Isompaa Pesuetta Haaveilevat 16

  • Viestiketjun aloittaja Ja listaustakin
  • Ensimmäinen viesti
joox3, kirjautumati
Noemmmäää viittis ostella....
toisaalta jo valmiix ottaa pattiin jos/KUN alkaa niin kuumeilemaan ja hötkyilemään
ja sitte putoo korkeelta....
Katotaanny...

Iloisia kevätkylvö-viikonloppuja kaikille ;o) !!
( täälläsataaräntääperskele )
 
Haidi kirjautumati
Olo on kun olis viikon ryypänny...kotiuduin juuri sairaalasta ja diapami-huuruissa tässä yritän muutaman rivin vääntää. En oo ehtiny koneelle koko viikkoon joten oo ihan pihalla ja nyt juuri iohan sanan varsinaisessa merkityksessä:)
Leikkaus meni hyvin, pieni lipsahdus lekurilta teki yhden tikattavat ylimääräsen haavan, mutta se on pientä. Enää on siis osa kohdunsuuta jäljellä ja patologin vastaus määrää vieläkö tarvitaan toinen leikkaus, jatkot sen mukaan.
Huhtitoukokuulla kuitenkin pitäisi päästä aloittamaan hormonihoito ja yritys.
Nyt meen sänkyyn sillä pää on ihan sekasin...palaan huomenna kun oon selväjärkinen.
 
Titti*
Paranemisia Haidi!! Huhtikuu on ihan pian, toivottavasti paikat on jo silloin kunnossa!! Isot peukut jo nyt!

Mä tulin just tunnin lenkiltä, poitsu nukahti matkalle mut nyt kuitenkin heräs. Saunan laitoin päälle ja yksi lonkero on kylmässä odottamassa. Tytöt lähti mummolaan viikonlopuksi, mies on huomenna koko päivän korisreissussa, aika luxusta pojan kanssa kahdestaan. Noo, siivota pitäis ja sillee, eihän siinä oikeen kerkiä nauttimaan luppoajasta. Mut nyt hyvää viikonloppua kaikille, mää meen pojan kanssa kattoo kotivideoita!!
 
Haidi kirjautumati
Lauantaihuomenet kaikille
Nyt on pää huomattavasti kirkkaampi kun eilen...hittolainen meni ilta kymmeneen ennen kun olin suht selvillä vesillä...miehellekin sanoin että nyt taas korostuu valintani selvänä olemiseen, kun en käytä alkoa lainkaan...olo oli kun kännisellä.
Ilta meni vielä hyvin ei ollut kipuja, mutta yöllä sai vääntelehtiä sänkyssä, välillä aika häijysti väänsi sisuksia. Nyt saa tässä sitten valutella viikkokausia vaipat jalassa...ensin oli täti, sit leikkaus ja sit tulee taas täti...voi isäntä parkaa.
Kotiutusohjeissa oli välttää "miestä" seuraaviin menkkoihin saakka ja senkin jälkeen vielä 2kk kumipuvussa:))) mutta tää jälkimmäinen varmaan jää jos clomi-kuuri alkaa heti huhtikuun kierrosta.
Arvatkaas oliko eilen tunnemylläkkä siellä osastolla kun naiset työntelivät tuoreita vauvojaan pitkin käytävää...voi että teki sitten sisällä kipeetä, vaikka eihän se ole minulta pois. Jotenkin vaan mylläsi päässä kun niissä lääkehuuruissa siinä istui ja mietti tulevaa tai tulemattomuutta. Olis ollut niin ihanaa olla itse siinä tilanteessa uunituore vauva ja roikkuva vatsanahka:))
Väkisin alko ajatus laukkaamaan ja iski suuri ahdistus saako sitä vauvaa enää koskaan, vaikka hoidot on alkamassa ihan nurkan takana, se ei takaa onnistumista. En muistanut kysyä lääkäriltä vaikka kaikesta keskusteltiin, että mikä on kohdunsuuntilanne jos raskaus alkaa ja sitä minä pöllö eileisen illan mietin. Muistan toisen lääkärin leikkausta suunnitellessa sanoneen jotain kohdunsuun ompelemisesta jos raskaus alkaa...joku varotoimi, ettei aukea ennen aikojaan kun osa puuttuu??? Nyt voi mennä kyl metsään, mut onko teillä kenellä tietoo tästä. Olen kuullut tuosta ompelusta sellaisilla joilla heikko kohdunsuu ja toistuvia ennenaikaisein synnytyksiä.
No eiköhän tuo selvinne seuraavalla kerralla viimeistään...kontrollia kuitenkin tulossa.

Meillä on vielä ihan hiljaista mies meni töihin ja lapset nukkuu...viimeiset loma-aamut niin saavat nukkua niin kauan kun nukuttaa.
Rieska-taikina on ollut yö yli jääkaapissa tekeytymässä taidan tästä mennä tyrkkäämään sen uuniin:)) nam josko siihen tuoksuun joku heräisi.
 
Titti*
Tervetuloa elävien kirjoihin Haidi!!

Tuntuu niin tutulta toi tuoreiden äitien kanssa oleminen, tammikuussa kun olin tätä tyttöä synnyttämässä niin viereisessä huoneessa koko yön itkeskeli yksi vastasyntynyt. Eipä tuntunut kovin kivalta tietää että kohta syntyvä lapseni ei koskaan itkisi samalla lailla... =,(

Kyllä tässä itselläkin koko ajan pyörii mielessä että pystyykö sitä enää yhtään lasta saamaan, tuleeko aika vastaan tai jos kroppa ei vaan enää suostu yhteistyöhön. En yhtään osaa sanoa tuosta kohdunsuun jutusta, en ole kuullut vastaavasta aiemmin että miten se mahtaa vaikuttaa. Mutta jos lääkärit ovat puhuneet kuitenkin tulevasta mahdollisesta raskaudesta niin kai se on ihan mahdollista, ehkä tarkempaa seurantaa vaatii, mikä on tietysti ihan hyvä asia. Onhan siinä kohdunkaulassa vielä pituutta yleensä aika paljon että jos ei paljoa ole täytynyt poistaa niin luulisin että kaikki on mahdollista. Mutta eiköhän se lääkäri kerro jälkitarkastuksessa loput. Tsemppiä!!

Omaa napaa: ei mitään oloa. Maanantaina pitäisi virallisesti menkat alkaa mut kun se ovis taisi pari päivää myöhästyä niin keskiviikon tienoilla voi ruveta miettimään missä mennään. Mut ei kauheesti ole sellaista oloa että olis tärpännyt, yleensä olen sen kyllä aavistanut jo tässä vaiheessa.

Pesukone jyllää petivaatteita, taidan lähteä kuumeisen pojan viereen kattoo telkkaa hetkeksi...
 
kata...
Hellurei!!
Täällä loma lopuillaan,pienet on tädillään tän viikonlopun ja tässä touhuiltu kotosalla ihan tä päivä.
Lomareissu oli tosi upee,oltin Jämissä elämyskeskuksessa,siinä ihan hotellien ja hiihtoputken vieressä oli meille 300 neliötä ihan omalle pesueelle varattuna.
Aivan upee talo,kaikki herkut porealtaineen ja järkky suurine saunaosastoineen.Videotykillä sai kattoa uutiset ja muksut oli tointa täynnä.Oli nimittäin mönkijäajelua,laskettelua (2 kilsan päässä oli laskettelukeskus)lumilautailua ja hiihtoputkessa hiihtoa.Aijoo koiravaljakko veti meitä ja muksut oli intona.Olis saanut loma vaan jatkua ja jatkua.

Vaan paluu arkeen pikkuhiljaa..
Ollaan elokuviin tästä lähössä vielä,mies ja pojat ajelee mopoilla pihalla vielä.

Tehis,pikaseen luin että murkkuhuolia...Mä oon kans pelännyt ja oottanut että koska iskee.Poika kun on seiskalla ja SE aika koittaa kohta.Mutta tähän asti on ollut kotihiiri ja vieläkin.Kavereita on ja tyttökaverikin mutta en tiiä mikä on,sekö että asutaan niin syrjässä että mun pitäis viedä aina eikä kehtaa taikka jotain...
Mutta ei ees ole yrittänyt iltasin minnekään.

Mutta on tosi ihanaa sillä meillä on suunnaton apu pojista näitten pienten kanssa.Siis mun vanhin ja kaksosista poika jelppaa ihan järkyttävän upeesti näitten pietten kanssa.
Lomalla vanhin nukkui 2,5 veen kanssa ja hoiti pesut ja pisut sekä muut,8 ee poika taas syötti ja vaipatti Miskan (9kk jo!!)
Ja tä on ihan omilla ehdoilla sillä musta ei pakottaa saa huolehtimaan toisesta.Tietty joskus voi kysyä että katotko hetken,mutta näin se menee meillä jotenkin ihan luonnostaan.
8 vee tyttökin kyllä hoitaa ja välillä tappelevat kuka hoitaa,mutta Nelli on vähän lyhytjänteinen...Karkaa omille jutuilleen äkkiä!!=)

Miehen poikaa ei juurikaan kiinnosta,mutta joskus auttelee hänkin.

Nyt alettava valmistautuun,heipat!!
kata
 
Titti*
Minä täällä valvon ja mietin ja huolehdin... Pojalla toista päivää kuumetta, pulssi on varmaa yli 200 ja hengitys tosi tiheätä ja yskä on kova. Nukkuu kyllä mutta ynisee kauheasti unissaan. Ja yskii. En oikein tiedä pitäisikö olla tosi huolissaan vai ei, googlesta etsinyt tietoa ja vaihtoehdot näyttäisi olevan keuhkokuume tai alkava astma... Jipii... Ei taida tarvii nukkuu tänä yönä kun täytyy valvoo että miten poika hengittää...
 
Haidi kirjautumati
Kipaiseppa Titti pojan kanssa lääkäriin, nyt on liikkeellä todella sitkeetä räkätautia, joka kestää ja kestää, tuo kuulostaa siltä, että voisi olla keuhkoputkentulehdusta. Nopeasti vaan lääkekuuria päälle niin kyllä se siitä ajallaan paranee, eikä pääsisi keuhkokuumeeksi asti.
Rauhallinen sunnuntaipäivä täälläpäin...ei kummempia suunnitelmia, huominen vielä vapaata ja sitten tiistaina täytyisi aloittaa taas työharjoittelu seuraavaksi viideksi viikoksi. Vähän meinaa tuo maha kiukutella kun vähän enempi jotain touhuu, joten täytyy ottaa vielä rauhallisesti, ärtsysti alkaa juilii kun rasittuu.
 
Titti*
Täällä jo vähän parempi olo pojalla. Nukkui ruhtinaalliset 12 tuntia ja paljon reippaampi jo on. Hengitys on vielä hieman tiheätä mutta ei enää niin huolestuta. Kummitäti käväisi juuri kylässä ja hän on ihan oikea lääkäri eikä tuntunut olevan kovin huolissaan kun vointi näyttää olevan ihan mainio, siis jaksaa leikkiä ja jutella ihan normaalisti. Seurataan tilannetta... ; )

Nyt lähdetään korista katsomaan, palaillaan taas!!
 
Haidi kirjautumati
Maanantaita
Kerrankin vapaata arkipäivänä:)
Huomenna sitten työharjoitteluun ja iltavuorohan se napsahti heti alkuun, loppuviikko onneksi aamua. En niin hirveesti tykkää iltavuoroista tuolla kunnan työmailla kun siellä on usein tyyliin ilta, aamu, ilta, aamu monta vuoroa putkeen, tuolla tyylillä ei perheelle jää aikaa lainkaan, mutta täähän on onneksi vaan 5 viikkoo.
Meillä poika kuumeessa kurkku kipeenä jne. makaa tuolla peiton alla. Hain äsken kuopusta labrassa käyttäessä ensiavuksi ison suklaalevyn ja vanukasta:)
Miehen siskon piti tulla tänään yökylään, mutta saas nähdä tuleeko tautia hakemaan???

Täällä oli ollut puhetta murkkuikäisten menoista ja tempauksista...täytyy myöntää, että pojan 16v. kanssa on päästy helpolla. Kerran on 13v. kännit tempassut ja se jäi siihen. Hengailee kavereiden kanssa kylillä, nuokkarilla jne. käy kotibileissä missä alkoa jotkut runsaastikin kuluttaa, mutta pojalle näköjään riitti se yksi kokeilu. Kotiintuloajat on ja niitä noudattaa, välillä soittaa ja pyytää lisäaikaa, siitä neuvotellaan erikseen sitten missä on ja kenen kanssa. Kotiin tullessa sitten kertoo kuka oli missäkin kunnossa ja mitä kukakin teki. Tämä on mielestäni hyvä juttu...kuinka moni kertoo kotona omille vanhemmilleen kavereidensa ryyppyillat ja hölmöilyt? Ei kovinkaan moni. Välillä on jossain ollut sellainen meno tai joku tehnyt jotain pahasti kiellettyä , johon minä olen puuttunut jotain kautta. Asiat on aina hoidettu niin, että poika ei ole joutunut syntipukiksi siksi, että on kotona kertonut.
Ihmettelen vaan nykyajan vanhempia, eikö ne oikeesti tiedä mitä niiden jälkikasvu tekee, vai eikö niitä kiinnosta??? Itse olen senverran valveutunut ja perillä asioista, että meidän nuoriso tietää, ettei mutsia niin vaan kuseteta. Poika kerran sanoikin kavereilleen, että turha yrittää meijän äiti on aina askeleen edellä:)))))))))
Osaa myös kavereiden painostuksessa tiukanpaikan tullen kääntää säännöt jne. aseeksi toisia vastaan. Joskus muistan yhden kaverin aukoneen päätä, että toinen ei saa olla ulkona aamuyöhön ja tehdä mitä lystää, niin siihen poika kuittasi, että minun vanhemmat välittää, niitä kiinnostaa mitä teen ja kenen kanssa. Tää oli mielestäni hienosti sanottu silloin 14v pojan suusta.
Saa nähdä mitä tulee sitten tyttöjen kanssa vastaan, isompi on rauhallinen hevostyttö, jota ei kiinnosta hilluminen kännissä, vaikka ikä on just pahimmillaan siihen hommaan, 14 täyttää. Kuopus onkin sitten se porukan rämäpää, jolta voi odottaa ihan mitä tahansa kunhan vähän vielä kasvaa...kauhulla odotan.
Toisaalta kun oppivat tässä isoveljeään ja sen touhuja seuratessa miten hän toimii ja mitkä on kotona säännöt minkäkin suhteen, niin tuleeko niitä ongelmia välttämättä???
 
ohdakkeenkukka -töissä
Tännehän on tullut eloa :}

Pitäisi rientää aamupalaveriin mutta kerrotaan nyt pikaseen kun meinasin säikäyttää ukkoni toissayönä.
Näin unta että heräsin yöllä vessaan ja tein siellä samalla raskaustestin. Testi oli aivan selkeästi positiivinen ja menin takaisin sänkyyn ja mietin miten kerron miehelleni.
Sitten jossain unen ja valveen rajamailla heräilin ja jatkoin miettimistä että miten mä nyt sanon miehelleni olevani raskaana. Päätin jo herättää miehen ja sanoa suoraan että olen raskaana. Siinä vaiheessa tajusin että hei hetkinen...jos mä olisin äsken käynyt veskissä, niin miksi mulla olisi edelleen näin kauhee pissahätä :D
Olisi varmaan miesparka saanut sydärin ku oisin herättänyt että olen raskaana..ja aamulla ois saanut selitellä että enkä ole :D

Kaikille kaunista kevätpäivää ja toipilaille/sairastaville toipumisia!
 
Papu75*
Huomenta päivää kaikille!
Lomat on lusittu, lisääkin olisin ollut, ei yksi viikko tunnu missään..

Nyt on sellainen kasa paperia kertynyt tänne pöydälle ja ympäristöön, että pakko palata kommentoimaan kaikkea paremmalla ajalla.

Tänne tuli talvi, lunta tulee ihan sakeasti (hyvä juttu näin talviloman jälkeen)

Palaillaan!
 
joox3, kirjautumati
Jahhas, jahhas........
lomilta on palailtu. Hienoa, hienoa !
Meillä pojat on flunssassa, mutta pistin vielä tänään kouluun,
kun ei kuumetta ole...ukko makaa tuolla sängyn pohjalla kuumeisena,
siinä on palveltavaa riittämiin.

Eilen tuli risteilymeinigistä puhetta ukon kans,
ja sanoin, että mua kyllä jännittää,
tuotiinkohan ihan omatekemä tuliainenkin sieltä...
Ukko hymyili leveesti ja sanoi " nii, heh ;o) eipä sitä tiedä..."
Joten eipä ainakaan pahastu varmaankaan, jos näin on.
Mitään tuntemuksia ei mulla kyllä ole asian suhteen,
mitä nyt verenpaine tuntuu olevan koholla ( en ole mitannu ).
Huomaan kyl miettiväni aika monasti päivän aikana asiaa...

Ihanaa & talvista viikkoa kaikille *=o}
 
Titti*
Huomenta vaan!!

Täällähän tosiaan on eloa, tervetuloa kaikki lomalaiset takaisin!

Kaikilla näyttää olevan kipeitä muksuja, meilläkin poika jäi mummin kanssa kotiin, saas nähdä miten siellä menee kun mummi ei niin järin aktiivisesti ole pojan kanssa ollut. Mummi ihan itse ehdotti kun on lomalla että hän voisi olla pojan kanssa, toivottavasti välit tästä alkaa lähenemään niillä.

Täälläkin töissä vähän kiirusta kun pe tuli oltua siellä koulutuksessa ja ke-to on myös koulutusta, laskutkin pitäisi jossain välissä saada maailmalle. Ei muuta kuin sorvi laulamaan...

Ps. Kp 29...
 
joox lisää
Tuolle Katalle mun piti sanomani, että olen kyllä TODELLA KADE
sulle...tai siis ihan jokaiselle, jolla vanhemmat lapset auttaa pienen kanssa.
Meillä pojat on vasta alkanu itekseen siivoilla vähän
ja roskat vievät joskus.
Tyttö mahtuu kyllä pihalla poikien leikkeihin mukaan,
mutta itekseen eivät kotosalla tyttöä suostu vahtimaan....höh.

Titti; Ihana tilaisuus kuitenkin lapselle saada lähentyä mumminsa kans.
Meillä ei yhtäkään isovanhempaa vois vähempää kiinnostaa omat lapsenlapsensa...
poikkeus on tytön ukki, joka on peräti kerran pitänyt tyttöä mökillä yhden yön,
silloinkin herran uusi avovaimo hoiteli tytsyä...

Reippautta jokaiselle sorvin ääreen !
 
Titti*
Meilläkään ei paljoa apua isovanhemmista ole, molemmat ukit on kuolleet ja mun äiti asustelee 350 km päässä, tää anoppi asuu 500 m päässä mutta mutta... sillä on nykyään mega-alkoholisoitunut miesystävä eikä mun mies sitten halua lapsiaan sinne päästää... Kurja tilanne, anoppi ei suostu myöntämään mistä kiikastaa vaikka se on sille sanottu ja märisee sitten kun ei nää tarpeeksi lapsenlapsiaan. Se on itsekin ruvennut enämpi nappailemaan drinksua, valintansa on siis tehnyt.
 
kata..
Haidi,tuo täälläkin on tavoitteena,kuulostaa tosi ihanalta tuo teidän suhde.
Meillä poju vielä ainakin kertoilee juttuja,välillä nauraa ja sanoo että mahtaako viittiä kertoa sillä sä (eli mä) kuitenkin soitat taas jonnekin!!
=)
Samaa oon huomannut että osa vanhemmista ei kai vaan sitten välitä,jaksa,halua puuttua nuorten elämään.Sillä pojankin porukassa esim.ikärajat ei ole koskaan merkinneet mitään,ovat pelanneet jo vuosia k-18 pelejä.Musta se on järkkyä!!
Tä on osasyy miks meilläkään poika ei käy kauheemmin kavereillaan,vaan tulevat meille.
Oon joskus tutulle äitille soittanut ja pyytänyt että kun meidän poju on siellä,kattois etteivät pelaa niitä pelejä.
Meillä on netissä estot ja pleikkapelit ollaan yhessä valkattu ja katottu että on sellasia mitä voi pelata.Ja eri pelit on noilla 8 vuotiailla kuin isommalla.

Nyt onkin mentävä,täällä pienet hätyyttää jo kovasti.
Jatkan myöhemmin taas!!
 
joox3, kirjautumati
Tiedättekös,
oisko se sitten niin, että me joilla on niitä mukuloita enempi
niin välitetään aidosti enemmän myös siitä,
mitä ne tekee ja kenen kanssa ja missä?

Myös meillä on tiukat nuo pleikkapelirajat,pelataan max.12 v-pelejä nyt kun pojat on 9. muilla täällä naapurustossa ja poikien luokkakavereilla ei ole, siis kellään...
naapurin poika-5v!-pelaa tuollaisia k-16 pelejä,
ja on aikas levoton kaveri, lyö ja potkii ja raivoaa aina pihallakin.

Myös meillä pidetään huolta ja kysellään, missä pojat on ja kertovat sitten myös mitä on luokakkaverit ja muut kaverit tehneet pahojaan ja missä.
Ihanaa, kun aina olettavat, että äiti soittelee sitten heidän vanhemmilleen
ja hoitaa asiat kuntoon....vaikka en edes tiedä noita kaikkia tyyppejä ;o) !
( eikä nyt ihan joka asia olekaan sellainen, josta soittelisin..)
Mutta jopa koulun ( ISO koulu ) rehtori on henk.koht. kiitellyt
minua " upeasta kasvatustyöstä "....ollaan sitä ny polleena, juu-u ;o)

Onkos teillä itsellä muuten ollut millaiset vanhemmat tai isovanhemmat ?

Mulla on ollut alkoholistivanhemmat, jotka kilvan pahoinpiteli toisiaan ja siskon
kans yritettiin niistä huolehtia pienestä asti,
että edes hengissä selviävät...
Ovat eronneet jo yli 20 v. sitten ja kumpikin tahoillaan naimisissa,
ja alkoholikin osittain ainakin jäänyt.
Mä päätin jo pienenä, että mun lapsille en ikinä tee tätä samaa -
ja päätös on pitänyt !
Koskaan eivät ole nähneet mua humalassa,
saati riitelemässä ( muuta kuin sanasotaa,
mutta osaavat siihenkin suhtautua ihan asiallisesti ) Pari olutta tietenkin omassa pihassa kesäisin olen ottanut.

Aikanaan meidän Isovanhempia ( lue; isänäiti ja äidinäiti ) ei myöskään ole ikinä juurikaan kiinnostanut lastenlastensa elämä,
nyt meillä onkin enää 1 mummo yli 85 v.hengissä, hänkin on asunut aina ruotsissa,
joten äärettömän harvoin on nähty.
Toinen ukki on kuollut ennenkuin minä synnyin,
Äidin isästä ei ole kovin tarkkaa tietoa, kuka lie....

Olenkin myös luvannut ihan ääneen omilel lapsilleni,
että sitten kun musta tulee mummo,
otan pieniä luokseni ja hoidan niin hyvin kuin taidan ja jaksan vaan,
ei tarvii miettiä, mistä hoitaja ipanoille sitten ;o)

Mutta laittakaas hei tarinaa niin päästään jyvälle isompienkin pesueiden elämänmallista....


 
Haidi kirjautumati
Ahkerana täällä, ihan vallan hiki tuli kun tuossa tappelin noita villakoiria vastaan. Ihanaa kun aurinko paistaa, mutta paha kun heti näkyy kaikki pöly ja lika jne. eikä viitti kaihtimet kiinni olla koko päivää. Tekis niin mieli vaihtaa järjestystä, mutta kun tuo sohvan rohjo on niin iso, ettei se mahdu toiste perin, muuten menee partsin oven eteen. Jotain pienempää siis keksittävä...eilen siivouspuuskan alettua siivottiin ensin tyttöjen vaatekaapit ja sitten käsittelin vessan lattiasta kattoon, kyllä taas kelpaa:)
Olkkarin matto joutas roskiin, mutta jos nyt odottas ensin sen koiran saapumisen ja kasvamisen vähän, ettei se ainakaan heti söisi uutta mattoa. Isäntä ei ole yhtään samaa mieltä et meille tarviis uusia mattoja, se kuittaa aina samalla virrellä...kissa repii ne kuitenkin:( ei se oikeesti revi, mutta tietysti kun välillä spurttailee niin jäähän siitä jälkiä joskus. Siihenkin mulla olis ratkaisu jos sellasen mitä ne nyt on oikeelta nimeltä? Sellasen lankamaton ostaisi, siinä ei näkyisi kissan revittelyt:)) vaan miten lie karvan tarttumisen laita...kertokaas kenellä on sellanen nykymuodinmukainen lankamatto, onko se helppo imuroida, tarttuuko siihen kaikki pöly, eläintenkarva, hiukset jne. kiinni??? Meillä minun pitkiä hiuksia on aina joka paikassa:))) Vilkasin tuosta pöydältä mainosta...onks se ryijymatto ihan virallinen nimi???
Emme saakkaan yövierasta, miehen sisko oli tullut vatsatautiin ja saakin luvan pysyä kaukana. Se olis sit seuraavaks vissiin vuorossa sapuskan valmistus tässä mökissä. Ilta löhötään sohvalla telkkaa katellen, meillä ei nyt ns. kakkostelkka näy makkarissa kun ei ole siellä boxia vielä. Isäntä taktikoi, että jos kuukauden pari odottelee hinnat tippuu sit ostaa olkkariin uuden ja vanha makkariin.
Poikakin jo piristynyt, pelailee pleikkaa omassa huoneessaan. Noihin pleikkapeleihin minä en ole puuttunut kun hyvin vähän pelailee, lähinnä auto ja motskarilla ajo pelejä, ei oo koskaan tykännyt ns. räiskintäpeleistä. Tv-ohjelmiinkaan en enää muutamaan vuoteen ole puuttunut, siis ikärajoihin meillä katsotaan laidasta laitaan ohjelmia, tosin kuopus ei katsele kun nukkuu aikaisemmin, mutta olen sitä mieltä, että katsoa voi kun yhdessä katsotaan. Meillä ei ole rajoitettua esim. salatut elämät ym. sarjat. Olen jotenkin sitä mieltä, että jos lapsilta pimitetään esim. uutiset, joissa rankkojakin asioita on, niin silloin ollaan jo syvällä pumpulissa, jostain näitä asioita kuitenkin kuullaan tai nähdään ja sitten ollaan ihan yksin ja hukassa omien ajatusten kanssa kun aikuinen ei ole niitä jakamassa. Jokainen tietysti tyylillään, mutta paljon on nykyisin sellaisia lapsia joita varjellaan ihan liikaa ja mielestäni se vahingoittaa enemmän. Kuopuksen kaverin äiti kerran soitti minulle ja siunuusteli, että hyvänen aika kun teillä kiroillaan, kun heillä se on kiellettyä. Tähän en voinut muuta kun nauraa ja sanoa, että jos lapsesi on niin pumpulissa kasvanut, että ei voi ärräpäitä kuulla, hän voi olla tulematta meille. Minä päästän perkeleen ilmoille just sillon siltä tuntuu, enkä sääli lasten korvia. Saman olen sanonut lapsille, jos oikein suututtaa kotona ja kirosana lipsahtaa, ei elämä kaadu jos se helpottaa, mutta sitä veetä ei mätetä tuolla pihalla ja hyvin on oppi perille mennyt. Noituvat sillointällöin itsekseen tai toisilleen, mutta veetä ei haistatella. Siinä kulkee raja!!!
Mitäpä olette muut mieltä tästä...galluppia pystyyn lasten käytöstavoista/vanhempien sallimista asioista?
 

Yhteistyössä