalta että... 16.11??? Siis Jooxin la?? ; ) Johan mä ite kävin katsoo sen heti kun viimeksi menkat alkoi!! ; D Kyl on niin pöljänä tän kanssa vaikka nyt tuntuukin ettei mitään mussa tapahdu...
 
ohdakkeenkukka -töissä
Ei se sulta paljoo lupia kysele, Joox ;}

Meillä on muksut ja mies mummolassa, tulevat vasta lauantaina kotio. Ja minä olen ihan orpo piru, eilen mökötin itekseni illalla ja join sitten yhden oluen ja yhden rommikolan. Tulos: aivan karmea krapula :D
Mä olen ihan amatööri..
 
joox lisää
Niinpäs...
ja vielä on niin varmistettu asia,
kun 3 päivää/yötä melkeesti putkeen hoidettiin kevätkylvöjä,
et huhhuh....näin jo ihanasta pallomassusta unta viimeyönä.iik!
Mun TÄYTYY saada muuta ajateltavaa !

Noniin se tosiaan on, Ohdakkeenkukka - oot amatööri.
Mutta ei se paha asia ole ollenkaan.
Meikä joi taas miehen pöydän alle- mä oisin laivalla iltamenoissa ollut "ihan kunnossa"
vielä , mutta ukko perskele alkoi nukkumaan pöydässä.
( Vai liekö taktinen veto, että pääsi takas hyttiin...? ;o)
 
ohdakkeenkukka -töissä
Nostetaas tätä enneku pudotaan..

Ohimennen voisi todeta, että Joox ja sen olio on sitten keikuttaneet paattia oikeen urakalla. Kumma jos tosta ei jotain ala kasvamaan :D
 
Joox päivittää...
Jees.kyllä keikkui !
Ilimankos keikuttaa vieläkii....
arvelin eilen verenpaineen olevan niin koholla, että heittää,
mut jospa se onkin tosiaan sitä ? !

( kiitos vinkistä, Ohdakkeenkukka- nyt mun ei tarvii kaivaa sitä verenpainemittaria esiin ollenkaan ;o)

Titti; oot oikeessa.16.11...onneks en oo painut joka hötlyilee ja pöljäilee noiden kans....iiks ! ei kai meille kolmatta skorpionia....vai oisko siinä jo vaihtunu joksku toiseks tuo merkki...?
Emmäämuistanuita.......
dalmatialainen,juu. se se on.

 

Yhteistyössä