ISOmpaa pesuetta haaveilevat 19

  • Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti
kukkis79
Huomenta!

Täällä jo aamutuimaan. Aurora Vee: mulla on yleisen kasvatustieteen maisterin paperit. Oli sinänsä aikoinaan täysi virhe lähteä lukemaan. Monet mun alan ihmisistä työllistyy esim. yritysten henkilöstöpuolelle tai koulutuksen hallinnolliselle puolelle. Vaikka kaupungissa asunkin, niin täällä ei kertakaikkiaan ole tän alan töitä. Joten tein ison ratkaisun ja vaihdoin opiskelemaan alaa, jolta löytyy 100% varmasti töitä. Ekan lapsen sain yliopisto-opiskeluaikana, toisen sain kun tein vuoden luokanopettajan sijaisuuden ja nyt (toivottavasti) kolmas tulee sit opiskeluaikana. Mies on ollut viitisen vuotta töissä.
Mun piti kans hieman nähdä vaivaa miehen päänkääntämiseen tässä vauva-asiassa. Mut sain hänet vakuuttuneeksi, että a. lapset on hyvä tehdä näin nuorena b. pienellä ikäerolla ja c. sillain, että kun valmistun pääsen aloittamaan työelämässä ilman, että tulee taas heti reilun vuoden tauko äitiyslomaillessa. Nyt on siis pillerit heitetty nurkkaan!
On tosiaan mukava huomata, että on muitakin "nuoria"(ollaanks me enää nuoria...?), jotka haluaa useamman lapsen. Kaveripiirissä monet on vasta ekalla kierroksella ja kauhistelee meidän suunnitelmia, mutta ite tiedän , mitä haluan elämältäni ja millaisen perheen haluan.Eikös se riitä?
Ihanaa kun paistaa aurinko! Täytyy tästä lähetä pikkuhiljaa koululle. Hyvät päivän jatkot kaikille!
 
Tehotyttö.
Huomenet!
Äkkiä ennen ku lähdetään ulkoilemaan...

Tuosta nuorena lasten tekemisestä.. Heheh, mitähän mäkin puhelen nuoruudesta. Aika kaukainen asia :) On se muuten jännä, että ei sitä millään omaa ikäänsä tajua&usko. Olo on nuori, vaikka mittari näyttää muutta. No, se siitä. ASIAA!

Mulla oli yo-opinnot kans kesken, kun jo aloitettiin yritys. Vaan eipä tärpänny :-( Paprut sain ulos sitten 23-vuotiaana ja siitä meni vielä reilu vuosi esikoisen syntymään. Häät pidettiin tuossa välissä. Silloin olikin itsestäänselvää, että meille tulee ISO PERHE. Viidestä puhuin kaikkien sukulaisten kauhuksi, varsinkin anopin :)
Vaan sitten meinaskin käydä vähän toisin...
Nuo kaksi ekaa siis syntyi vähän reilu kahden vuoden ikäerolla. Olin kotona neljä vuotta. Siinä oli kolmenkympin kriisi ehtinyt jo hyökätä päälle. Ikää oli 28v, kun palasin töihin. En ollut ehtinyt oikein ammatti-identiteettiäni edes vielä saada alulle, koska "ura" oli ihan alussa jäädessäni äippälomalle ja siitä sitten tuolle pitkälle kotonaoloajalle. Isäntä puhui kolmosesta koko ajan, mutta minä en halunnut. Mun oli pakko saada elämääni muutakin kuin se perhe. Koin tuon 30-kriisin mielestäni aika vahvana, mutta eipä siitä nyt toista romaania tässä kohtaa... Tuossa kotonaoloaikana oli myös ensimmäinen talo rakennettu ja appivanhemmat asuivat täällä meidän kylällä vuoden meitä auttamassa. Se oli rankkaa aikaa kriisiläiselle!
Niin sitä vain näytti siltä, että lapsiluku jää kahteen suurperhehaaveista huolimatta. Onneksi ihminen kasvaa ja kehittyy koko ajan. Vähitellen kypsyin uudelleen tuohon kolmosajatukseen. Vaan eipä sitä kuulunutkaan pitkääääään pitkääään aikaan. Välillä oli jaksoja, että taas ehkäisimmekin. Menossa oli rakennushanke TAAS! Kolmonen sai alkunsa vasta, kun olimme asuneet muutaman kuukauden uudessa talossa. Kolmosen jälkeen oli heti aivan selvää, että meille tulee vielä neljäskin :) Tulinkin nopsasti raskaaksi, kun hormonitoiminta viimein käynnistyi. Raskaus meni kesken. Uusi tärppikin tuli kohtuullisen nopsasti. Nyt taas viitosen suhteen vähän epävarmempaa, joten ei varmaankaan tärppää???
Mutta onneksi olen palannut lähtöpisteeseen noiden kriisin värittämien notkahdusten jälkeen eli haluan olla SUURPERHEEN ÄITI <3

Ohoh, sori, tulipas purkaus ;-)
 
ohdakkeenkukka - töissä
Huomenta

Kukkis löysikin sitten perille, hyvähyvä :}

Lyhyt esittely: olen 28v uusioperheellinen, jolla 3 bio-lasta ja 2 bonus-lasta :p
Menemme olioni (meille miehet ovat kaikki olioita..kun ei ne tajuu aina meitä) kanssa naimisiin elokuussa ja nyt on työn alla sellainen pieni , bio-yhteinen nyytti.

Tehiksen anopista tuli mieleeni muuten oman anopin lausahdus vajaa vuosi sitten. Anoppi sanoi että pitää muistaa syödä foolihappoa jos jossain vaiheessa koitetaan tulla raskaaksi :D eli hänelle tuskin olisi kauhistus kuulla että lisää lapsenlapsia luvassa. Appivanhemmat muutenkin on ottaneet muksut hyvin vastaan.

Tää oli tällainen pikavisiitti, mä hukun töihin tän loppuviikon..
 
joox vielä
Vieläköhän se Mirellan pesue on viiruxen kourissa,
kun ei mitään ole kuulunut ??
Pikaista paranemista sinnepäin lähetellään tässä: ********''''''*****'''''''**'''*''**''***'''''***'
( noi on salasäteitä )
 
Papu75*
Piti oikeen mennä katsomaan, että jäikö Mirella astianpesukonekorjaajan (huh kuin pitkä nimike..) kanssa kaffettelee ;) Toivottavasti siellä ollaan jo parannuttu??!!!

Kukkis; tervetuloa porukkaan!! =)

Pää lyö ihan tyhjää... *kop kop*

Titti, toivottavasti olet päässyt purkamaan ylimääräiset kaasuuntumiset ;)
Mulle ainakin voi sanoa kipakatkin kommentit, jos aihetta on.
Kävin muuten kääntymässä pikaseen suljetulle, mukavan kokoinen massu, olikos se ultra tällä vai ensi viikolla??? (dalmis..)
Siellä oli näköjään tapahtunut pientä "siivoamista"?

Ja töihin.. ihana ilma, pakko ehtiä tänään ulkoilemaan!

Ps. Mitenkäs MIrkun olotila?

Pps. Vieläkö yhdelle ja vilkkaasti pyörivälle AadaOlaville vilkutuksia!
 
Papuvielä..
Misäs Haidi... olioo parantelemassa?

Safiirille bd bd!! Koskas saadaan jännäillä?

Öööh.... Onkohan mulla lunssa iskemässä, on joteskin niin tukkonen olo... tai sitten nää pölyt tekee sen. Tuntuu kuin koko pää olis räkää täynnä, yökh..
 
Haidi kirjautumati
Koulussa istun täällä atk-luokassa, syön eväitä ja luen ketjuu salassa kiireellä ettei kukaan nää ja törmää tänne vakoilemaan mitä täällä kirjoitan...pakko sulkee ennen kun takapenkkiläinen palaa...moikka!!!
 
Titti*
Yöksterveisiä... Paha olo... : (

Papu, iltaisin oikeastaan nuo kaasut eniten vaivaa, ei juuri muulloin... Ummetusta ja ilmaa, tosi hehkeä olo... Nii, ei mulla muuten mitään ihmeempiä kommentteja ole ollut mielessä kun harmitti vähän yhden jalostajanpurkin veto nenuun tässä taannoin... Tuli mieleen että anteeksi että täällä haaveilupuolella mietitään niitä kp:tä ja la:ta, mutta missäs muualla niitä sitten saisi miettiä?? Ja mun mielestä alusta asti on täällä toitotettu että täällä saa ja pitää puhua muistakin asioista, ja myös ne jotka ei aktiivisesti haaveile ovat enemmän kuin tervetulleita!! Se vaan mua itseä harmitti. Ei sen kummempaa.

Nii ja Papu, vähän pihalla oon, mitä siivoamista?!?!?!?! Ei raksuta... Nii ja ultra on viikon päästä lauantaina...

Joo, taas vähän töitä...
 
Papu75*
Piti oikeen käydä vilasee, että mitä siivoamisia oon kirjoittanut... ei oo mun päivä tänään(kään?).. Niin sitä vaan, että sieltä on poistettu kirjoituksia, ilmeisestikkin kun yksi on poistanut jäsenyytensä.
Sapettaa vaan kun eilen kävin pikasesti kääntymässä, mutta aikaa ei ollutkaan kirjoitella, piti viedä vanhin poika harrastusten pariin... sitä ennen poitsu oli ite koneella. Siitä johtuu ne mun yökyöpeli juttuni, silloin saa olla ihan ittekseen :)

Mun mielestä täällä on parasta se että voidaan miettiä "ääneen" ihan mitä vaan, olioiden kaatoa, kp;tä,kurahousuja, raskautta, murkkuikää/uhmaikää, kampauksia, säätä... ihan mitä vaan =))))

Haidille vilkutuksia koulunpenkille!!

Missäs Joox?? Varmaan nauttimassa iiiihanasta säästä (kateellisena näpyttelen konetta täällä toimiston perällä)

OKukka??

Puhelin soi taas..
 
ohdakkeenkukka - töissä
Täällä :}

Käyn pikaseen pyörähtämässä katsomassa teidän viimoiset jutut.

Ja juu, kyllä munkin mielestä joukkoon mahtuu kaikenkarvasta porukkaa ja aiheet kelpaa kaikki maan ja taivaan väliltä. Meitä on aika monenlaista tässä porukassa ja niin se pitää ollakkin :}

Ehhehee, olen muuten bongannut nyt niitä samaisia "oireita" kun viime kierrossakin. Ilmeisesti ne ketunnenät kuuluu mun luonnollisiin ovis-oireisiin, kuten myös vihlaisut yms muut mukavuudet..en kyllä mene lankaan tällä kerralla :O
Tänään kyllä kaatuu varmuuden varalta yksi olio, sen voin vannoa. Roikuin sen boksereissa jo heti aamutuimaan mut ei se pirhana antanu :D

Pomo on kaatanu mulle töiksi kaiken mitä vaan suinkin pystyi. Ja ite istuu vessassa sanomalehden kanssa jo ties kuinka kauan..
 
Aurora Vee
Pikaiset moit!

Meidän lapsilla kotipäivä tänään, lähdemme nimittäin kohta äitini kanssa vanhaa-famua (eli minun isänäitiä) tapaamaan. Tunnin autoreissu kehä ykkösellä tolla porukalla, ääntä ja jännitettävää riittää... Enempi jännittää tosin riski törmätä isääni, joka asuu lähes naapurissa. :-/

Minustakin tämä sekoitus koopeitä, kurahousuja ja kampauksia on juuri parasta tässä ketjussa: puhutaan muustakin elämästä siinä jännäyksen ja haaveilujen ohessa. Koska meillähän ON paljon muuta elämää, lasten, työn ja opintojen (ja ennen kaikkea miesten) kanssa. Tai ainakin tuntuu ettei vauvahaaveita ehdi ajattelemaan YHTÄÄN samalla tavalla kuin esikoisesta haaveillessa. Silloin vauvat vaan vilkkui päässä 24/7. *bling bling*

Kukkis, sulla on hyvä syy tuo C varsinkin miehen pään kääntämisessä. Tästä olen puhunut omankin olion kanssa. Mulla alkaa toukokuussa sijaisuus joka on vuoden loppuun (jolloin kuopus 2v 2kk). Sen jälkeen pitäisi saada "oikea" työ, ja samaan aikaan voisi aloittaa kolmannesta haaveilu jos "tavoitteena" on noin 3 vuoden ikäero nuorimpien välillä. Loistava yhdistelmä.

Vaikka naisella on täysi oikeus jäädä muutaman kuukauden päästä työn aloittamisesta äitiyslomalle, on se jotenkin noloa, varsinkin jos aikoo viihtyä samalla työpaikalla pitkään. Ja harmi tietenkin jos just pääsee työhön sisään ja sitten jääkin kotiin. Mulla vielä pienenä haaveena olla vähän kauemmin ihan vaan kotona lasten kanssa, kun aikaisemmin ei ole ollut mahdollisuutta.

Täydellisessä maailmassa olisin yrittänyt nyt tulla raskaaksi ja jäänyt äitiyslomalle suoraan vuodenvaihteessa. Todellisessa maailmassa raskaana olo uudessa, haastavassa työssä ja sen jälkeen kotileikki kolmen alle 4-vuotiaan kanssa olisi tämän mamman loppu. Toiset pystyy, minä en!

Jatkan surffailua ennen kuin äitini tupsahtaa kylään...
 
mirella76 ( is back)
Jebuliiis, tääl ollaan!!! JA TAUTI SELÄTETTY!!!! Jihuu!!!! Eilen käytiin pojan kanssa terveyskeskuksessa paikattavana...otti yhteen lipaston kanssa ja hävisi. Mahtava reikä otsassa, juuri silmän yläpuolella. Liimaa vaan ja taas menoksi=) Mietin juuri, et pitäiskös varmuudella pyöristää kaikki lipastojen yms kulmat? Juu ja matot pois ettei niihin kompastele ;)


MITÄS TÄNNE?????? Yhteenveto? En millään, siis oikeesti, jaksanut lukea kaikkea. Oon ihan pihalla nyt kaikesta ( sekään mitenkään uutta ole). KERTOKAAKERTOKAA=)
 
Papu75*
:D OKukka, pystyn hyvin kuvittelee kun olio herää ja yrittää ravistella takiaista boxereista..
Jos sun pomo on masentunut? Tai laktoosi-intolerantikko?? Kai teillä on vessassa sellainen suihkutin? Sitten kun se tulee sieltä vessasta, käy halaamassa ja taputa selkään.. jos se piristyis sen verran, että tekis sunkin hommas :)))

Luulen että meillä(kin) alkaa keilaus aika :DDD Ihan hervoton vuoto totta tosiaan oli ja nyt rupeaa riittämään, mulla on mennyt rättejäkin kaksi ja puoli pakettia!!! Älytöntä..

Pitäisiköhän muuten munkin ruveta muuten vetoamaan tuohon kohtaan C... tavallaan meinaan... olen saanut puhuttua itselleni sijaisen tähän (DAA!!!!), muttei se (siis hän) ikuisuuksia tätä paikkaa vartoa...
Kohottakaamme malja kohta C;lle!! (Kiitos Kukkis!!!)
 
Papupikasoppana.
Mirella! Moimoimoi! Vai teillä on ollut "matsi" poika vastaan huonekalut... tuttua hommaa.. meillä keskimmäisellä alkoin n. puolivuotta sitten se honkkelikausi, eli kompastuu maton raitoihinkin! Kerran cittarissa kompastui laatan reunaan (siis pelkkä viiva lattiassa) ja tuli mahalteen pari metriä... hieman oli immeisillä hauskaa...
Sitä se kasvu teettää.. niin ja vauhti ;)

Mitämitä... hmm.. paljonko maksoi koneen korjaus, se mua jäi kiinnostamaan?
Pälätelty ollaan, kaikkea mahdollista, yksi lopetti joukostamme ja saimme uuden joukkoon iloiseen! (Kukkis esittäytyi vissiin edellisellä sivulla)
Nyt, mä lähden K-Rautiaan.... soonmoro!
 
mirella76
Koneenkorjaus maksoi huikeat 320e... siinä tietty matkakulut mukana. Oli se olio niin fiksu, että tilasi korjaajan 70 km päästä kotoota...juuh. Että mä olen ihastellut hänen älykkyyttään monesti sen jälkeenkin!! Tuossa olis lähempänäkin ollut korjaajia, öhöm. Olisi varmaan lasku ollut HUOMATTAVASTI pienempi. Mut ei auta, maksettava oli.

Heippa Kukkis, tervetuloa munki puolesta =)

Siis, onko muillakin yhtä lahjakkaita lapsia kuin meilläkin? Kun ihan bravuuri oli tuolla vanhimmalla kaatua tuoliltaan selälleen seinää päin...eikä ees keikkunut tuolilla!!! Mies jo suunnitteli jonkun pöngän laittamista selkään et pysyis ees tuolillaan. Joskus saa nauraa ittensä kipiäksi kun katselee muksujen toilailuja =) Tietty, eihän se naurata jos ite on rähmällään jossain pihalla, kuten esim mä...muutaman kerran menny persiilleen rappusilla (on muuten mojovat mustelmat) ja vetäny herneet kunnolla kun äijä hirnuu vieressä. Mies ehdotti et hän tekee mulle liukuportaat, on kuulemma turvallisempi mulle. Ehdotti se myös sellasta liuskan rakentamista..hekoheko, very funny.

Katako sitten lähti? :( :( :(
 
joox täällä
Tytön kanssa oltu vaatekauppa-posti-kahvila-kauppa-apteekki-reissulla,
tää vanhus on ihan puhki !!
Noi lääkkeet väsyttää niin perskeleesti, että ...huoooooooooooohhhhHhh...
Pitäis jaxaa tivoliinkin lasten kanssa vielä, kunhan olio kohta tulee.
Nii, ja ruokakauppaanki. pöh ja pah.
......aargh! Tyttö heittelee mua tavaroilla...ei olla
päästy sopuun asioista sitte millään kokopäivänä....ja nyt yks tuli koulusta, toinen poika onki kadonnu ilman puhelinta johonkin.

Kiva kun Mirella on tervehtynyt ja ikävä tuo Katan kuvioista poistuminen.
Tehdääs uus ketju + listaus pian, jookos??
Gottago ....seeya!
 
Haidi kirjautumati
Pikainen iltapäiväpäivitys

Kukkikselle teretulemast joukkoon...no jääköön sanomatta:)
Laitoin supervauhdilla koneen pyörimään ja ruokaa uuniin, sit tallille, ihana ilma, lämmin ja aurinko paistaa. Pakko päästä ulos ja siellähän se ilta vierähtää.
Huomenna olis virallinen ovistikutuksen aloituspäivä, mut en viitsi tuhlata vielä tikkuja, myöhäistän tuota aloitusta parilla päivällä. Kovin pahoja raivareita ei vielä ole hormopnit saanu aikaan, mutta voi pojat tuota vessassa juoksemista...viimeyönä kävin 4 kertaa vessassa ja kusin varmaan kolme litraa. Siis clomit toimii ainakin niin, että nesteet kiertää ja päästä asti kun sitä tulee niin paljonhan sitä tietysti tulee:))))))) Napit suurentaa senverran noita sisuskäytäviä, että ne painavat virtsarakkoa.

Huomenna olenkin sitten "tortunmyynnissä"...älkää kysykö:)
Opintomatka tulossa ja vähän myyjäisiä järkättiin, siksi siis...enhän minä muuten!!!
Olikos kukaan puhtaasti Helsingistä...voisi vaikka treffata kunhan ensin tiedän missä liikutaan. Pohjoishaaga on määränpää aluksi, loppupäivä vielä arvoitus. Tästä enemmän vaikka suljetulla jos kuka mahdollisesti tulis Haidia bongaamaan:)
 
ohdakkeenkukka - töissä
Haidi menee myymään piirakkaa...toivottavasti keräät paljon rahaa matkaa varten ;}
Clomit kuulostaa aikamoisilta..

Mirella tervehtynyt, kivakiva :} paketoi oliolle lahjaksi keltaiset sivut ;D

Papu, kyllä se pomo nyt vaan ihan sen takia ne työt mulle antoi ku se niin musta tykkää ja vessassa se nyhrää joka päivä oman aikansa :D pitäisi olla sillä aikamoinen masis että halailemaan alkasin, kuiteskaan..

Jooxin tytön mä haluisin tavata luonnossa, vaikuttaa meinaan melkoiselta draamakuningattarelta :D jokos muuten tulehdus alkaa helpottaa oloa?

 
safiiri,
Kukkikselle tervetulotoivotus munki puolesta.

Äkkiä kertausta meikäläisestä. 35-vuotias rouvasihminen Keski-Pohjanmaalta. Neljä lapsukaista ja yksi koira. Operaatio Viitonen käynnistettiin viikko sitte. Lopputuloksella ei tosiaankaan oo mitään kiirettä, nelkkuki on nimittäin vasta parikuukautinen. Mutta viime haaveilussa meillä vierähti puolitoista vuotta niin siksi ollaan nyt aloteltu uutta haaveilua jo nyt.

Joku kysäisi, millon jännitetään. Ei aavistustakaan. Ei varmaan vielä muutamaan kuukauteen ku imettelen vielä. Vaikka voihan se täti tulla imetysvaiheessaki. No, kattellaan.

Nyt on ihan pakko hiippailla keittiön suuntaan ruuan laittoon. Ykkönen just soitti ja kysäisi että täytyykö hänen jo tulla kotiin. Ihme on tapahtunu kun poika on kaverillaan kylässä ja on vapaaehtoisesti tulossa kotiin. Kymmentä minuuttia ennen ku täytyis.

Näkemisiin taas.
 

Yhteistyössä