ISOmpaa pesuetta haaveilevat 32

  • Viestiketjun aloittaja Ohdakkeenkukka*
  • Ensimmäinen viesti
Joo Xo)
M`oon samaa mieltä tosta tädistä !
Suosiolla sais pysytellä sivummalla muutamiakin
kuukausia niiltä, jotka sitä toivoo ( ... eeen mä, eennen, heh...=)

Ihanaa tavallaan jos on Safiirillakin slekeä tunne siitä, että nyt on viimonen.
Sitä tunnetta mä oisin kaivannu jo Pinkkistä ootellessa, mut eip.
Ei kuulunu,ei näkyny. Ja täs sitä vielä pähkitään....
( Ja salaa toivotaan,josko sittenkin ...)

Ette tiiä, naurattix mua, kun terassibileissä tuo ekan vauvansa saava naapuri
sanoi, että " kyllähän meidän iässä voi näitä lapsia vielä hyvin tehdä,
mut sitte ku 40 paukkuu rikki, niin on jo auttamattoman vanha..."
Anteex vaan, mutta sitte mun oli pakko järkyttää ja kertoa ikäni.
Ja toisen puolen naapuri kertoi että ainokaisensa sai just,
kun oli 40 täyttänyt....Ilme oli muuten näkemisen arvoinen :-O ...
Kjähkjäh - pikku shokkihoitoa X`D !

Mirkku arvaa, onx Pinkkistä houkuteltu jos millä jo 3 kuukautta...??!
Eilen olio ois ostanu sille 25 euroa maksavan murisevan dinosauruksen,
jota se on kinunnu.
Mut ei. Ei vaihtanu hampia siihen millään.
Ja rahaa on luvattu, ja jätskiä ja namia ja limpsaa ja vaik mitä....
Nyt se on kääntyny koko hampi sillai hullusti kitalakeen kiinni,
kun ensin kääntyi vaan poikittain,
ja uusi hammas on siihen päälle kasvamassa jo, näkyy ihan isosti.
Kurjaa kun ei suostu siitä luopumaan, eilenki ois ollu niin hyvä napata se,
kun tytön suu oli jo puudutettu sentäs.
Mut perskeleen härkäpää - ei antanu millään ilveellä.ärh!

Saatiin ohjeeks nytkytellä sitä joka kerta kun telsua katsoo,
ja vanhemmat saa iltaisin ja aamuisin koittaa nytkyttää....
Se hampilääkäri vannotti tyttöä, että antaa sen tehä .........
Juu arvatkaas vaan, antoiko ??

Täällä on muuten yhet vieläkin uudemmat naapurit,
joilal on 9 kk vanha poika ja kun ne tänään näin,
poika mulle jutteli juttujaan kovasti.
Ihana kun ei ollu karvanhaituvaa päässä yhtään, pallopää.
JA isänsä ihmetteli, et kuinak joku voi tehä kolmekin lasta, ei käsitä... nii-ih.
Kuinkahan tosiaan ....
 
Joo Xo) + KiroTusHäröt...
Sorppa.
Suomennosta :

slekeä = SELKEÄ
kuinak = KUINKA

............. jaa-a. montakohan jäi vielä huomaamati ??
Nii ja piti mainita, että tuo vauvan saava naapuri on 31 vee ;o)
 
safiiri,
Nii, täytyy oikeestaan koittaa tsempata ittensä aatteleen niin että lapsoset ois tässä ny. Viishän toisaalta on pariton määrä, pitäisköhän Jänskikselle saaha kaveri joskus? Viime viikolla sanoinki siipalle että hitsi, mää en enää ikinä saa tehhä testejä ja jännittää tuleeko haamuja vaiko ei. Siippa siihen että voinhan mää muuten vaan testailla. Saiskos niitä vauvoja tilattua niin että pääsis luistaan tän odotusajan? Nimimerkki Edelleen kyllästyny tähän norsuoloon.
 
Miskku34
Joox; ai juu, emmä muistanu että teillä ollaan NOIN härkäpäisiä XD! EI voi ku nauraa...sorry!

Safiiri, mä olen tyystin unohtanut norsu-olot, lonkkakivut, sokeri-heittelyt... jospa sittenkin miettisin vielä... ;)))
 
Joo Xo) viä...
safiiri :"Saiskos niitä vauvoja tilattua niin että pääsis luistaan tän odotusajan? "

Eix niitä ollu ainakin HenkkaMaukan kuvastossa ja Elloksellakii ?
Tilausnumeron olivat kyl unohtaneet laittaa....

Nii-ih, Mirkku ; toivon todella ettei kenenkään kohille osu tällasta härkää
ku meiän pimu on ! ( voi sitä ukkoraukkaa, jonka tuo kiinni saa...=)

Nyt on kaksissa naisin metsämansikat pihan nurkalta poimittu
ja tehty jätskiannokset ja syötykin jo,
Sitte soitettiin pojille ja kyseltiin kuulumisia ( ikävä on ! )
sitte pompittiin naapurista lainassa olevalla aikuisten pikkutrampalla,
ja nyt me tytöt mennään unihommiin .
Olio kun lähti jo mökille tänään - me mennään perstaina perässä.

Huomenna jos musta ei kuulu, oon tekemässä Pinkkiksen kans "naisten juttuja " =o}
 
Joo Xo)
Hö.Unihommiin muka.
päätin lakata kynnet -ja sit oli kaikkee pikku hommaa - ja täs mä vielä kukun.
Ei tu uni vaikka niin ajattelin ihanasti uinuvani rauhassa kerrankin,
kun ei kukaan kuorsaa korvaan...
Nyt mä vihdoin koitan mennä unee...moiks!
 
Joo Xo)
Naistenjuttuja tehty - eli tikistetty molluskoita Pinkkiksen koivista
( sain sellasta puuduttavaa salvaa lainaksi naapurista, ja tyttö antoi puristaa 3 isoa
molluskaa takareidestä oikein hyvin =)
ja hammastakin koitettu nykiä irti.
Jätskillä käytiin ja mustikkapiiras tehtiin.
Ja tietenkin eläinkaupassa käytiin kaloja katsomassa ja pupuja ja gerbiileitä moikkailemassa, se on vakiohommaa kun keskustassa käydään...
Nyt tyttö nukkuu ja mä pakkaan mökille kamoja kyytiin.

Terkkuja täältäpäin.

 
safiiri,
Tää menee taas äippäpolille 5.8. Jänskiksen kokoa ja tilaa katsastaan. Neitonen on nimittäin saanu päähänsä kääntyä poikittain. Kuitenki sitä toimitaan 10.8 alkavalla viikolla - joko käynnistetään tai leikataan.

Ny ei muuta ehi. Miesväki on lähössä viikonlopuksi kalastusleirille ja me tytöt aiotaan huomenna käydä lähikunnassa eläinpuistossa jos ei sada.

Safiiri ja Jänskis 35+4
 
Tehotyttö.
Pikailmoitus näin ohimennen, että tänne saapui ODOTETTU vieras. Kp 1 siis :)

Huh, tukka putkella viiletetään täällä...

Vai on se Jänskis päättänyt vielä vähän pitää äitiä jännityksessä.. Meilläkin nuo kaksi nuorimpaa olivat melkoisia väkkäröitä ihan sinne loppumetreille asti. Kävinköhän jopa molemmista kontrollista, kun olivat vähän poikittain myös.. Niin sitä taas unohtaa. Mutta sitä on kummasti tilaa uudelleensynnyttäjällä noiden pikkuihmisten vielä jumppailla :)
Peukkuja, että sielläkin käännytään! Jos alatiesynnytystä enempi toivot...

Tehis
 
marjuli
Huomenta kaikille,
eilen ultrassa käyty ja vauvalla kaikki hyvin ja kohtu näytti lääkärin mukaan siistiltä ja ylimääräiset käynnit lopetettiin, seuraava on sitten rakenneultra syyskuun alussa. Laskettu aika on siis 27.1 j aviikkoja on tällä hetkellä 13+3. Pahoinvointi on loppunut onneksi, vain jos ehtii kova nälkä tulla niin etoo.

Tehiksellä täti kylässä, no sehän on silloin kiva jos on odotettu ;)
Meillä on olion kanssa päätetty, että tämä jää sitten viimeiseksi lapseksi meillä vaikkakin tulee pariton määrä =) Toiselle meistä tehdään sterilisaatio, olin yllättynyt kun olio ehdotti itse, että se voidaan yhtähyvin tehdä hänelle!
Safiirilla neiti kääntynyt poikittain, meillä oli kolmonen poikittain vielä kolme päivää ennen käynnistystä, mutta ilmeisesti säikähti sektio uhkaa ja kääntyi kiltisti pää alaspäin, tosin kasvotarjontaan.
En jaksa enempää kirjoittaa , meillä sekoilee taas tämä kone ja räpsii jotenkin ihmeellisesti, on tosi vaikea kirjoittaa, täytyypi alkaa tutkimaan mikä tässä on vikana!
 
Haidi töistä
Se on Jooxin terassi ihan kunnolla päreinä...akka on jakautunu kahtia lähtiessään rytinällä, sillä myös meille se tuli eilen. Nyt alkaa olla taas normimeininki tässä touhussa kun oli clomit kehissä. Vuotoo tulee taas normaalinrunsaasti, viime kiertoihin verraten, eli ainakin limakalvoa on kasvanut kunnolla nyt clomi-kierrolla.
Tehis pitäskö meidän mennä kaikissa naisin korjaamaan jooxin terde???

Tänään hemmotelen asiakkaita, uunissa muhii possupihvit ja uudet potut kiehuu ja pisteenä iin päälle kanttarellikastiketta...nam...alkas olla valmiina joten kulumisiin!!!
 
Mirkku34
Marjuli, sama ajatus täällä, että jos nyt sattuis niin hianosti että vitonen saataisiin alulle, se olisi varmasti sitten viimeinen. Mutta katotaan nyt.
Tää katteli tänään jo mammavaatteita :/. Tekis mieli ostaa valmiiksi....
 
safiiri,
Hyviä kuulumisia Marjulilla.

Tätionnitteluja sitte Tehikselle (ookko ny aivan varma?) ja -pahoitteluja Haidille.

Mulla on tosi ristiriitaset tunteet synnytystavasta. Sektio ois ittelle helpompi just sillon, mutta siitä toipuminen vissiin voi kestää kauanki. Toisaalta mies on kesä- ja isyyslomalla sillon yhteensä viis viikkoa niin ois kyllä kotona apuja. Alatiessä taas hirvittää se avautumisvaiheen oksentelu ja se että kerkeänkö saamaan kivunlievityksiä (kahessa viimesessähän en kerenny) ja tietenki se, minkä kokonen Jänskis sitte on. Eli ei hän vaan aio juuttua kii niinku Nelkku teki. Alakautta-jutusta on nopeampaa toipua. Eli taian jättää asian "herran haltuun" ja kattoa sitte elokuun 5.päivä, miltä näyttää.

Nyt tietenki muuten ku ollaan niin lyöty lukkoon toimintahetkiä sun muita niin Jänskis päättääki syntyä rv 37+jotain. Kolmonen teki sen 37+3. Tuolla viikolla ei kyllä sais tapahtua vielä yhtään mitään ku miehellä on työpäiviä ma, to, pe, la ja su eikä hän pysty sijaisia ittelleen järjestään noille päiville. Keskiviikkona tuolla viikollahan on siis se viimenen äippäpolilla käyntipäivä.

Näkemisiin taas.

Safiiri ja Jänskis 35+5
 
s,
Alkuperäinen kirjoittaja safiiri:
Nyt tietenki muuten ku ollaan niin lyöty lukkoon toimintahetkiä sun muita niin Jänskis päättääki syntyä rv 37+jotain. Kolmonen teki sen 37+3. Tuolla viikolla ei kyllä sais tapahtua vielä yhtään mitään ku miehellä on työpäiviä ma, to, pe, la ja su eikä hän pysty sijaisia ittelleen järjestään noille päiville. Keskiviikkona tuolla viikollahan on siis se viimenen äippäpolilla käyntipäivä.
Tarkotin tuossa että meiltä puuttuu lastenhoitajat tuolla ajalla.
 
marjuli
Maanantai aamua!
Safiirilla alkaa olla h-hetki lähellä, äkkiä se aika kuluu.

Täällä mennyt eilinen ilta ja osin viime yö armottoman sapetuksen kourissa, tuli kyllä taas todettua että lähipiiristä ne kaikkein pahimmat selkään puukottajat löytyvät.Kuulin hieman kauttarantain kuinka miehen sisko oli ihan avoimesti haukkunut meitä ja kaikin tavoin arvostellut kaikkea meidän perheeseen liittyvää.Kuitenkin kasvotusten on aina niin lipevää että ...
Täytyy varmaan ottaa hieman etäisyyttä ja yrittää olla välittämättä!

Eilen sain kyllä kotona tehtyä kaikkea mahdollista, pestyä lähes pyykkikorin tyhjäksi, leivottua ja touhuttua lasten kanssa kaikenlaista.
Ja nyt sitten aamupalaa jo nuorimmat odottavat joten menenpä laittamaan sitä.
 
Joo Xo)
Päk tu pisnes ;o)

Työleiriltä ( mökiltä ) palattu, ihanaa tulla kotiin.

Marjulilla hyvät ultrakuulumsiet, se on hienoa !
Tätionnittelut Tehiskelle ja pahoittelut Haidille ........... mistähän se perskele
pääsi ulos, kun ei o terassissa kolon koloa ??!
Enskerralla pistän se valumuotin pohjalle,
saa jäädä sinne sementin joukkoon, mokoma !

Safiirilla jännät paikat myös...
Pojatkin oli poikittain jonkin aikaa,
sillai vielä, että toisen pää siellä missä toisen jalat... silloin kyllä jänskättiin,
ettei vaan jouduttas leikkaamaan. Ja onneks ei sitte jouduttu !
JA syntyivätkin muuten just 37+3 ;o)

Meillä ei naapuriin ole vielä vauvaa saatu,
l.a on ylihuomenna ja ihanan ihana iso pallo on tuolla rouvalla,
kun lyllertää ihanasti tossa pihamaalla ;ò)
Kohtapian päästään nuuskimaan vauvantuoksuja ihan läheltä.

Pinkkis aloitti jo tänään "eskarin" eli vielä on tarhan puolella tän viikon,
siis ne päivät kun sinne jaksetaan se viedä.
Iloinen se oli kuin mikä, kun tapasi kaverit taas !

--- nyt pyykkivuoren kimppuun ja suihkuun ( ihanaa, ihan rauhassa =)

PeeÄs: meil ei tää netti oiekin tunnu toimivan,
tökkiikös muillakin ?
 
Joo Xo) viä...
Aijoo, Marjulille piti sanomani,
et toi lähisuku se on aina se pahin.
Mulla on systeri sellanen kieroilija ja p*skanpuhuja, ettei tosikaan,
sitte naaman edessä ollaan niin ihanaa enkeliä, että....
Kovin on siis tuttua.
Eipä juuri onneks tarvii olla tekemisissäkään.
 
Ohdis
Heipparallaa =}
Tännehän oli taas tullut tekstiä, kattotaas mitä mä vielä muistan...

Mirkku siis palaa yrittäjien joukkoon, kivaa! =}
Haidille pahoittelut ja onnittelut tädistä, miten sen nyt ottaa :} limakalvon kasvattamiseksi mä söin sinkkiä, voisin kuvitella että siitä apua oli sillä clomienkin aikana limis oli paksuuntumaan päin.
Tehikselle koitan pusertaa positiivista ajattelua muuttorumban keskelle. On mun mielestä ihan vihoviimeistä puuhaa, meinaan :}
Kaikille muillekin vilkutuksia <3

Me kotiuduttiin eilen Viron reissulta, kävimme haalimassa raksatarpeita Haapsalun ja Tallinnan rautakaupoista ja samalla ehdittiin vähän lomailemaankin, ajeltiin sivuteitä ristiin rastiin ja ihailtiin upeita raunioita.
Mukaan tarttui tavaraa sellaisilla hinnoilla että säästettiin tuhansia euroja kun haettiin sieltä!! Käytiin katselemassa vauvanvaunujakin Olion toiveesta ;} melkein yhdet jo mukaan lähtikin mutta kattoos nyt vielä, saahan ne sieltä sitten talvellakin..

Tänään 9+5 ja neuvolan varhaisultra kello 13. Olio ei pääse mukaan kun sillä loppui kesäloma ja joutuu tuuraan nyt työkaveria joka tekee lyhennettyä työaikaa pari viikkoa :(
 
safiiri,
Vai synty Jooxin pojat myös 37+3? Hmmm, toivottavasti ei sanonta "ei kahta ilman kolmatta" käy vaan nyt toteen... Siipan työvuorolista on nokan alla, joten tutkaillaanpas mikä päivä se ois.Joo, se ois torstai 6.8 eli siipan kaks vapaapäivää tuolla viikolla ois "sopivasti" ohitte ja neljän päivän työputki eessä. Jalat ristissä täällä siis.

Jälleen tulevan synnytyksen mietteitä. Jos päätetään toimia alakautta niin määhän en mielellään cytotec-tabletteja napsis ku niistä viimeksikään ei ollu oikein hyötyä vaan sain kärvistellä päivätolkulla "melkein oikeitten" suppareiden kanssa. Lääkäri heitti toissakerralla että nyt vois suunnitella suoraan kalvojen puhkasua. Mutta sillä edellytyksellä että kohdunsuu ois tarpeeksi kypsä... Viime perjantaina se oli auki yhdelle sormenpäälle (ei siis ees koko sormelle) ja kanavaa jälellä kolme senttiä. Toissa kerralla eli perjantaista kolme viikkoa takaperin oli kohdunsuu kiinni ja kanavaa kolme senttiä. Kolme viikkoa ei siis oo saanu aikaan ku ihan hitusen avautumista. Nyt tarttis sitte jotenki saada alaosasto siihen kuntoon että jos käynnistetään niin sais puhkasta kalvot heti. Mutta kummiskaan synnytys ei sais ittekseen alkaa käynnistyä viikolla 37. Mun täytyy siis alkaa riehuun sopivasti vaan ei liikaa... Huh huh, melkonen tieteenlaji on synnytyski!

Jes, romaani on valmis. Ei muuta ku terkkuja itse kullekkin.

Safiiri ja Jänskis 36+0
 
Ohdis
Ultrassa kaikki hienosti :} Voitto veti sellaista tanssi-showta että ei meinannut täti saada mitattua kaveria laisinkaan....ultran mukaan laskettu aika siirtyisi kaksi päivää (26.2.2010) mutta kun ei ollut ollenkaan sitä mieltä että mitta olisi välttämättä luotettava kun oli vain yksi ainoa mahdollisuus mitata. Joten mitähän sitä sitten tuumisi, vaihtaako "omaa" laskettua aikaa vaiko eikö...pitää miettiä ja kattoo mitä ne sanoo ensi viikolla ekassa neuvolassa. Tässä kuvaa, mulla ei ole skanneria joten ultrakuvasta on vain otettu kuva...http://www.aijaa.com/v.php?i=4567292.jpg

 
Ohdis jatkaa...
Ei saa kun yhden linkin laitettua...

Mahasta sain myös napattua kuvan =} tai tyttö nappasi..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4567216.jpg
Melkonen pötsi näille viikoille, eikös? :D

Safiiri, synnytys on joo melkonen tieteenlaji. Ollaan huomattu :D
Mulla olisi muuten haaveissa vesisynnytys, on itseasiassa ollut joka kerta, mutta joka kerta on ollut jokin syy, miksei se käy. Josko nyt?
 
Joo Xo) viä...
Ja vielä mun piti Ohdikselta kysyä,
että mitäs muut lapset vauvauutisesta sanoivat ?

Ihanaa, että kaikki on hyvin ja Voitto heittelee kuperkeikkoja
( vielä kun mahtuu ...)
 
Ohdis
Joox =}
Tenavathan sai kuulla silloin ekan ultran jälkeen kolmisen viikkoa sitten. Mun mukuloillehan tää ei ollut sinänsä yllätys koska vauvasta on puhuttu pitkään (ja hartaasti..) ja ovat olleet tietoisia että vauva on tilauksessa. Mutta iloisia ovat! Tänään ihmeteltiin tota ultrakuvaa kimpassa, kun siinä näkyy käsi, jalka, jopa silmäkin, kun hieman hahmottelee <3
Olion tenavista tyttö on onnessaan, iloitsee siitä että vaikka mun pojat onkin sille "pikkuveljiä" niin nyt hänestä tulee isosisko ihan aidosti :}
Poikahan ei taas tuumannut muuta kun "muu", niin se tuumaa kaikkeen nykyään..lisäksi muutamana päivänä oli tosi vaikea minua kohtaan ja pisti kaikessa hanttiin..taitaa olla sille melko kova pala. On aina ollut vähän sen olonen että mä olen varastanut siltä iskän...josko se siitä jonain kauniina päivänä, onneksi murkutkin kasvaa aikuisiksi ;}
 

Yhteistyössä